Skip to main content

Experia WiFi loopt niet soepel met Experiabox V10

• April 10, 2025
  • 9 reacties
  • 96 keer bekeken

Goedemiddag,

Hier reeds een aardige tijd bezig om eerst maar één (en daarna meer) WiFi versterker vierkant zwart bedraad model op de Experia V10 aan te sluiten. Het modem geeft los de juiste combi naam - wachtwoord aan. Zodra ik de WiFi versterker aansluit, op Google inloggen lukt niet, meerder malen resetten versterker ook niet, wordt er overgeschakeld naar het oude wachtwoord.

Detail, ik heb twee dezelfde radio's op de V10 werkt radio A met het nieuwe wachtwoord. Sluit ik de WiFi versterker aan, dan werkt radio B, met het oude wachtwoord.

Het is duidelijk dat de overdracht niet correct gaat, of de versterker niet een ander wachtwoord accepteert.

Toch een 3 uur totaal bezig geweest, ik kom er echt niet uit.

Alvast bedankt voor de respons.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

9 reacties

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@Fred Eric, goed dat je je vraag hier stelt! Niet handig als de gegevens verschillen zodra je de Experia Wifi aansluit, dus ik ben benieuwd of je de Experia Wifi reset al eens gedaan hebt.

Dan zou hij helemaal schoon moeten zijn en de gegevens over moeten nemen van je modem. 
Mocht dat niet werken, wil je dan laten weten welke softwareversie er op de Experia Wifi draait? Je kunt dit zien door in te loggen op de webinterface van de Experia Wifi.

Ik hoor het graag!

• April 13, 2025

Als de betreffende v10 de nieuwe software heeft neemt de Experiawifi helemaal niets over en zal je zelf de wifi ssid(netwerknaam)  en wachtwoord moeten aanpassen.

https://community.kpn.com/product-updates/experia-box-v10a-update-naar-kpn-software-v10a-c-25-03-04-632533

JanD
Superuser
  • Superuser
  • April 13, 2025

Beste ​@Fred Eric de ExperiaWifi wordt automatisch een keer geüpdatet naar de nieuwste software, maar wanneer is koffiedik kijken.

• April 13, 2025

Beste ​@Fred Eric de ExperiaWifi wordt automatisch een keer geüpdatet naar de nieuwste software, maar wanneer is koffiedik kijken.

Met de ExperiaWifi blijft onderstaande de stelregel zet de Wifi van de V10 uit!!!

"Voor SuperWifi 1 en Experia Wifi is nog geen KPN Software beschikbaar. Betekent dat je V10 met deze wifipunten nog geen meshnetwerk kan vormen. Mocht je dan ook van deze apparaten willen gebruiken, dan is het handiger om de wifi op de V10 uit te zetten zoals voorheen."

En eerlijk gezegd verwacht ik geen kpn software voor de ExperiaWifi modellen.

• April 13, 2025

En eerlijk gezegd verwacht ik geen kpn software voor de ExperiaWifi modellen.

Voor mij geldt ook: eerst zien dan geloven. 

Ik verwachte de nieuwe software eigenlijk ook al niet meer voor de witte SuperWiFi's. Maar die is toch gekomen. Werkt voor geen meter, maar het is er wel. 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • April 13, 2025

Beste ​@Rowi. de Experia Wifi punten worden wel degelijk van nieuwe software voorzien, alleen wanneer is nog niet bekend.

Zie ook onderstaand topic:

https://community.kpn.com/product-updates/experia-wifi-update-naar-v1-00-41-590322/index4.html

waarin een moderator schreef dat nog niet bekend is wanneer de update komt en in dat topic geloofde je ook niet erg in een update

• April 13, 2025

En daar blijf ik bij ​@JanD ik acht die kans nog steeds nihil. Maar sluit het niet uit het zal ervan afhangen hoeveel er nog in gebruik zijn of de tijd en investering nuttig is. Verder werken de EW modellen sowieso niet als mesh, deze communiceren niet onderling via wifi elke EW moet bedraad zijn verbonden. Het is meer een multiroom systeem net iets anders dan wat Mesh is.

Echter voor de vraag van ​@Fred Eric geldt maar 1 ding. Zet de wifi van de v10 uit of stel de ExperiaWifi zelf zo in dat deze dezelfde ssid en wachtwoord gebruiken als de v10 dat heb ik hier ook moeten doen met mijn twee ExperiaWifi achter de box12 die op de nieuwe kpn software draait.

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 22, 2025

Hi ​@Fred Eric, goed dat je je vraag hier stelt! Niet handig als de gegevens verschillen zodra je de Experia Wifi aansluit, dus ik ben benieuwd of je de Experia Wifi reset al eens gedaan hebt.

Dan zou hij helemaal schoon moeten zijn en de gegevens over moeten nemen van je modem. 
Mocht dat niet werken, wil je dan laten weten welke softwareversie er op de Experia Wifi draait? Je kunt dit zien door in te loggen op de webinterface van de Experia Wifi.

Ik hoor het graag!

Goedemorgen,

Excuus voor de verlate reactie mijnerzijds. Inmiddels werkt het voor zover ik kan zien. Net even ingelogd op het modem. Zo gaande weg wat over de Wi-Fi hacken gelezen, en van de 8 makkelijke digits een 20-tal tekens etc. gemaakt. Wat betreft de verbinding. Zelf heb ik de Experia Wi-Fi alleen op stroom gezet, geen netwerk kabel dus. Eerst best lang laten staan, daarna een reset tot alle 4 ledjes 5 maal branden. Daarna, na een tijdje, pas de netwerkkabel aangesloten. Na een tijdje neemt de versterker inderdaad alles over.

P.S. Ik heb handige pubers naast mij wonen (2x), wellicht hier niet de juiste vraag, maar ik ben ZZP-er, en zou ze niet graag op mijn netwerk hebben. Zojuist gekeken, edoch ik kan sommige apparaten niet herkennen. Afijn, ik neem aan dat het nu goed zit. 
Allen bedankt voor de hulp!

Vriendelijke groet, Fred

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Fijn dat het gelukt is ​@Fred Eric! Fijn dat je dit alsnog laat weten. 🙂

Als je een veilig wachtwoord op je wifi instelt dan is het voor de meeste mensen erg lastig om erop te komen. Ook handige pubers! 
Mocht je niet zeker weten wat bepaalde apparaten zijn, dan kun je ze altijd uit je netwerk halen of er MAC filtering voor instellen. Als een apparaat in huis dan ineens geen verbinding meer heeft dan weet je direct welk apparaat het was. 😄