Skip to main content
Vraag

MijnKPN App: KPN Experia Wifi: "Zwak signaal"

• May 4, 2026
  • 5 reacties
  • 44 keer bekeken

Mijn 2 experia wifi versterkers geven in de MijnKPN app Mijn wifinetwerk > Apparaten > Netwerk > 2x een wifi versterker > Zwak signaal > geen verbonden apparaten.

Ze reageren ook niet op het schuifje LED-verlichting.

MijnKPN app op iPhone SE 2020, Laatste iOS

5 reacties

• May 4, 2026

Beste ​@CLSCHEEN welke wifipunten heb je precies, de vierkante zwarte, de ronde zwarte of de ronde witte?

Je schrijft Experia wifi, dat is de zwarte vierkante, die kun je uitsluitend bekabeld aansluiten aan de modem en kan dus eigenlijk geen melding zwak signaal geven.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 4, 2026

Hallo Jan.

idd het zijn die vierkante zwarte.

Ze zijn allebei bekabeld aangesloten, maar in de app staat “zwak signaal”

Nog een ander probleem,

Als ik één van die Experia wifi’s aan sluit naast mijn bekabelde KPN tv box dan stopt de tv en wil aangesloten worden via Wifi🤬

Ggroet

Coen

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 4, 2026

Ik sluit dan de Experia wifi box dan aan in een Ethernet walk socket naast die van de KPNtv

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 4, 2026

Wallsocket

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@CLSCHEEN . Welkom hier.

Dank voor de aanvullende informatie. Als de zwarte vierkante Experia Wifi’s bekabeld aangesloten zijn, dan is het inderdaad vreemd dat de MijnKPN app een zwak signaal aangeeft en dat er geen verbonden apparaten zichtbaar zijn.

Ik ben benieuwd of dit eerder wel goed heeft gewerkt of dat dit vanaf het begin al zo is geweest. Ook hoor ik graag iets meer over de wall sockets waar de Experia Wifi’s op aangesloten zijn. Gaat het hierbij om ethernet wandcontactdozen en zit daar verder nog apparatuur tussen?

Daarnaast wil ik je vragen om eens te kijken welke lampjes er momenteel op de Experia Wifi’s branden en in welke kleur. Dat geeft vaak al wat meer duidelijkheid over de verbinding.

Dat de tv-ontvanger overschakelt naar wifi zodra je een Experia Wifi aansluit, wijst mogelijk op een probleem in de bekabeling of aansluiting. We kijken graag met je mee.