Skip to main content
Vraag

Dringende oproep: Patch nodig voor Sonos-problemen na SuperWifi 2.0 update

• October 2, 2026
  • 1 reactie
  • 11 keer bekeken

Beste KPN,

Sinds de recente update van de SuperWifi 2.0-punten (firmware SW2.C.26.04.04) functioneert mijn Sonos-systeem niet meer. Speakers vallen willekeurig uit, conflicteren met elkaar en muziek groeperen is onmogelijk geworden door geblokkeerd multicast-verkeer.

Ik merk op internet en hier op het forum dat heel veel gebruikers exact ditzelfde probleem ervaren en hun kostbare Sonos-systeem momenteel niet fatsoenlijk kunnen gebruiken.

Tijdelijke workarounds zoals SonosNet of aparte 2.4 GHz netwerken zijn voor velen geen wenselijke of haalbare lange-termijnoplossing. We betalen voor een goed werkend mesh-netwerk. Ik wil KPN dan ook dringend verzoeken om met hoge prioriteit een softwarepatch uit te rollen die deze netwerkconflicten definitief oplost.

Met vriendelijke groet

1 reactie

Erwin1976
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • October 2, 2026

Één advies zorg voor media aandacht, meld het bij Tweakers als nieuws item. Dan komen ze wel in beweging kijk naar de upload problemen met de V14 die waren binnen een maand gefixed.

Maar wanneer het standaard kpn update schema wordt gevolgd kun je een update pas over een half jaar of later verwachten. De standaard procedure is gooi een nieuwe versie over de schutting en ga verder met de firmware voor een ander apparaat en kijk niet achterom om te zien of er geen problemen zijn met wat je net hebt vrijgegeven. Want "alle apparaten verdienen updates" zoals ze zelf zeggen. Of ze goed werken is dan weer van ondergeschikt belang. Oogkleppen op en doorrrrr