Skip to main content
Vraag

Hoe werkt de omruil van een defect ontvangen huur SuperWifi punt?

• December 8, 2025
  • 11 reacties
  • 60 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik heb gisteren een abonnement afgesloten voor de huur van 2 versterkers omdat onze witte versterkers het na de laatste update niet meer werkten.

vandaag al de nieuwe versterkers binnen maar nu ratelt 1 van de versterkers en maakt een ratelend en krakend geluid. Gelijk gebeld met de klantenservice, ze kunnen geen nieuwe opsturen en dat ik de defecte terug stuur? Ik moet hem in een kpn winkel omruilen maar nu las ik op dit topic ergens dat ze in de winkels geen huur versterkers meegeven? Ga ik morgen dan voor niks naar de winkel? Je moet een kapotte gehuurde versterker toch om kunnen ruilen want opsturen en een nieuwe krijgen kon ook niet hoewel ik het gisteren pas afgesloten heb?? Wie kan hier duidelijkheid over geven?

11 reacties

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • December 8, 2025

Hi ​@natascha2803 ,

Ik hoop dat een moderator in dit geval een nieuwe versterker kan toezenden. Kun je daarvoor je profiel aanvullen met je klantnummer en postcode & huisnummer?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • December 8, 2025

Heb ik nu gelijk gedaan. Bedankt ik hoop het ook.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • December 8, 2025

Beste ​@natascha2803 zijn er geen retourinstructies geleverd bij de SW#2.

Zie onderstaande link:

https://www.kpn.com/service/administratie/terugsturen

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • December 8, 2025

Nee wel een retourdoos maar ik kan deze versterker pas per 9 jan 2026 opzeggen en dan zou ik weer een nieuw abonnement aan moeten vragen. Ik wil de kapotte gewoon omruilen. Ik heb hem vandaag ontvangen. Volgens een kpn medewerker aan de telefoon kon ik hem niet retour sturen en een nieuwe opgestuurd krijgen. Alleen hem terugbrengen naar de winkel maar daar heb jk mijn twijfels bij of ik dan ook een huurversterker mee krijg. 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • December 8, 2025

De winkel heeft geen huurversterkers ​@natascha2803 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • December 8, 2025

Daar was ik al bang voor maar ik had een medewerker aan de telefoon die zei dat ik hem in de winkel moet omruilen. Ik heb het 3 x nagevraagd of dat echt klopt ivm huur.

wat een ellende om elke keer van het kastje naar de muur te worden gestuurd.

onderstaande heb ik op een andere topic gevonden maar wat klopt er nu wel en niet dan en hoe krijg ik een nieuwe versterker die niet ratelt.

ik wilde al een extra versterker bestellen een 3e en dan de kapotte na 1 maand opzeggen maar ook dat gaat niet via mijn kpn. Ik weet het echt niet meer…..

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • December 8, 2025

@natascha2803 Welke garantie heb ik op gehuurde SuperWifi punten?

Zolang je een SuperWifi punt huurt, heb je garantie op goedwerkende punten. Werken ze niet meer? Dan vervangen we ze.

Is je SuperWifi punt kapot? Check je wifi in de Wifi Manager. Als er een SuperWifi punt kapot is, krijg je een nieuwe. PostNL bezorgt ze daarna bij je thuis.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • December 8, 2025

De wifi werkt wel maar 1 versterker maakt de hele dag een ratel geluid, wat niet te doen is voor mijn dochter die in het examenjaar zit en wij ook een zoon hebben met autisme dus bij hem neerzetten is ook geen optie. 😔

Forum|alt.badge.img
  • KPN Medewerker
  • December 8, 2025

De wifi werkt wel maar 1 versterker maakt de hele dag een ratel geluid, wat niet te doen is voor mijn dochter die in het examenjaar zit en wij ook een zoon hebben met autisme dus bij hem neerzetten is ook geen optie. 😔

Hoi ​@natascha2803 als ik u was haal de superwifi huur 1 daarvan uit het abonnement en dan na een kwartier voeg je weer 1 superwifi huur toe, dan hoef je ook niet de deur uit bij een kpn winkel bij u in de buurt plus u heeft een nieuwe wifi versterker 😉

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • December 8, 2025

@natascha2803 Het geluid komt waarschijnlijk van de stroomadapter. Als je de stroomadapter van 2 SWs wisselt, verhuist het geluid mee? De stroomadapter kan je misschien omruilen in de winkel.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • December 8, 2025

Opzeggen kan niet, heb gisteren aangevraagd dis opzeggen kan pas 9 januari en dan pas een nieuwe aanvragen.

het is ook de stroomadapter niet want het geluid komt echt uit het apparaat zelf, alsof een oude pc overuren draait. Dus helaas nog niemand hier getroffen die de oplossing heeft. 

morgen gelijk weer bellen naar kpn en dan sta ik erop om een nieuwe toegezonden te krijgen. Leuk die garantie die ze beloven bij huur maar helpen ho maar en dat na al meer dan 20 jaar klant