Skip to main content
Beantwoord

Na de update werkt 1 van mijn 3 SuperWiFi's niet meer

• February 26, 2025
  • 3 reacties
  • 151 keer bekeken

Ik heb sinds augustus vorig jaar KPN TV + en 3 super wifi 2 punten alles aangesloten zoals omschreven in de bijgeleverde documentatie.

Werkte perfect tot de KPN update ik dacht afgelopen 10 Februari.

Na een update geen internet en TV.

Bellen met KPN legde de situatie de situatie was dat het lampje internet op de Experia 12 knipperde snel ik moest van de medewerker van KPN met een paperclip de Experia 12 resetten ik denk naar de fabrieksinstelling wachten totdat alle lampjes weer branden en daarna alle 3 de SW 2 punten aansluiten op de Experia l2 totdat deze waren verbonden en groen kleurde en daarna kon ik ze op hun plek zetten dat ging goed bij 2 SW punten de derde kleurde geel en sinds die tijd valt ook de de wifi op de TV ontvanger regelmatig uit, dan naar instellingen op TV en de wifi weer aanzetten dit gebeurd 4 tot 5 keer per dag.

Toen in een helder moment heb ik ook de derde niet werkende SW punt aangesloten op de Experia 12 daar werkte deze wel.

De situatie is dus sinds gisteren 25 Februari de Experia is aangesloten aan de glasvezel en 2 superwifi punten aangesloten in LAN 1 en LAN 2 van de Experia de derde SW 2 staat op mijn computer en de bijgeleverde kabel is aangesloten op de LAN port van de PC, deze werkt perfect geen probleem.

Maar de Wifi op de TV valt nog steeds uit maar minder vaak.

Beste antwoord door Sanne van KPN

Hi ​@Corvanpelt! Goed dat je hier een topic voor aanmaakt. Als ik je bericht goed begrijp dan werkt het derde SuperWifi punt nu wel via de PC, maar is de wifi in huis nog niet wat het zijn moet.

Zo ja, zou je dan eens de Wifi Manager door willen lopen? Die past de instellingen aan, ook die van de SuperWifi punten, en ik ben benieuwd of het daarna beter gaat. 
Zo niet, dan raad ik je een schone installatie van de SuperWifi punten aan. Dat heeft even wat voeten in de aarde, maar dan is alles schoongeveegd en pakken ze allemaal daarna het signaal hopelijk wel goed op. 

Laat je weten of het gelukt is?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

3 reacties

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • March 1, 2025

Hi ​@Corvanpelt! Goed dat je hier een topic voor aanmaakt. Als ik je bericht goed begrijp dan werkt het derde SuperWifi punt nu wel via de PC, maar is de wifi in huis nog niet wat het zijn moet.

Zo ja, zou je dan eens de Wifi Manager door willen lopen? Die past de instellingen aan, ook die van de SuperWifi punten, en ik ben benieuwd of het daarna beter gaat. 
Zo niet, dan raad ik je een schone installatie van de SuperWifi punten aan. Dat heeft even wat voeten in de aarde, maar dan is alles schoongeveegd en pakken ze allemaal daarna het signaal hopelijk wel goed op. 

Laat je weten of het gelukt is?

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 5, 2025

Hoi Sanne.

Denk dat de problemen zijn opgelost laat alles staan zoals het nu is, misschien hebben de updates van KPN hieraan bijgedragen.

Groetjes Cor

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Gelukkig, fijn dat alles weer werkt en bedankt voor het laten weten Cor! 🙂