Skip to main content
Vraag

Na recente update van V10 werken de SuperWifi 1 punten niet meer goed

• December 8, 2025
  • 4 reacties
  • 33 keer bekeken

Op 2 december 2025 is er in de nacht een software-update geweest van mijn Experiabox V10. Daarna onmogelijk om 2x Superwifi 1 opnieuw te installeren en heb ik heel slecht internet. Overigens zie ik opeens 2 nieuwe netwerken waarop ik niet kan verbinden; SoftAtHome_ExtraWiFi2G en SoftAtHome_ExtraWiFi5G. Huh?

Inmiddels ken ik het forum met alle topics & geboden oplossingen rondom dit probleem van voor naar achter. Heb alles geprobeerd, alle modems en versterkers gereset zowel bekabeld als onbekabeld, wifi wachtwoord opnieuw ingesteld en alle apparatuur opnieuw geïnstalleerd. Niets maar dan ook niets heeft geholpen. Daarnaast kan ik niet overstappen op glasvezel omdat ik in een buitengebied woon en betaal ik bijna € 100 per maand voor internet buitengebied en alle mogelijke versterkers en switch die daar bij horen.

Vanmorgen gebeld met klantenservice, die weet het ook niet. Geboden alternatief is 2x Superwifi 1 ruilen voor 2x nieuwe SuperWifi 2. Dat is fijn dacht ik, echter dat moet eerst goedgekeurd worden door een andere afdeling en ik moet tot einde van de week hierop wachten. Ondertussen heel traag internet waardoor thuiswerken onmogelijk wordt. Als ik geen mail met track en trace krijg dan is de aanvraag afgekeurd. Dit kan toch niet waar zijn? Ik heb niet om een update gevraagd en wil graag dat alles het weer goed doet zoals voor de update. Hoe kan ik zekerheid krijgen dat er een goede oplossing wordt geboden? 

4 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • December 8, 2025

Dag ​@BartWvI wat vervelend dat het niet werkt. Ik begrijp dat je sneller internet buitengebied hebt. Wat voor de sneller internet buitengebied gebruikers heel belangrijk is is het feit dat het 4gmodem direct met een kabel aangesloten moet worden op de v10. Dus niet via een switch of wifipunt of wat dan ook. Is dat bij jou het geval?

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 8, 2025

Dag ​@Joep1965, klopt het 4g modem is direct aangesloten op de v10 en dat is het probleem ook niet ;-).

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • December 8, 2025

Ok fijn want dat kan namelijk grote problemen geven. Die twee nieuwe netwerken die je ziet zijn van het extra wifi netwerk wat er sinds de update is. Standaard hoort dat uit te staan. Heb je al een beetje rond gesnuffeld in het modem om te zien wat er veranderd is. Wat de SuperWiFi's betreft kan ik je helaas niet helpen en ik hoop dat een ander forumlid je td hulp schiet.

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 8, 2025

Aha, dan begrijp ik bij deze waarom ik die 2 nieuwe netwerken zie maar dat ze bij mij uit moeten staan. Kan het zijn dat deze 2 nieuwe netwerken interfereren op mijn huidige netwerk? Kan iemand ze op afstand uitzetten of kan ik daar zelf wat aan doen?

Ja, ik heb via zte ingelogd op de V10 maar daar kom ik niet verder. Ik zie mijn huidige netwerk + WPA 2 beveiliging + mijn wachtwoord en verder is het voor mij hogere wiskunde en kan ik niet beoordelen wat er is veranderd.