Skip to main content
Vraag

Hulp bij installatie ubiquity access points

  • September 7, 2025
  • 2 reacties
  • 41 keer bekeken

We hebben twee ubiquity access points die, sinds we zijn overgestapt van Ziggo naar Kpn, niet goed werken waardoor we geen goede wifi hebben door het hele huis. Kan een Kpn monteur ons hierbij helpen? Of heeft iemand tips?

2 reacties

Forum|alt.badge.img+8
  • KPN Monteur
  • September 7, 2025

​@OuwerJ 

een KPN monteur kan je hier niet bij helpen. dit betreft eigen rand apparatuur waar de KPN monteur geen verstand van heeft.

maar hier op de community denken we graag mee.

Ziggo gebruikt een ander intern IP adres (192.168.178.xxx) dan dat de KPN router doet (192.168.2.xxx). heb je beide acces point een herstart gegeven? kan het zijn dat er misschien een vast IP adres staat ingesteld?


Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • September 10, 2025

Hoi ​@OuwerJ , dank voor jouw bericht en welkom hier op de KPN Community :)

Om heel eerlijk te zijn, heb ik zelf geen enkele ervaring met deze apparatuur wat het lastig maakt om aan te geven waarom het in jouw geval niet werkt nu je bent overgestapt naar KPN. Hopelijk bevalt de overstap verder wel (los van de issues met je wifi versterkers) ?

 

Ziggo gebruikt een ander intern IP adres (192.168.178.xxx) dan dat de KPN router doet (192.168.2.xxx). heb je beide acces point een herstart gegeven? kan het zijn dat er misschien een vast IP adres staat ingesteld?

Heb je hier nog naar gekeken?