Skip to main content
Vraag

Derde SuperWifi 2 punt aansluiten als klant bij een andere provider

• March 23, 2026
  • 2 reacties
  • 43 keer bekeken

Hallo,

Ik heb werkende SuperWifi 2 punten en wil er graag een derde aan toe voegen maar dat lukt niet. 

Mijn setup:

Ik ben vorig jaar van KPN overgestapt naar een andere provider (Ziggo) en heb SuperWifi punten aan de router van de nieuwe provider aangesloten (Wifi bij de router staat uit). 1 SuperWifi punt is via ethernet met de router verbonden, de tweede zonder kabels twee kamers verder. Alles werkt prima - ik wil nu een derde punt toevoegen omdat ik beter wifi op zolder nodig heb. Dat lukt niet.

Wat heb ik allemaal gedaan:

• Nieuwe Wifi-punt via Ethernet aan “Main” SuperWifi aangelsoten
    • Nieuwe Wifi punt wordt groen met bekabeling maar bouwt eigen Wifi op
  • Nieuwe Wifi-punt via Ethernet aan Router aangelsoten
    • Nieuwe Wifi punt wordt groen met bekabeling maar bouwt eigen Wifi op
  • Nieuwe Wifi-punt via WPS verbonden met Main SuperWifi-punt
    • Blinkt lang oranje en schakelt dan over naar paars
  • Nieuwe Wifi-punt via WPS verbonden met secondary SuperWifi-punt
    • Blinkt lang oranje en schakelt dan over naar paars

Hebben jullie andere ideeen hoe ik de derder SuperWifi punt aan de praat krijg?

2 reacties

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
Hallo ​@Lucas_MashWifi, welkom bij de community! 😊 Goed dat je al zoveel stappen hebt geprobeerd, dat helpt enorm. Ik help je hier graag verder mee.

Om goed met je mee te kunnen kijken, heb ik nog een paar gegevens van je nodig:

• Welk type SuperWifi-punten heb je precies? (bijv. SuperWifi 1 of SuperWifi 2)
  • De serienummers van alle drie de SuperWifi-punten
  • Hoe de huidige situatie is aangesloten (bijvoorbeeld: 1 bekabeld op de router, 2 draadloos, etc.)

Met deze informatie kan ik gerichter meekijken en bepalen waarom het derde punt een eigen wifi-netwerk aanmaakt. Ik hoor graag van je! 😊

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • March 26, 2026

Ik begrijp zelf uit de tekst dat topic starter van kpn is overgestapt naar Ziggo, dus lijkt mij dat kpn niet bij topic starter kan meekijken of klopt mijn redenatie niet?