Skip to main content
Vraag

Apparaten maken geen verbinding met 1 van de 2 Wifi punten

• July 1, 2026
  • 2 reacties
  • 21 keer bekeken

Hallo,

Ik heb sinds kort KPN en de experia box 10 met 2 extra wifipunten.

Nu zie ik apparatuur verbonden staan op het modem en ook op 1 wifipunt maar het andere wifipunt geeft 0 aan terwijl deze bij bv mijn wifi printer staat en mijn pc. Nu lukt het niet om de printer op dit wifipunt aan te sluiten met wifi terwijl het wel een wifiprinter is en alltijd heeft gewerkt via wifi.

Ik hoop dat er iemand een oplossing heeft.

Alvast dank

2 reacties

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Hey ​@Ncoline, welkom! De manier waarop de V10 en de wifipunten werken is dat zij onderling uitmaken welk apparaat waarmee verbindt (mesh). Eventueel ook nog beïnvloed door wat het apparaat zelf graag wil. Het systeem is er niet op gericht dat je dan zelf dat nog kunt aanpassen en apparaten specifiek met een bepaald wifipunt wilt verbinden.

Binnen die mesh kan je zien dat apparaten misschien niet direct verbinden met het wifipunt dat het meest logisch lijkt. En soms kan het ook zijn dat het overzicht in de V10 niet helemaal klopt. Vaak is dat een weergavefoutje, en niet per se een uitdrukking van de daadwerkelijke situatie. Ga er in de basis vanuit als je apparaten werken, en je ervaart geen problemen, dan is er ook niets  aan de hand.

Je geeft aan dat het niet lukt om de wifiprinter te verbinden met dat specifiek wifipunt. Werkt de printer in het algemeen wel? Of wil hij überhaupt niet verbinden.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 6, 2026

Hallo Erik,

Bedankt voor reactie, wat betreft de printer deze heeft altijd draadloos via de wifi gewerkt toen we nog bij Delta zaten en nu we overgestapt zijn naar KPN lukt het me niet om via wifi draadloos te printen, wel als ik een usb aan de pc doet dan kan ik printen.

Ik heb al van alles geprobeerd maar krijg het niet voor elkaar en heb het maar opgegeven.

Misschien heb jij nog een idee, als ik een utp kabel aansluit op het wifi-punt die bij de printer staat herkent hij de printer maar zodra ik de kabel weer loskoppen is het weer weg.

Â