Skip to main content
Beantwoord

IPv6 functie is uitgeschakeld op SW2, herstart lost dit steeds tijdelijk op

• August 24, 2025
  • 57 reacties
  • 434 keer bekeken

Toon eerste bericht

57 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • October 13, 2025

​@Thomas van KPN helaas, we zijn 7 dagen verder en weer 2 (vd nu totaal 3 bedraad aangesloten sw2) zijn weer paired ipv synced. Opvallend is wel dit keer de melding in de kpn app om ipv6 aan te zetten.

Wat kan ik nu nog doen om dit eindelijk opgelost te krijgen?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • October 13, 2025

​@Thomas van KPN helaas nog steeds treed het probleem op. Nu (vd 3 bedraad aangesloten) zijn er 2 paired ipv synced.

Stekker modem eruit en nar 10 minuten er weer in maakt dat de punten allemaal weer synced zijn. Zou het modem defect zijn?

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Wat IPv6 betreft, in de box 12 kan een issue opspelen dat het lijkt dat IPv6 aanstaat terwijl het eigenijk uit staat. Deze instelling stuurt hij ook door naar de superwifi punten. Het kan dan helpen m in de box12 nog een keer uit te zetten en weer opnieuw aan. (dit sluit niet helemaal aan bij het eerdere advies dat je m uit moet zetten, maar is wellicht de moeite even waard om hem nog een keer aan/uit te zetten. Zowel met IPv6 aan als uit moet alles goed werken).

Wat betreft het paired-not-synced verhaal, mijn collega heeft hier gisteren een uitgebreide reactie over gegeven in de product update van de laatste update van de superwifi punten:

SuperWifi 2: Update naar KPN Software SW2.C.25.05.08 | KPN Community

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • October 15, 2025

​@Thomas van KPN dank voor je reactie. Ik kreeg via de Mijn kpn app al de melding IPv6 weer aan te zetten. Dit heb ik dan ook direct gedaan.

Paired not synced reactie gelezen, hoop spoedig op updates, dit is geen doen zo.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • November 6, 2025

Is er al bekend wanneer de update van de box12 en/of superwifi2 komt? 

Zojuist, inmiddels de 5e week op rij de hele dekselse boel moet resetten.

Ben er inmiddels wel beetje klaar mee, wie weet meer?

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Die kun je hier vinden ​@RJ Borst  Product Updates | KPN Community, rechtsboven is een knop waarmee je je erop kunt abonneren

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • November 7, 2025

Dank voor de tip, die kende ik natuurlijk al.