Skip to main content
Vraag

Huurprijs van KPN WiFiversterkers gaat vanaf 10 september 2026 omhoog naar €2,99 per maand

• July 29, 2026
  • 14 reacties
  • 213 keer bekeken

Dicksooo
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6

14 reacties

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • July 29, 2026

En dat voor service en onderhoud. Krijgen we dan eindelijk weer stabiele firmware want blijkbaar lukt dat voor de huidige prijs niet.

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
  • July 29, 2026

Jeetje, ik snap sowieso niet waarom mensen die dingen gebruiken. Maar als je ze toch gebruikt is kopen altijd veel voordeliger dan huren, nu betaal je straks 72 euro over 2 jaar terwijl aanschaf van 2 schotels slechts 61,50 euro kost. Of gaat KPN straks ook de gekochte variant minder lang ondersteunen om de kosten van onderhoud te dekken? 

JanD
Wijsgeer
  • July 29, 2026

Jeetje, ik snap sowieso niet waarom mensen die dingen gebruiken. Maar als je ze toch gebruikt is kopen altijd veel voordeliger dan huren, nu betaal je straks 72 euro over 2 jaar terwijl aanschaf van 2 schotels slechts 61,50 euro kost. Of gaat KPN straks ook de gekochte variant minder lang ondersteunen om de kosten van onderhoud te dekken? 

€61,50 per stuk dus ​@Chrizziey en niet per 2.

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
  • July 29, 2026

€61,50 per stuk dus ​@Chrizziey en niet per 2.

Dan nog is het 100x voordeliger dan ze huren, na 4 jaar heb je ze dan terugverdiend. Zelfde met de Fritzbox, na 2 jaar heb het terugverdiend. Snap niet waarom mensen gebruik maken van huur spullen.  KPN staat ook niet bekend om het snelle vernieuwen van spullen. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • August 18, 2026

Hallo ​@Dicksooo ,

Staat nu ook op de KPN-website:

https://www.kpn.com/internet/wifi/superwifi

Bij de veelgestelde vragen: 

De huurprijsverhoging geldt per SuperWifi punt. Vanaf de eerste factuur na 10 september 2026 betaal je € 2,99 per maand per SuperWifi punt.

De huurprijs verandert omdat onze kosten voor het leveren, onderhouden en vervangen van SuperWifi punten gestegen zijn. Zo kunnen wij je SuperWifi punt blijven onderhouden en vervangen als dat nodig is.

Op je eerste factuur ná 10 september gaat de huurverhoging in.

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • August 18, 2026

Ja mooi man , zeker nu de sw 1 punten per 1jan 2027 de ondersteuning stopt.

Maar goed voor gene die huren alvast bedankt, want als ik het goed begrijp hebben ze de verhoging nodig voor onderhoud en dat laatste mogen de sw2 punten onderhand wel een krijgen 

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
  • August 18, 2026

Maar goed voor gene die huren alvast bedankt, want als ik het goed begrijp hebben ze de verhoging nodig voor onderhoud en dat laatste mogen de sw2 punten onderhand wel een krijgen 

Mij is sowieso niet duidelijk waarom men provider spul koopt die bij een overstap compleet waardeloos in de kast verdwijnen. Zal men eerder aanraden om een eigen modem/router te nemen en als voorbeeld de Fritzbox is voor ieder toegankelijk, en bij elke provider te gebruiken. 

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • August 18, 2026

Mij is sowieso niet duidelijk waarom men provider spul koopt die bij een overstap compleet waardeloos in de kast verdwijnen. Zal men eerder aanraden om een eigen modem/router te nemen en als voorbeeld de Fritzbox is voor ieder toegankelijk, en bij elke provider te gebruiken. 

Ja klopt , maar je kan niet in ieder zijn of haar portemonnee kijken, daarbij werkte het altijd goed , zeker voor kan en alleman. Maar pas na de kpn software werd het prut.

Dus kpn mag er gewoon voor zorgen dat geheel naar behoren werkt.

En als laatste een v10 , box 12 of box 14 zit in het abonnement verrekend.

Je krijgt geen korting bij gebruik eigen spullen 

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • August 19, 2026

Zou mooi zijn als ik de huur kan opzeggen en voor een klein prijsje de schotels kan overnemen.

mhans
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • August 19, 2026

En dat voor service en onderhoud. Krijgen we dan eindelijk weer stabiele firmware want blijkbaar lukt dat voor de huidige prijs niet.

ja, precies mijn gedachte, wanneer komt de stabiele firmware nu eens dat ze langer dan 2 weken stabiel blijven?

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • August 19, 2026

ja, precies mijn gedachte, wanneer komt de stabiele firmware nu eens dat ze langer dan 2 weken stabiel blijven?

2 weken!?? Mag het hier preventieve om de 6 dagen een huisnetwerk reset doem

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
  • August 19, 2026

Ja klopt , maar je kan niet in ieder zijn of haar portemonnee kijken, daarbij werkte het altijd goed , zeker voor kan en alleman. Maar pas na de kpn software werd het prut.

Klopt, maar als een SuperWifi punten gekocht kunnen worden zou er vast zeker wel budget voor zijn. Zo duur zijn die dingen nou ook weer niet ;) 

Nee klopt, maar ik zou ook voor geen goud die KPN rommel willen gebruiken. Hun modem ligt hier gewoon lekker stof te happen. Aan de andere kant verdien ik met mijn Fritzbox de huur terug van 7,50 per maand en ben ik na 2 jaar uit de kosten en is het een gratis modemwissel. 

Dit ben ik wel met je eens, maar nu loop ik al 10 jaar mee in de wereld van KPN en nog nooit heeft iets goed gewerkt wat ik aan apparatuur in bruikleen gehad heb. De enige redenen waarom KPN zelf hun software ontwikkeld is om kosten uit te sparen. 

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • August 19, 2026

Klopt, maar als een SuperWifi punten gekocht kunnen worden zou er vast zeker wel budget voor zijn. Zo duur zijn die dingen nou ook weer niet ;) 

Nee klopt, maar ik zou ook voor geen goud die KPN rommel willen gebruiken. Hun modem ligt hier gewoon lekker stof te happen. Aan de andere kant verdien ik met mijn Fritzbox de huur terug van 7,50 per maand en ben ik na 2 jaar uit de kosten en is het een gratis modemwissel. 

Dit ben ik wel met je eens, maar nu loop ik al 10 jaar mee in de wereld van KPN en nog nooit heeft iets goed gewerkt wat ik aan apparatuur in bruikleen gehad heb. De enige redenen waarom KPN zelf hun software ontwikkeld is om kosten uit te sparen. 

Eerste punten ga ik niet meer op in , laatste punt is klinkklare onzin. Ik heb begin meegemaakt van mobiele telefonie en ppt was daarin gewoon goed.

Ik heb al heel wat verschillende kpn modems hier in mijn leven voorbij zien komen en was ook niks mis mee. De box 12 is ook gewoon goed, maaaar de kpn software is dus niks waard

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
  • August 21, 2026

Eerste punten ga ik niet meer op in , laatste punt is klinkklare onzin. Ik heb begin meegemaakt van mobiele telefonie en ppt was daarin gewoon goed.

Ik heb al heel wat verschillende kpn modems hier in mijn leven voorbij zien komen en was ook niks mis mee. De box 12 is ook gewoon goed, maaaar de kpn software is dus niks waard

Agree to disagree. Ik ben het weer totaal niet met jou eens. Dus dan komen we in het midden uit. 

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • August 21, 2026

Agree to disagree. Ik ben het weer totaal niet met jou eens. Dus dan komen we in het midden uit. 

Het zal joh, Cheers