Skip to main content
Vraag

Mijn SuperWifi punt zit vast op Legacy firmware (3.00.31)

• October 6, 2026
  • 2 reacties
  • 65 keer bekeken

SuperWifi 2.0 blijft hangen op legacy firmware 3.00.31 (telefonische helpdesk helpt niet)

Beste moderators,

Ik loop vast met een van mijn KPN SuperWifi 2.0 punt. Deze versterker blijft hardnekkig hangen op de oude legacy firmwareversie 3.00.31. In de interface geeft hij aan volledig up-to-date te zijn, maar hij migreert hierdoor niet mee naar het nieuwe KPN Software-platform (V26). 

Ik heb de bekende stappen van het forum al doorlopen: de versterker heeft een harde reset gehad en heeft urenlang met een ethernetkabel rechtstreeks aan het modem gehangen. Desondanks blijft het lampje na loskoppelen paars branden of rood knipperen. Hij kan de update-server zelfstandig simpelweg niet meer bereiken.

Ik heb zojuist geprobeerd te bellen met de klantenservice (0800-0402), maar de telefonische helpdesk kon of wilde mij helaas niet verder helpen. Op dit forum lees ik in gelijke topics dat de migratieroute vanaf 3.00.31 definitief is gestopt en dat een update op afstand (eventueel met een modem-/sticker-reset) of een kosteloze omruiling de enige overgebleven opties zijn. 

Zouden jullie vanaf de achterkant nog een handmatige updatepoging kunnen wagen? En mocht dat niet lukken, zouden jullie dan een kosteloze omruiling voor mij in gang kunnen zetten? 

Mijn profielgegevens en klantnummer zijn volledig ingevuld. Alvast bedankt!

2 reacties

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 6, 2026

​@Erik van KPN, je hebt hier 11 maanden geleden nog over geschreven, kunt u mij hierbij helpen?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 10, 2026

Goedeavond, is het mogelijk dat een KPN moderator meekijkt?