Skip to main content
Beantwoord

Apparaten verbinden met Box 12 ipv SuperWifi punten

• August 8, 2025
  • 48 reacties
  • 778 keer bekeken

Toon eerste bericht

48 reacties

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Helper
  • August 12, 2025

@Dave van Toer ,  bedankt voor inbreng, maar het principe is mij geheel bekend.

En dat software nu van KPN afkomstig is weet ik ook.

Waar ik gewoon van KPN zelf antwoord verwacht is waarom bij gehele reset alles klopt , maar al vrij snel mijn wifipunten als aangesloten zien staan terwijl er 2 toch echt via wifi verbonden zijn en dat laatste wordt ook netje zo weer gegeven na een reset, maar nogmaals nu zou alles via UTP zijn aangesloten en alles via de V12 lopen .

Maar ik heb bij ander forum daar melding van gemaakt omdat ik daar zag dat iemand anders het zelfde had, en gezien reacties hier nog 2 gebruikers.

Dus een terugkoppeling van KPN zelf zou toch wel zeer welkom zijn

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • August 12, 2025

Nou het probleem is dat het hardware is die van origine niet van KPN is en met eigen software kwam. Tijdens het ontwikkelen moet de hardware worden aangestuurd door deze custom firmware waarna het een beperkte hoeveelheid instellingen toestaan en een aantal opties als preset kan instellen. Ik denk dat het eea niet goed gaat en het (ook voor monteurs) niet heel zichtbaar is wat er dan misgaat. Vandaar het standaard antwoord resetten naar fabrieksinstellingen. 

Wat betreft de SuperWifi die rood kleurt, het kan zeker zijn dat een punt niet in orde is. Desalniettemin gezien deze afhankelijk is van de router, kan het heel goed dat die zelf niet goed is (software of hardwarematig). Waardoor de SuperWifi geen goede connectie kan behouden. 

Je zou bijvoorbeeld een klassiekere opstelling kunnen proberen door 1 SuperWifi bekabeld te houden en te kijken of het daarmee wel werkt, al lijkt mij dat ook niet voor iedereen de oplossing.

Bij mij staat dus 1 SW altijd bekabeld. Deze doet het goed. Heb de SW punten ook al eens omgewisseld, maar dit maakt niks uit.

Heb zelf het idee dat de box 12 iets niet lekker doet. Dit ook met betrekking het lan verhaal bij wifi apparatuur.

Ben net wat Ivo zei benieuwd waar KPN mee komt.

sschot
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • August 13, 2025

Ben benieuwd hoeveel op zich zelf staande topics er ondertussen al over dit probleem gaan, naast het Box12 en SW2 topic.

Een ding is in ieder geval in alle topics identiek, het werkt niet zoals het hoort, zowel feitelijk als virtueel.

KPN, hoppa fix het ff, paar jaar tijd hebben jullie al gehad, dus nu mag er wel eens “geleverd” worden

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Helper
  • August 17, 2025

Geweldig !! wifi punt in de keuken heette geen keuken meer , led was wel groen , maar geen verbinding.

Echt Chapeau !!

Dus V12 herstart en later wifipunt weer aan utp poort aangesloten, en jawel alles werkt weer en topologie klopt zo waar, krijg tranen in mijn ogen van blijdschap.

Maar die blijdschap sloeg om in verdriet want nu weer geen IPv6, dus tranen van verdriet.

Weer gehele herstart met wifi punt van de keuken nog steeds aangesloten via utp.

Nu werkt alles weer zowaar staan bij de wifi punten nu weer apparaten , maar voor hoelang?

Moment van schrijven was het allemaal nog goed .

Dit begint toch echt wel zeer dieptriest te worden, ik krijg het allemaal wel aan de praat, maar KPN lever nu eens normale firmware!!

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Helper
  • August 18, 2025

KPN NU TOCH ECHT GRAAG EEN REACTIE HIER!!

Zoals gemeld zijn er veel problemen met o.a topologie , V 12 en de wifiversterkers.

Het werkt weer momenteel maar vraag niet hoe.

Zojuist log ik in op de MIJNKPNapp en ga naar wifinetwerk.  Ik zie dat mijn pixel 9a verbonden is via de V12 modem , terwijl de wifi versterker welke via utp is aangesloten met de v12 modem dichterbij is, dus ik denk ik zet even het groene vinkje van internet toegang voor mijn pixel 9a uit.

Wat schetst mijn verbazing,  de Pixel 9a blijft gewoon verbonden met mijn wifi, maar mijn LG tv ( verbonden via utp kabel verliest zijn internet verbinden ?????

internet toegang voor bij mijn pixel 9a weer aangezet ,  een halve minuut wachten en ja hoor het bevroren beeld verdwijnt en je kan weer tv kijken.

Enge reactie mag ik toch nu wel verwachten,  maand of 3 gelden is hier een monteur van KPN 1,5 uur bezig geweest om alles werkende te krijgen en dat heeft het ook een 1,5 dag gedaan.

Toen nog 2 uur lang met helpdesk weer boel wekende moeten krijgen.

Het enig wat ik er mee opschiet is dat ik volgens monteur en helpdesk niks verkeerds doe, maar het gewoon bij die klote software van KPN ligt.

Doe er verdorie wat eraan !!!!!!!

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Helper
  • August 19, 2025

En nog maar weer een aanvulling op mijn vorige betoog,  ik zie nu dat om gemiddeld het half uur de wifipunten van de keuken en de woonkamer op zelfde moment blauw staan te knippen voor een sec of 10.

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • August 19, 2025

Beste ​@ivo46 , 

voor alle duidelijkheid, dit forum is voor en en door klanten van KPN en géén helpdesk van KPN.

Als je snel geholpen wilt worden kun je beter bellen, 0800 0402, Facebooken of via X contact opnemen.

Of een terugbelafspraak maken, zie onderstaande link:

https://www.kpn.com/service/ugs?icid=contact:cd=community&campaignid=so:c=merk-community

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Helper
  • August 19, 2025

Beste ​@ivo46 , 

voor alle duidelijkheid, dit forum is voor en en door klanten van KPN en géén helpdesk van KPN.

Als je snel geholpen wilt worden kun je beter bellen, 0800 0402, Facebooken of via X contact opnemen.

Of een terugbelafspraak maken, zie onderstaande link:

https://www.kpn.com/service/ugs?icid=contact:cd=community&campaignid=so:c=merk-community

Mooi en aardig, maar als je berichten doorgelezen hebt, ik heb al paar keer hier over telefonisch contact gehad met de telefonische helpdesk, verder na deze contacten is hier ook al eens een monteur geweest, dat zou op mijn kosten zijn , maar die gaf na 1.5 uur aan dat totale probleem niet bij mij lag.

Dat ik het hier meld is dat andere die dit probleem ook hebben, kunnen lezen dat ze niet de enige ben, want ik ben echt niet de enige, het zit gewoon in de software van kpn zelf!!

En daarbij de moderator heeft mij en aan andere bepaalde gegevens gevraagd en daar heb ik ook gewoon klip en klaar antwoord opgegeven.

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • August 19, 2025

En daarbij de moderator heeft mij en aan andere bepaalde gegevens gevraagd en daar heb ik ook gewoon klip en klaar antwoord opgegeven.

Beste ​@ivo46 , en heb je de reactie van de moderator ter harte genomen en daar is blijkbaar geen verbetering opgetreden?

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Helper
  • August 19, 2025

Beste ​@ivo46 , en heb je de reactie van de moderator ter harte genomen en daar is blijkbaar geen verbetering opgetreden?

Ja wat denkt u zelf???

Verder als ik binnen MIJNKPNapp voor de Pixel 9a mijn wifi  uitzet, de wifi op mijn pixel 9a het gewoon blijft doen, maar beeld van tv bevriest,  Lg televisie staat via utp aangesloten, welke weer zit op wifi punt die ook via UTP is aangesloten,  dat klopt al niet.

Ik heb van de week 4x hele zooi gereset,  alles opnieuw stap voor stap geïnstalleerd. 

Het werkt even en vervolgens ga je dit soort onzin krijgen,  

Dan bel je helpdesk die loggen in op mijn laptop, maar helpdeskmedewerker komt er niet uit, volgende dag terug bellen, niet dus.

Volgende dag een vrouwelijke helpdeskmedewerker aan de lijn, dat ze NOOIT in laptop mogen van klant, hoe kan ik dat weten????

Andere helpdeskmedewerker zegt, dit mogen we me toestemming van klant wel.

Kortom  ik ben hier al een half jaar mee bezig, mag ik het hier gewoon schrijven?

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • August 19, 2025

Je mag hier alles schrijven zolang je je aan forumvoorwaarden voldoet, anders grijpt het moderatieteam in ​@ivo46 

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Helper
  • August 19, 2025

Je mag hier alles schrijven zolang je je aan forumvoorwaarden voldoet, anders grijpt het moderatieteam in ​@ivo46 

Dat doet die dan maar, maar bedankt voor uw hulp en info maar ik kom er helaas niet verder mee.

Mag ik u verzoeken verdere antwoorden achterwegen te laten, want dat geeft onnodige info in mijn topic.

En waarom zeg ik mijn topic,   moderator vond het nodig mijn vraag af te scheiden van een andere topic.

En mijn stomme fout wat ik hier totaal ben vergeten te vermelden,  helpdesk had aangeven dat ik hier mijn vraag moest stellen,  maar ja kom nu een beetje in een cirkel terecht

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • August 20, 2025

Ook hier is het helaas weer raak. Een sw2 punt is opeens weer slave geworden. Wifi aparaten zijn weer als lan apparaten weer gegeven. In de topologic wordt weergeven 2 extenders maar je ziet er maar een.

Ben dr wel klaar mee en ga de hele mik mak ook niet meer resetten en opnieuw installeren. Kom nu op het punt dat kpn zn router en sw punten retour mag hebben. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Helper
  • August 20, 2025

Tja en dan als moderator gewoon niet meer reageren , op niks

Ik heb gewoon de laatste software versies,  een wifipunt heef monteur omgeruild .

Ik kan blijven resetten, maar dat helpt niet.

En wat een bagger zoals ik eerder beschreef, binnen mijnKPNapp wifi uitzetten voor een Pixel9a en beeld van je tv bevriest.

Het is toch in en in triest dat net werk denkt dat mijn pixel 9a een via een utp aangesloten wifi punt is.

Ik kan blijven aan tonen wat er verkeerd gaat, maar het wordt niet opgepakt, niet erkend en ze blijven de firmware maar uitrollen.

Ja ik kan een fritzbox kopen,  van dat merk ook nog extenders maar ben dan zo n 500 euro kwijt , kom op zeg .

In topic van V12 modem komen de zelfde meldingen en mij gaan ze afsplitsen en dan vervolgens niks meer doen,  ja paar lieden die het proberen maar die kunnen de software niet aanpassen dus dat schiet ook geen ene kloten op.

sschot
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • August 20, 2025

Probeer je niet te frustreren, dat is het niet waard. En dat leest ook voor niemand fijn.

Scherp en to the point, is het mooist.

En andere apparatuur kiezen kan altijd

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • August 22, 2025

Toch gereset simpelweg omdat een wifi apparaat geen goede verbinding kon maken.

Maar heb alleen de box 12 stroomloos gehad en weer opgestart en zie daar alles werkt weer. Moet er nj nog meer duidelijkheid komen dat het aan de aoftware van de box 12 ligt.

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Helper
  • August 25, 2025

Nou zo straks was het weer raak,  ondanks wifi punt in keuken groen led had, was verbinding pleiten.

Ik heb toen dat wifi punt via utp kabel aan v12 modem gehangen , hard reset gegeven , maar ding bleef halsstarrig weigeren.

Toen de v12 maar via software van v12 zelf laten herstarten,  maar goed wifipunt nog steeds problemen.

Vervolgens maar via sateprikker wifipunt hard reset gegeven en jawel ding ging weer werkten.

Vervolgens dat wifipunt een half uur aan utp kabel laten hangen en later weer  draadloos in de keuken geplaatst.

Tot nu toe werkt het, maar topologie geeft aan dat al mijn wifipunten via ethernetpoort aangesloten zijn, maar dat zijn er maar 2!! en de andere 2 via wifi!!!

Toen ik dit verhaal aan het schrijven was viel wifi bij laptop uit, maar de rest was wel werkende.

En nog opmerken, wifipunt in de keuken had toen ding niet meer werkte zijn eigen naam welke achter op het punt terug gekregen.

Als dat gebeurd weet je  al het niet meer goed werkt,  dus dat was weer de info van mijn kant.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • August 26, 2025

Bedankt voor al jullie reacties en ervaringen in de afgelopen periode. Ik heb hier nog niet weer gereageerd omdat ik op het moment geen inhoudelijke terugkoppeling heb over het verbinden met Box 12 in plaats van SuperWifi punten. Alle ervaringen en informatie wordt meegenomen naar het modemteam zodat zij dit kunnen meenemen in analyse en verbetering. Maar verbetering betekent dan sowieso dat dit meegenomen moet worden in een update. 

Over andere dingen:

• Het kan in de topologie van de 25.06.06 versie nog voorkomen dat apparaten als bekabeld worden weergegeven terwijl ze eigenlijk draadloos verbonden zijn. Staat ook vermeld in de bekende beperkingen van de Product Update. Ook kan het zijn dat een apparaat soms niet zichtbaar is in de topologie. Je ziet ze wel in de lijst met verbonden apparaten. Dit zijn weergave issues die verder geen impact hebben op het functioneren.
  • We zien dat IPv6 na een herstart uit kan staan, ook als het schuifje wel aan staat. Dit is op te lossen door het even actief uit, en dan weer aan te zetten. 

Al deze dingen staan verder los van het probleem dat apparaten de voorkeur (lijken te) geven aan de Box 12 in plaats van SuperWifi 2, waar dit topic over gaat.

Ook hier is het helaas weer raak. Een sw2 punt is opeens weer slave geworden. 

Een SuperWIifi 2 hoort ook slave te zijn als deze is aangesloten op een KPN modem. Het KPN modem is altijd de master, ook als je ervoor zou kiezen om de wifi op het modem uit te zetten.

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • August 26, 2025

@Erik van KPN 

Een SuperWIifi 2 hoort ook slave te zijn als deze is aangesloten op een KPN modem. Het KPN modem is altijd de master, ook als je ervoor zou kiezen om de wifi op het modem uit te zetten

Dat zal allemaal best. Maar als mijn ene wifi punt die draadloos in mijn huis staat het niet meer doet. Dan geeft deze aan slave bij status en een rode led. De software geeft dan ook aan dat deze in slave staat en niet goed werkt. Herstart ik dan de box 12 en een herstart van het betreffende wifipunt die draadloos dus is. Dan wordt het lampje weer groen en staat er vervolgens bij synced bij status en dan doet deze het zoals het hoort. 

Trouwens foto staat een paar berichten hierboven.

De ander wifiepunt die ik heb is altijd bedraad aangesloten op de box 12 deze doet het altijd. En geeft ook altijd synced aan bij status.

Dit alles is na de laatste update van de box 12 gekomen.

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Helper
  • August 27, 2025

Bedankt voor al jullie reacties en ervaringen in de afgelopen periode. Ik heb hier nog niet weer gereageerd omdat ik op het moment geen inhoudelijke terugkoppeling heb over het verbinden met Box 12 in plaats van SuperWifi punten. Alle ervaringen en informatie wordt meegenomen naar het modemteam zodat zij dit kunnen meenemen in analyse en verbetering. Maar verbetering betekent dan sowieso dat dit meegenomen moet worden in een update. 

Over andere dingen:

• Het kan in de topologie van de 25.06.06 versie nog voorkomen dat apparaten als bekabeld worden weergegeven terwijl ze eigenlijk draadloos verbonden zijn. Staat ook vermeld in de bekende beperkingen van de Product Update. Ook kan het zijn dat een apparaat soms niet zichtbaar is in de topologie. Je ziet ze wel in de lijst met verbonden apparaten. Dit zijn weergave issues die verder geen impact hebben op het functioneren.
  • We zien dat IPv6 na een herstart uit kan staan, ook als het schuifje wel aan staat. Dit is op te lossen door het even actief uit, en dan weer aan te zetten. 

Al deze dingen staan verder los van het probleem dat apparaten de voorkeur (lijken te) geven aan de Box 12 in plaats van SuperWifi 2, waar dit topic over gaat.

Ook hier is het helaas weer raak. Een sw2 punt is opeens weer slave geworden. 

Een SuperWIifi 2 hoort ook slave te zijn als deze is aangesloten op een KPN modem. Het KPN modem is altijd de master, ook als je ervoor zou kiezen om de wifi op het modem uit te zetten.

Dat het verkeerd wordt weergeven en het blijft een tijdje werken, maar dat kan een dag, een week of 2 weken zijn, maar op een gegeven moment zijn alle wifischotels leeg ( geen apparaten verbonden ) en alles via de V12,.

Maar dan mag het niet zo zijn dat als ik naar de MijnKPN app ga om bij mijn pixel 9a de wifi uit te zetten dat dan het beeld van mijn tv bevriest,  en dat terwijl mijn tv niet via wifi maar utp is aangesloten.

De UTP komt rechtstreeks vanuit het modem naar wifipunt LAN 1 poort en in de LAN2 poort zit aansluiten voor mijn switch box waarop o.a. psp5 , tv, en tv kastje zit

sschot
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • August 27, 2025

Ik ben ondertussen volledig overgestapt op Frits Mode/Router met 4 Mesh punten, alles op WIFI 6.

Was het ingewikkeld om het modem aan de praat te krijgen, nee appeltje eitje.

Was het lastig om de repeaters goed en zoals ik wil werkend te krijgen, nee, maar ff leren hoe het systeem werkt en hoe je bepaalde handelingen en ik welke volgorde moet uitvoeren, daarna is dit helemaal prima gegaan.

Is de WIFI dekking hoger tov KPN? Jazeker, sterker signaal en prima overdracht snelheden.

Is het instellen van devices goed te doen,? Ja, kost wel tijd en ook hier ff uitzoeken hoe het werkt, maar eenmaal benoemd, ingesteld en geconfigureerd worden al deze gegevens onthouden, kunnen lokaal worden opgeslagen en zijn na een firmware update (zelfs beta update) zonder verlies of aanpassing beschikbaar.

Topologie kent hier ook enige problematiek. Hierin is het wel vele malen beter als KPN, maar niet perfect. Onder andere meerdere switches in het netwerk is iets waar ook Fritz moeite nog mee heeft en het niet perfect weergeeft. Netgear scoort op het punt topologie nog MEER punten als Fritz.

Bellen met een DECT toestel direct aan de Modem/Router werkt perfect. Je mobiel als vaste telefoon via de FON app werk perfect.

Zijn er naast wat strubbelingen nog andere voor of nadelen? Inzicht in energie van alle producten is te zien, plus punt. Denk dat ik met 1 Mesh punt minder af zou kunnen, maar goed, het zit elkaar ook niet in de weg. Het overschakelen binnen Mesh van bijv mobiel lijkt minder vloeiend te gaan als bij KPN. Hier heeft Fritz nog wat te doen, of misschien moet het netwerk zich nog wat “settelen”, dat zal de tijd leren.

Communicatie en feedback direct met het team van Fritz. Snel, helder en duidelijk met zeer goede informatie verstrekking en ook de vraag om dingen aan te geven om op te nemen in een volgende beta. Veel responsiever, inzichtelijker en opener over “het systeem” met de mogelijkheid om gewoon een BETA te downloaden en te proberen.

Raad ik iedereen aan om over te stappen? Nee.

Ben je een plug en play gebruiker, is KPN in basis prima.

Ben je een iets veeleisender en experimentiele gebruiker, ik zeg overstappen

Ben je een heavy user, no doubt, dit of nog wat anders

KPN, blijkbaar kunnen andere leveranciers dingen die jullie ook moeten kunnen. Ik ben benieuwd met hoeveel tijd jullie de stap van basis naar iets veeleisender zouden kunnen maken, doe je best!

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • October 14, 2025

Ik ben blij te lezen dat jij met de FRITZ! apparatuur nu een goed werkende thuissituatie hebt, Sschot. Uiteindelijk is dat wat wij graag willen, dat onze abonnees een goede internetervaring hebben. En natuurlijk zien we het liefst dat dit gewoon gebeurt met de apparatuur die wij leveren, want dat is voor de klant in kwestie ook gewoon makkelijker. Plug het in en klaar. Maar als dat niet (goed) lukt, dan is het een volledig valide optie om een ander systeem te gebruiken. 

Verder even weer een korte update/reactie hier om te laten weten dat we jullie, en jullie ervaringen, niet vergeten. Ik heb eerder vanmorgen in de SW2 product update wat geschreven, ik kopieer dat voor het gemak even hier:

Over paired-not-synced (dat is wat er aan de hand is als je SW punten in de interface rood zijn maar wel fysiek groene lampjes hebben). Wat er gebeurd bij deze status is dat de SuperWifi punten nog wel onderdeel zijn van je netwerk (paired) maar de synchronisatie (sync) met het modem is er niet. Wil zeggen dat ze in de basis wel werken, maar er is geen sturing meer die je wel nodig hebt voor een goede mesh. Dus, als een van je eindapparaten verbonden is met een SuperWifi met deze status, dan heeft ‘ie gewoon internet. Maar omdat de sturing dan ontbreekt kan je eindapparaat niet automatisch overgezet worden naar een van de andere Wifipunten of je modem als dat signaal beter is. Zo kan je dan krijgen dat er geen  enkel apparaat (uit zichzelf) met een SuperWifi verbindt als die de paired-not-synced status heeft. 

En dat is zeker frustrerend voor je wifi-ervaring. Vooral als dit regelmatig gebeurt. 

Herstarten van de SuperWifi in kwestie, of je hele thuisnetwerk met de knop in het modem (Systeem > Instellingen > Herstart thuisnetwerk), is de snelste manier om dit weer te verhelpen. Maar daarbij zien we dan inderdaad dat het probleem ook weer kan terugkomen. 

De hele uitgebreide resetprocedure die ik eerder plaatste is iets waarvan we zien dat het voor langere tijd een oplossing kan zijn. 

Aan permanente oplossing voor deze problemen wordt aan gewerkt. Maar, dat is niet iets dat alleen in de SuperWifi zit. Het is een wisselwerking met je modem. Dus dat betekent dat voor een goede oplossing, het modem ook een update nodig heeft. We verwachten op korte termijn updates voor de verschillende modems. Wat daar dan precies in zit aan verbeteringen en/of oplossingen rondom deze issues weet ik op dit moment nog niet, maar weet dat het de volle aandacht heeft. Zodra we hiervoor uitroldata hebben komen er ook product updates met informatie. Dus zorg dat je geabonneerd bent op de Product Updates als je dat nog niet was. Dan krijg je een mail zodra we een nieuwe publiceren.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • Antwoord
  • December 25, 2025

Verder even weer een korte update/reactie hier om te laten weten dat we jullie, en jullie ervaringen, niet vergeten. Ik heb eerder vanmorgen in de SW2 product update wat geschreven, ik kopieer dat voor het gemak even hier:

Over paired-not-synced (dat is wat er aan de hand is als je SW punten in de interface rood zijn maar wel fysiek groene lampjes hebben). Wat er gebeurd bij deze status is dat de SuperWifi punten nog wel onderdeel zijn van je netwerk (paired) maar de synchronisatie (sync) met het modem is er niet. Wil zeggen dat ze in de basis wel werken, maar er is geen sturing meer die je wel nodig hebt voor een goede mesh. Dus, als een van je eindapparaten verbonden is met een SuperWifi met deze status, dan heeft ‘ie gewoon internet. Maar omdat de sturing dan ontbreekt kan je eindapparaat niet automatisch overgezet worden naar een van de andere Wifipunten of je modem als dat signaal beter is. Zo kan je dan krijgen dat er geen  enkel apparaat (uit zichzelf) met een SuperWifi verbindt als die de paired-not-synced status heeft. 

En dat is zeker frustrerend voor je wifi-ervaring. Vooral als dit regelmatig gebeurt. 

Herstarten van de SuperWifi in kwestie, of je hele thuisnetwerk met de knop in het modem (Systeem > Instellingen > Herstart thuisnetwerk), is de snelste manier om dit weer te verhelpen. Maar daarbij zien we dan inderdaad dat het probleem ook weer kan terugkomen. 

De hele uitgebreide resetprocedure die ik eerder plaatste is iets waarvan we zien dat het voor langere tijd een oplossing kan zijn. 

Aan permanente oplossing voor deze problemen wordt aan gewerkt. Maar, dat is niet iets dat alleen in de SuperWifi zit. Het is een wisselwerking met je modem. Dus dat betekent dat voor een goede oplossing, het modem ook een update nodig heeft. We verwachten op korte termijn updates voor de verschillende modems. Wat daar dan precies in zit aan verbeteringen en/of oplossingen rondom deze issues weet ik op dit moment nog niet, maar weet dat het de volle aandacht heeft. Zodra we hiervoor uitroldata hebben komen er ook product updates met informatie. Dus zorg dat je geabonneerd bent op de Product Updates als je dat nog niet was. Dan krijg je een mail zodra we een nieuwe publiceren.

De genoemde update voor de Box 12 is inmiddels beschikbaar.