Skip to main content
Vraag

Lampje op 3 SuperWifi 2's blijft paars branden

• September 9, 2026
  • 3 reacties
  • 70 keer bekeken

Hoi allemaal,

Ik heb onlangs 3 gloednieuw en ongebruikt SuperWifi 2.0 punten via Marktplaats gekocht. Vandaag ben ik er zo'n 2 uur mee bezig geweest om deze te installeren, maar ik loop tegen een hardnekkig probleem aan: het lampje blijft maar paars branden.

Ik heb al van alles geprobeerd.

Het SuperWifi-punt zeker 10 keer gereset.

Mijn KPN Box 12 modem en de glasvezelbox een volledige reset gegeven.

Het vreemde is dat het gedrag heel specifiek is,

Met UTP-kabel: Zodra ik een netwerkkabel in het SuperWifi-punt stop en het opnieuw instel, wordt het lampje groen en blijft hij stabiel groen.

Zonder UTP-kabel: Zodra ik de UTP-kabel eruit haal, springt het lampje direct weer op paars. Ik heb hem zelfs 40 minuten aan de kabel gehad, in de hoop dat hij een update zou binnenhalen, maar dit mocht niet baten.

Het SuperWifi-punt komt tijdens dit hele proces niet in de Mijn KPN-app te staan.

Omdat het lampje wél groen wordt met de kabel erop, vermoed ik dat de hardware in orde is, maar dat het misgaat bij de draadloze koppeling of een achtergelopen firmwareversie door de lange tijd in de doos.

Ook een dik uur met de klantenservice aan de telefoon gehangen,van alles geprobeerd. Echter helaas geen resultaat.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen zodat hij ook draadloos verbinding maakt met mijn KPN Box 12? Alvast bedankt

3 reacties

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • September 9, 2026

Maar allereerste welkom bij de community 

Tja gevalletje oude software op de superwifi punt,  dus die ga je niet bijgewerkt krijgen.

Verkoper is lachende 3e of hij of zij moet nog een factuur hebben dat het ding nog geen 2 jaar oud is.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 9, 2026

Dank voor je reactie. Kan kpn dit op afstand wellicht forceren kwa update? 
is toch bizar dit het niet meer kan updaten omdat het oudere software bevat🫠

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • September 10, 2026

Nee dat kan niet,Â