Skip to main content

Kunnen SuperWifi punten op oude firmware nog updaten?

• August 10, 2026
  • 4 reacties
  • 23 keer bekeken

Doordat ik mijn eigen modem heb gebruikt zijn mijn superwifi 2 punten blijven hangen op de softwareversie v3.00.31. Als ik nu iemand anders met een KPN router blij wil maken met deze wifipunten, kan hij deze wifipunten dan updaten naar de laatste versie?

Admin: afgesplitst naar eigen topic

4 reacties

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • August 10, 2026

Nee dat is sinds april niet meer mogelijk, omdat kpn vond dat ze de mogelijkheid om te updaten lang genoeg hadden aangeboden. Gezien alle berichten hier zijn er nog er nog behoorlijk veel niet geüpdatet, maar dat doet er niet toe, kpn dendert door met hun eigen software platform. Dus alles wat nu nog niet geüpdatet is wordt niet meer ondersteund, dezelfde hardware met update krijgt nog gewoon updates.

Maar als jij die dingen hebt gekocht en dat staat in je dossier bij kpn dan zou je ze misschien nog kunnen laten omruilen. Maar ook dat is weer geheel afhankelijk van wie je aan de lijn krijgt, het gebeurt ook regelmatig dat ze je nieuwe proberen te verkopen als ik de verhalen zo lees hier.

• Auteur
  • Topper
  • August 10, 2026

Dat vind ik heel bijzonder, ze zijn de hele tijd verbonden geweest met internet en regelmatig gechecked op nieuwe software . Maar nieuwe software wordt niet doorgezet als je een eigen modem gebruikt. 

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • August 10, 2026

Klopt ze krijgen alleen maar updates wanneer ze aan een kpn box hangen.

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • August 10, 2026

Tja het blijft vervelend ,  vrienden waar ik gisteren mee uit was eten hadden nog 2 witte schotels en die hadden ze meegenomen.

Gisteravond hier even aan de Box 12 gehangen en die hadden wel de laatste KPN software en 2 gaan dus nu naar andere vrienden toe , want die hebben alleen beneden de Box 12 staan en boven dus slecht ontvangst.

Met 2 witte schotels moet het wel goed komen voor ze, ik heb hier nog 1 witte schotel hangen met de laatste kpn software en die werken goed met de box 12 en zwarte schotels, dat heb ik hier dus kunnen testen