Skip to main content
Vraag

Koppelen van tweedehands gekochte SuperWifi 2 lukt niet

• August 4, 2026
  • 14 reacties
  • 95 keer bekeken

Ik via marktplaats een tweedehands SuperWifi 2.0 Zwart gekocht. Deze wil ik als uitbreiding toevoegen. Ik gebruik de KPN BOX 12 met een gehuurde Superwifi 2.0.

Het koppelen van de tweede lukt vooralsnog niet. Na reset wel een paars lampje. Hoe kom ik verder?

14 reacties

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • August 4, 2026

Helaas niet, de sw2 punten hebben de oude software en tot 1 april van dit jaar werden die nog voorzien van de kpn software.

Dus je kan evt helpdesk bellen 0800 0402 maar of je daar verder komt?

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@Jin1951 . Kun je voor mij nagaan welke firmware er op die marktplaats SW staat?  Als die verouderd is, dan moet ik je teleurstellen.  We ruilen alleen SW's om die via ons gekocht zijn namelijk. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 7, 2026

Beste Erwin, snap ik helemaal maar daar vroeg ik ook niet om. Inmiddels weet ik wat het probleem is en de SW is terug naar de verkoper. Bolgens mij wemelt het op MP van de verouderde SW’s die niet meer willen matchen met modems.

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • August 7, 2026

Beste Erwin, snap ik helemaal maar daar vroeg ik ook niet om. Inmiddels weet ik wat het probleem is en de SW is terug naar de verkoper. Bolgens mij wemelt het op MP van de verouderde SW’s die niet meer willen matchen met modems.

Ja dat laatste klopt, waarom sommeert kpn marktplaats niet om alle sw  /sw2 , v10 , box 12 en box 14 van Marktplaats te laten verwijderen en waarom dan ook geen aangifte.

Kpn heeft ook wel functie om " onwetende" in bescherming te nemen 

Erwin van KPN
Moderator

Ja dat laatste klopt, waarom sommeert kpn marktplaats niet om alle sw  /sw2 , v10 , box 12 en box 14 van Marktplaats te laten verwijderen en waarom dan ook geen aangifte.

Kpn heeft ook wel functie om " onwetende" in bescherming te nemen 

Als wij merken dat er spullen van ons verkocht worden via MP maken we daar melding van bij onze security afdeling.  Hoe het proces daarna verloopt worden we niet in meegenomen maar je kunt er van uit gaan dat we ons best doen om het van MP af te krijgen. 

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • August 7, 2026

Oke ,  volgende casus  dan het volgende toen ik 5 jaar geleden verhuisde naar huidig adres en mijn ouders hadden mijn appartement gekocht, we kregen ivm verhuizing mooie witte schotels ( ieder 2 st).

Ik dacht dat die niet waren bij gewerkt maar ook kwam er pas geleden achter dat dat wel geval was 

Ik ben dus van 2 stuks zelf gewoon eigenaar waren geschenk, nu heb ik 1 zelf in gebruik voor tests hier en een aan schoon zus gegeven.

Stel ik wil witte op mp verkopen dan doe ik niks illegaals 

• Deelnemer
  • August 7, 2026

Hoi ​@Jin1951 . Kun je voor mij nagaan welke firmware er op die marktplaats SW staat?  Als die verouderd is, dan moet ik je teleurstellen.  We ruilen alleen SW's om die via ons gekocht zijn namelijk. 

​@Erwin van KPN Ik heb hetzelfde probleem. Via MP twee Super Wifi 2 punten gekocht. In de veronderstelling dat het allemaal wel zou werken de verkoper betaald. Nu een maand verder krijg ik ze nog steeds niet aan de praat. Vandaag ook met de helpdesk aan de lijn, lukt het niet. Op beide SW’s staat nu firmware 3.00.31. Is er een manier om ze toch werkend te krijgen? 

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • August 7, 2026

​@Erwin van KPN Ik heb hetzelfde probleem. Via MP twee Super Wifi 2 punten gekocht. In de veronderstelling dat het allemaal wel zou werken de verkoper betaald. Nu een maand verder krijg ik ze nog steeds niet aan de praat. Vandaag ook met de helpdesk aan de lijn, lukt het niet. Op beide SW’s staat nu firmware 3.00.31. Is er een manier om ze toch werkend te krijgen? 

Alleen dus als je ze via KPN gekocht hebt, en niet via MP dat is het antwoord

En raar dat de helpdesk dan zolang met je bezig is geweest, dat is dan ook niet logisch

• Deelnemer
  • August 7, 2026

Maar stel ik had ze wel gekocht bij de KPN winkel, hoe was het dan gefixt? Is het verouderde hardware? Of moet de software veranderd worden? Want ik heb er eentje gehuurd en die ziet er hetzelfde uit en werkt perfect. 

Ik wil graag weten hoe zoiets kan, het is toch hardware van KPN zelf. 

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • August 7, 2026

Maar stel ik had ze wel gekocht bij de KPN winkel, hoe was het dan gefixt? Is het verouderde hardware? Of moet de software veranderd worden? Want ik heb er eentje gehuurd en die ziet er hetzelfde uit en werkt perfect. 

Ik wil graag weten hoe zoiets kan, het is toch hardware van KPN zelf. 

Yep , maar KPN gaat er vanuit dat verkoper ze in bruikleen heeft gehad en dus illegaal bezig is.

Verder als verkoper ze heeft gekocht dan zou je aan de verkoper om de factuur kunnen vragen, maar eerlijk gezegd weet ik zo 1 2 3 niet hoe lang KPN die dingen verkoopt.

En niet alleen MP staat er vol mee, aanbieders bij bol.com,  Amazon.  KPN heeft er nog een hele kluif aan die handel daar verwijderd te krijgen.

Tenzij verkoper echt kan aantonen dat hij die dingen ooit zelf bij KPN aangeschaft heeft 1 stuk 100 euro 2 stuks 200 euro ( tja 2 dus geen korting en ik heb bedragen max halve maar afgerond op hele)

En als laatste , als je ze voor 1 april van dit jaar had aangesloten of gekocht dan was het nog wel gelukt.

• Deelnemer
  • August 7, 2026

De verkoper gaat het opzoeken en krijg dan waarschijnlijk het betaalbewijs. Hopelijk kom er mee verder. Fijn dat dit forum er is, al twee dagen bezig het werkend te krijgen. Begon aan mezelf te twijfelen 😅

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • August 7, 2026

De verkoper gaat het opzoeken en krijg dan waarschijnlijk het betaalbewijs. Hopelijk kom er mee verder. Fijn dat dit forum er is, al twee dagen bezig het werkend te krijgen. Begon aan mezelf te twijfelen 😅

We denken uiteraard graag mee en als verkoper betaalbewijs heeft  dan zal je hardware wel bijgewerkt gaan worden 

Laat hier maar weten hoe het afgelopen is

• Deelnemer
  • August 7, 2026

We denken uiteraard graag mee en als verkoper betaalbewijs heeft  dan zal je hardware wel bijgewerkt gaan worden 

Hij is nu op vakantie, zal ergens eind augustus worden

edit: heb de bon al van hem ontvangen. Wat is het handigst, bellen met de klantenservice of naar de winkel gaan? 

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • August 7, 2026

Hij is nu op vakantie, zal ergens eind augustus worden

edit: heb de bon al van hem ontvangen. Wat is het handigst, bellen met de klantenservice of naar de winkel gaan? 

Dat is een goede , laat moderator daar antwoord opgeven.

En als dat op zich laat wachten , en kpn winkel is bij je in de buurt , dan zou ik daar langs gaan.