Skip to main content
Beantwoord

Lampje op 3 SuperWifi 2's blijft paars branden

• September 9, 2026
  • 4 reacties
  • 125 keer bekeken

Hoi allemaal,

Ik heb onlangs 3 gloednieuw en ongebruikt SuperWifi 2.0 punten via Marktplaats gekocht. Vandaag ben ik er zo'n 2 uur mee bezig geweest om deze te installeren, maar ik loop tegen een hardnekkig probleem aan: het lampje blijft maar paars branden.

Ik heb al van alles geprobeerd.

Het SuperWifi-punt zeker 10 keer gereset.

Mijn KPN Box 12 modem en de glasvezelbox een volledige reset gegeven.

Het vreemde is dat het gedrag heel specifiek is,

Met UTP-kabel: Zodra ik een netwerkkabel in het SuperWifi-punt stop en het opnieuw instel, wordt het lampje groen en blijft hij stabiel groen.

Zonder UTP-kabel: Zodra ik de UTP-kabel eruit haal, springt het lampje direct weer op paars. Ik heb hem zelfs 40 minuten aan de kabel gehad, in de hoop dat hij een update zou binnenhalen, maar dit mocht niet baten.

Het SuperWifi-punt komt tijdens dit hele proces niet in de Mijn KPN-app te staan.

Omdat het lampje wél groen wordt met de kabel erop, vermoed ik dat de hardware in orde is, maar dat het misgaat bij de draadloze koppeling of een achtergelopen firmwareversie door de lange tijd in de doos.

Ook een dik uur met de klantenservice aan de telefoon gehangen,van alles geprobeerd. Echter helaas geen resultaat.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen zodat hij ook draadloos verbinding maakt met mijn KPN Box 12? Alvast bedankt

Beste antwoord door Sanne van KPN

Hi ​@MrLl en welkom bij de KPN Community. We kunnen de update inderdaad niet op afstand pushen als de software van de SuperWifi punten te oud is. 😕
Als je er één bekabeld aangesloten hebt op je modem kun je via de webinterface van het modem de wifi instellingen van je SuperWifi punt beheren en ook kijken welke softwareversie erop staat. 

Hier vind je hoe je op je modem inlogt (als je de Box 12 hebt): 

En hier hoe je vervolgens de SuperWifi 2 instellingen kunt beheren:

Wil je alsnog individueel per SuperWifi 2 punt instellingen aanpassen? Klik deze aan in het overzicht van verbonden apparaten in je modem. Je krijgt dan een pop-up waarin je wifi instellingen kunt aanpassen.

Let op: dit werkt alleen voor bekabeld aangesloten SuperWifi 2. Draadloos verbonden apparaten nemen altijd de instellingen van het modem over.

Als via die weg inderdaad blijkt dat de software deze of ouder is

Dan kunnen we hem niet meer updaten helaas. Je kunt hem dan bekabeld aangesloten laten om te kijken of op die manier ook een goede verbinding mogelijk is en je ze niet voor niets hebt gekocht. 

4 reacties

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • September 9, 2026

Maar allereerste welkom bij de community 

Tja gevalletje oude software op de superwifi punt,  dus die ga je niet bijgewerkt krijgen.

Verkoper is lachende 3e of hij of zij moet nog een factuur hebben dat het ding nog geen 2 jaar oud is.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 9, 2026

Dank voor je reactie. Kan kpn dit op afstand wellicht forceren kwa update? 
is toch bizar dit het niet meer kan updaten omdat het oudere software bevat🫠

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • September 10, 2026

Nee dat kan niet, 

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 13, 2026

Hi ​@MrLl en welkom bij de KPN Community. We kunnen de update inderdaad niet op afstand pushen als de software van de SuperWifi punten te oud is. 😕
Als je er één bekabeld aangesloten hebt op je modem kun je via de webinterface van het modem de wifi instellingen van je SuperWifi punt beheren en ook kijken welke softwareversie erop staat. 

Hier vind je hoe je op je modem inlogt (als je de Box 12 hebt): 

En hier hoe je vervolgens de SuperWifi 2 instellingen kunt beheren:

Wil je alsnog individueel per SuperWifi 2 punt instellingen aanpassen? Klik deze aan in het overzicht van verbonden apparaten in je modem. Je krijgt dan een pop-up waarin je wifi instellingen kunt aanpassen.

Let op: dit werkt alleen voor bekabeld aangesloten SuperWifi 2. Draadloos verbonden apparaten nemen altijd de instellingen van het modem over.

Als via die weg inderdaad blijkt dat de software deze of ouder is

Dan kunnen we hem niet meer updaten helaas. Je kunt hem dan bekabeld aangesloten laten om te kijken of op die manier ook een goede verbinding mogelijk is en je ze niet voor niets hebt gekocht.Â