Skip to main content
Vraag

Extra SuperWifi-punt kopen als bestaande klant, maar aanbieding niet te vinden

• August 1, 2026
  • 7 reacties
  • 88 keer bekeken

• Ik ben vandaag in de KPN-winkel in Sittard geweest. De medewerker vertelde mij dat ik als bestaande klant een extra KPN SuperWifi-punt voor ongeveer €61 via MijnKPN kan kopen. Ik kan die aanbieding nergens vinden. Kunt u controleren of deze aanbieding voor mijn abonnement beschikbaar is?”

7 reacties

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • August 1, 2026

@Mariellederooij dat klopt. Als je de wifimanager gebruikt, kun je met de genoemde korting een extra wifipunt kopen. In de KPN-winkel kan het ook volgens mij.

https://www.kpn.com/service/internet/wifi-manager

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@Mariellederooij, dat klopt inderdaad. 😊 Als uit de Wifi Manager blijkt dat een extra SuperWifi-punt een goede oplossing is, kun je als bestaande klant gebruikmaken van die aanbieding.

Ik ben benieuwd of het inmiddels is gelukt. Laat het gerust weten als dat nog niet is gelukt, dan kijken we graag met je mee!

Bedankt voor uw reactie. Inmiddels heb ik twee zwarte SuperWifi 2-punten geplaatst naast mijn twee bestaande witte SuperWifi-punten.

Gisteravond werkte alles perfect, maar vanmorgen brandde het lampje van het zwarte SuperWifi 2-punt in mijn hobbyruimte rood en had ik daar geen wifi. Later herstelde de verbinding zich vanzelf, terwijl ik niets had veranderd.

De hobbyruimte ligt ongeveer 10 meter van mijn woning. Het witte SuperWifi-punt staat al aan de kant van de hobbyruimte en het zwarte punt staat draadloos in de hobbyruimte.

Ik heb de twee extra SuperWifi 2-punten juist aangeschaft op advies van KPN. Ik zou daarom graag willen weten waarom de verbinding zo instabiel is en of dit op afstand gecontroleerd kan worden. Ik zoek geen algemene plaatsingstips, maar een structurele oplossing.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • August 5, 2026

Ik zoek geen algemene plaatsingstips, maar een structurele oplossing.

Tien meter afstand is best flink tussen twee SuperWiFi-punten. 

De structurele oplossing is een kabel aanleggen naar de hobbyruimte. 

Bedankt voor uw reactie. Ik begrijp dat een netwerkkabel de meest stabiele oplossing is. Mijn vraag is echter een andere.

Ik heb de twee extra SuperWifi 2-punten aangeschaft op advies van KPN om dit probleem op te lossen. Daarom wil ik graag weten waarom het zwarte SuperWifi 2-punt de verbinding verliest en rood wordt, terwijl het de avond ervoor nog goed werkte.

Kunt u of een KPN-moderator mijn verbinding op afstand controleren om te zien waarom dit gebeurt? Ik wil graag weten of de oorzaak ligt in de instellingen, de plaatsing of een technisch probleem.

Cappuccino2
Helper
Forum|alt.badge.img+6
  • Helper
  • August 5, 2026

Wifi signalen kunnen fluctueren waarbij de ene keer het Wifi signaal sterker is dan een andere keer dat betekent dat het niet stabiel is en zwak (op die plek) door te grote afstand naar het modem of andere wifi punten of obstakels of congestie aan signalen in de omgeving of een combinatie hiervan, met een Wifi analyzer app op je telefoon kun je in kaart brengen waar het Wifi signaal zwak is in huis en aan de hand daarvan bepalen waar de Wifi punten het beste geplaatst kunnen worden. 

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@Mariellederooij, ik snap dat je graag wilt weten waardoor dit gebeurt. Via de Wifi Manager kun je ook controleren hoe de wifi-verbinding is en krijg je advies om de plaatsing waar nodig te optimaliseren.

Dat kan helpen om zien of de verbinding tussen de SuperWifi-punten sterk genoeg is. Helaas kunnen wij vanaf de community je verbinding niet op afstand doormeten of uitlezen. Als je wilt dat er echt met je verbinding wordt meegekeken, kun je het beste een belafspraak maken met onze klantenservice. Zij kunnen je verbinding wel doormeten en samen met je onderzoeken of er sprake is van een technisch probleem of dat de oorzaak ergens anders ligt.