Skip to main content
Vraag

KPN SuperWifi punten blijven paars branden zodra ik de ethernetkabels eruit haal

• June 19, 2026
  • 26 reacties
  • 192 keer bekeken

Toon eerste bericht

26 reacties

• Auteur
  • Topper
  • July 5, 2026

Ik heb met verschillende KPN medewerkers gesproken en heb het reset process meerdere keren doorlopen, op verschillende manieren (alle ethernet kabels uit de modem en KPN box uit de stroom).

Het onbekabelde superwifi punt blijft nog steeds paars, ook na een uur wachten na het resetten. De laatste medewerker die ik sprak zei dat ik het beste kan wachten op de modem update aankomende dinsdagochtend, en de superwifi punten ervoor bekabeld moet verbinden met de modem. Als het daarna nog steeds niet werkt, opnieuw contact opnemen.

Dus a.s. dinsdag ochtend wordt de update uitgerold?

Dat zei de medewerker ja. Geen idee of het mijn probleem gaat oplossen maar ik zal het zien.

Als het met de nieuwe update het nog niet goed voor je werkt , dan zou ik een monteur laten komen, KPN zal eerst gaan mauwen dat een monteur geld kost, maar als het blijkt je er zelf totaal niks aan kan doen dan is komst monteur gratis.

Zo is het bij mij ruim een jaar geleden ook zo gegaan

Misschien wel nodig idd. Maar als ik toch wel een rekening krijg van 80+ euro, dan zou dat wel zonde zijn. Ik kan anders net zo goed voor minder geld een derde superwifi punt van marktplaats kopen om in de zitkamer te zetten, en dan laat ik dat ene superwifi punt wel in de meterkast staan zodat de andere twee punten daarmee kunnen verbinden. Het gekke is dat de superwifi punten de modem niet kunnen vinden, maar het bekabelde superwifi punt wel.

Houd er wel rekening mee dat als je er een via mp aanschaft dat er kpn software erop staat anders is sw2 punt niet meer te updaten.

Verder je kan je berichten hier aantonen en de helpdesk moet jouw contact hebben vast gelegd, maar het werk dus steeds niet goed en wat kan je zelf eraan doen? Ik persoonlijk liet een monteur komen.

Dankje voor de info, ik zal erop letten. Hopelijk is het gratis want ik heb wel m’n best gedaan om het zonder monteur op te lossen.