Skip to main content
Beantwoord

KPN Superwifi 2 punten met geen mogelijkheid online

• March 11, 2025
  • 1 reactie
  • 73 keer bekeken

Thuis heb ik een paar zwarte, ronde KPN SuperWifi-punten en een zwarte Experia 12-modem.

Na de update van vannacht werkten de wifi-punten niet meer; het lampje brandde rood.

Wanneer ik de wifi-punten via een ethernetkabel aansluit op mijn modem, brandt het lampje groen.

Op het moment dat ik de ethernetkabel verwijder, springt het lampje weer op rood.

Ik heb de wifi-punten gereset. Wanneer het lampje paars brandt en bekabeld is verbonden met de modem, wacht ik tot het groen wordt. Zodra ik daarna de kabel verwijder, springt het lampje direct weer op rood. Enkel de wifipunt die standaard bekabeld is aan de modem blijft op groen.

Ik heb via de app geprobeerd de wifi-punten aan te sluiten, maar de app geeft vanaf dag één al foutmeldingen en laadt geen gegevens.

Ik heb ook de handleidingen op internet doorgenomen, maar niets werkt. Het lampje brandt alleen groen wanneer de wifi-punten bekabeld zijn aangesloten op de modem. Zodra de kabel eruit gaat, springt het lampje weer op rood.

Begin een beetje moedeloos te worden.

Hoe kan ik weer de wifipunten normaal laten werken?

Beste antwoord door Erwin van KPN

Hoi ​@KDinho . Ik heb (hopelijk) de oplossing.

Sluit die SW2 weer bekabeld aan en doe de reset. Koppel 'm daarna NIET los maar laat 'm een half uur aangesloten.

Koppel daarna los en doe hetzelfde met de andere SW2.

Hierna zou het moeten werken. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

1 reactie

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • March 13, 2025

Hoi ​@KDinho . Ik heb (hopelijk) de oplossing.

Sluit die SW2 weer bekabeld aan en doe de reset. Koppel 'm daarna NIET los maar laat 'm een half uur aangesloten.

Koppel daarna los en doe hetzelfde met de andere SW2.

Hierna zou het moeten werken.Â