Skip to main content
Vraag

Beide Superwifi punten geven in de router issues aan maar functioneren wel

• December 21, 2025
  • 2 reacties
  • 15 keer bekeken

Beste Mensen,

Meer een vraag vanuit interesse, maar ik heb 2 SuperWifi punten in huis staan van Kpn (Superwifi 2)
Deze functioneren op dit moment gewoon goed, maar elke keer als ik op mijn router inlog zie ik een rood bolletje en als ik daarop druk krijg ik dit te zien. (Weggefilterde info is Mac adress en hostname)

Als ik beide punten reset en ontkoppel, opnieuw installeer dan werkt het meestal weer goed voor een week. En dan zie ik het rode bolletje weer terug komen.
Verder lijkt het allemaal gewoon goed te werken (Geen foutcodes op de versterkers, netjes groene LED)

Hebben jullie enig idee voor een oplossing?

mvg,
LT_Beam

2 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • December 21, 2025

Herkenbaar! De topologie in het modem werkt zeker nog niet optimaal. Dat zou met een komende update in orde moeten komen. 

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@LT_Beam . Welkom hier.

Hier herken ik inderdaad wat Joep ook aangeeft. De topologie-weergave in het modem is helaas nog niet altijd feilloos en kan soms een vertekend beeld geven, terwijl alles technisch gewoon goed werkt. Je bent dus zeker niet de enige die dit ziet.

Om toch even goed mee te kunnen kijken, wil je aangeven welk modem je gebruikt en welke firmwareversie daar momenteel op staat? Dat kan soms nét het verschil maken in dit soort meldingen.

Fijn om te lezen dat de SuperWifi punten verder stabiel draaien en netjes groen blijven. Als het probleem zich echt beperkt tot dit rode bolletje in de weergave en je verder geen verbindingsproblemen ervaart, dan lijkt het inderdaad vooral een cosmetisch puntje. Hopelijk wordt dit met een komende update definitief gladgetrokken.