Skip to main content
Vraag

KPN Superwifi 2 problemen met het signaal in combinatie met een KPN Box 12

• March 31, 2026
  • 1 reactie
  • 14 keer bekeken

PietKei
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2

Hallo,

Ik heb twee Supewifi 2 punten, de ene werkt perfect, als ik een signaal test doe dichtbij dat punt dan is het signaal -35. (Zowel bij draadloos als met kabel aansluiting)

Bij het 2e Superwifi punt merk ik geen signaal verandering, ik sta naast het Wifi punt, het blijft rond de -60, zowel zonder Superwifi aansluiting als met Superwifi aansluiting (Zowel bij draadloos als met kabelaansluiting)

Ik heb de Wifi punten tig keer opnieuw aangesloten zoals bij de kennisbank is aangegeven.
(Precies in de volgorde van aansluiten, ook met router resetten)

VRAAG:
Wat kan de oorzaak zijn dat het 2e Superwifi punt geen signaal verbetering geeft.

KPN Modem Box12

1 reactie

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@PietKei . 

Goed dat je dit zo uitgebreid hebt getest, dat helpt echt.

Wat je beschrijft klopt inderdaad niet. Als je naast een SuperWifi punt staat, hoort je signaal duidelijk beter te zijn dan -60. Het lijkt er nu op dat dat tweede punt niet goed meedraait of iets niet lekker oppakt.

Aangezien alles tegenwoordig via de KPN app met je KPN ID loopt: kun je daar eens kijken of je beide SuperWifi punten ziet onder je thuisnetwerk, en of ze allebei een goede status hebben? Als één daar al afwijkt, hebben we meteen een aanwijzing.

Daarnaast ben ik nog benieuwd of je weet of op beide punten dezelfde firmware staat. Dat verschil kan soms dit soort gedrag verklaren.