Skip to main content
Beantwoord

Krijg Superwifi 2.0 met verschillend serienummer niet gekoppeld

• June 7, 2025
  • 11 reacties
  • 111 keer bekeken

Hoi,

Ik heb een tijd geleden via KPN een superwifi punt gekocht. Nu heb ik recentelijk twee punten via marktplaats gekocht om het netwerk uit te breiden maar ik krijg ze niet gekoppeld. Het lijkt er op dat ik twee verschillende series heb. Ik zie namelijk met de twee tweedehands punten een andere admin interface. De twee tweedehands punten vinden elkaar wel maar het bestaande netwerk niet.

SNr tweedehands: JC16012590

SNr aanwezige punt: JC280270DC

Is er een manier om van deze punten 1 mesh netwerk te maken?

Alvast bedankt!

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@Auke_ . Welkom op de KPN Community! 

Je kunt de SuperWifi 2 punten als stand-alone versterkers gebruiken, alleen dan is het wel nodig dat de softwareversies overeen komen. Nu gaat de communicatie onderling niet goed. 

Ik begrijp dat je zelf geen KPN modem gebruikt, maar ik weet nog niet of je ook niet meer op een KPN verbinding zit. Als het laatste wel het geval is, dan is het een kwestie van even een Experia Box aansluiten en daar de gekochte SuperWifi punten mee verbinden. Dan vindt de update binnen een paar uur plaats. Als je zelf geen KPN verbinding meer hebt, dan ken je misschien nog iemand met een KPN modem en mag je ze hopelijk daar even een dagje op aansluiten. Dan worden ze vanzelf geüpdatet naar de laatste versie. Zonder KPN modem gaat een update helaas niet lukken. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

11 reacties

• June 7, 2025

Waarschijnlijk is de software die erop staat eerder het probleem.

De gekochte hebben dan vermoedelijk nog niet de laatste KPN software.

Software Sw2

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 7, 2025

Dag Rowi,

Bedankt voor je reactie. De twee tweedehandspunten geven aan up to date te zijn met firmware versie: 3.00.31. Het aanwezige punt heeft versie: SW2.C.24.03.00.

Ik heb overigens geen KPN modem meer

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 7, 2025

Waarschijnlijk is de software die erop staat eerder het probleem.

De gekochte hebben dan vermoedelijk nog niet de laatste KPN software.

Software Sw2

Ik denk inderdaad dat je gelijk hebt. Is er een manier om zonder een KPN modem / box 12 de superwifi punten te upgraden naar de meest recente firmware?

• June 7, 2025

Ik denk inderdaad dat je gelijk hebt. Is er een manier om zonder een KPN modem / box 12 de superwifi punten te upgraden naar de meest recente firmware?

Ik vrees van niet. Wacht even een KPN medewerker af. Ik ben benieuwd. 

Ben je nog wel KPN klant? Welk modem/router heb je nu?

• June 7, 2025

Zonder Box12 mischien wel maar zonder een  KPN verbinding bijna zeker niet. Als er geen update wordt vrijgegeven die handmatig kan worden geïnstalleerd houd het op.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • June 10, 2025

Hoi ​@Auke_ . Welkom op de KPN Community! 

Je kunt de SuperWifi 2 punten als stand-alone versterkers gebruiken, alleen dan is het wel nodig dat de softwareversies overeen komen. Nu gaat de communicatie onderling niet goed. 

Ik begrijp dat je zelf geen KPN modem gebruikt, maar ik weet nog niet of je ook niet meer op een KPN verbinding zit. Als het laatste wel het geval is, dan is het een kwestie van even een Experia Box aansluiten en daar de gekochte SuperWifi punten mee verbinden. Dan vindt de update binnen een paar uur plaats. Als je zelf geen KPN verbinding meer hebt, dan ken je misschien nog iemand met een KPN modem en mag je ze hopelijk daar even een dagje op aansluiten. Dan worden ze vanzelf geüpdatet naar de laatste versie. Zonder KPN modem gaat een update helaas niet lukken. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 15, 2025

Hoi Arjen, 

Wanneer ik de punten aan een KPN verbinding hang (KPN box V10) en ze handmatig probeer te updaten krijg ik de melding dat ze al op de laatste versie te zitten. Het enige is dat ze bekabeld zijn aangesloten op een mesh netwerk maar dit zou volgens mij niet uit moeten maken. 

Helaas kan ik de superwifi punten niet de hele dag laten hangen maar alleen even handmatig proberen te updaten. In dat geval blijft de interface aangeven dat ik al de nieuwste versie van de firmware heb helaas. (Zie foto)

• June 15, 2025

Werken de wifipunten? Dus kan je ermee 'het internet op'

Wat is de noodzaak voor de mesh functie kan/wil je ze niet bedraad aansluiten?

Is het vanwege het instel gemak?

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 15, 2025

Ja de wifipunten werken en hebben gewoon internet via de kpn verbinding. Vanwege redenen steek ik ze nu alleen bekabeld in een tp link mesh apparaat en kan ze op het moment niet direct bedraad aansluiten op de kpn box. 

• June 15, 2025

Het enige probleem is dus het niet samenwerken van de twee tweedehands punten met je bestaande superwifi.

Of bedoel je iets anders met het bestaande netwerk niet vinden? Het lijkt erop dat ze doen waar je ze voor hebt extra wifi toegangspunten. Dat de webgui afwijkt is voor het instellen onhandig verder eigenlijk niet. Voer handmatige de gewenste ssid en wachtwoord in en je bent klaar. Als ze binnen dezelfde ip bereik zitten heb je 1 netwerk. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Wat je nog even kan proberen is om de SuperWifi punten te resetten en toch kijken of ze rechtstreeks op de Experia Box aangesloten kunnen worden. Na een reset halen ze ook wel graag de nieuwste softwareversie op. 

Welke firmwareversie heeft de V10 trouwens?