Skip to main content
Vraag

Kan ik het wifi op mijn SuperWifi punten automatisch uitzetten 'snachts?

• August 18, 2026
  • 3 reacties
  • 63 keer bekeken

Ik heb sinds een paar dagen een Experiabox v10 gekregen ter vervanging van mijn Fritzbox (overstap van xs4all naar kpn). Monteur vertelde mij dat het mogelijk is de wifi van de modem uit te zetten en alleen de superwifi punten te gebruiken voor wifi in huis. Dit gaat nu prima met 2 superwifi punten. Alleen wil ik ‘s nachts eigenlijk die superwifi punten uitzetten ivm de straling van wifi6. Er is een schema om de wifi uit te zetten maar is volgens mij alleen voor de wifi via de modem. Kan ik de superwifi punten ook via het schema in de webinterface uitzetten? Of kan dat alleen met een tijdschakelaar?

3 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • August 19, 2026

Hallo ​@Pim71 ,

Als ik het artikel lees op de kennisbank, dan wordt de WiFi daarmee volledig uitgeschakeld. Dus ook bij de WiFi-punten. Probeer het eens en dan merk je het snel genoeg. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 21, 2026

Hallo Noordzee,

Het lijkt er op dat het “tijdschema” alleen betrekking heeft op de modem. Als je daarbij ook de extenders (wifi punten) aan hebt, doen die ook mee met het schema. Maar ik heb alleen de extenders aan en heb afgelopen nacht een check gedaan of de wifi nog aan was en dat was zo. Dus ik moet op een andere manier de extenders koppelen aan een tijdschema. Ik denk hierbij aan een schakelklok of iets moderners (smart plug). Iemand nog ideeen of heeft hetzelfde probleem?

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@Pim71 . Welkom hier.

Ik ben wel even benieuwd. Wat voor Superwifi hebben we het over? Zijn dat die wiite ronde (SW1) of de zwarte ronde (SW2 ) ?