Skip to main content
Beantwoord

Netwerk met SuperWifi 1 punten, maar alle apparaten verbinden met modem. Onwerkbare Wifi

• August 15, 2025
  • 4 reacties
  • 123 keer bekeken

Wij hebben thuis hetzelfde probleem als vele andere klanten waar updates zijn toegepast welke niet lijkt te werken met de SW1 versterkers. Sinds de update van een aantal maanden geleden is het ellende met de super wifi schotels. Wij hebben twee wifi1 schotels welke bekabeld (draadloos is helemaal niet haalbaar) aangesloten zijn. Alle apparaten verbinden met de modem. Meerdere schone installaties gedaan, alle forums doorlopen en settings veranderd maar niets helpt. Wel bijzonder dat je veel geld in de maand betaald voor een netwerk welke niet goed functioneert en je dan zelf "met "hulp van KPN" moet gaan oplossen. Nou oplossen, het zijn alleen maar noodgrepen en deze werken de helft van de tijd gewoon niet. Het kost mij ontzettend veel tijd een energie en uiteindelijk is de werking van korte duur.

De enige optie om het weer werkend te krijgen lijkt mij om maar een jaar in een andere keuken te gaan kijken om vervolgens met een mooie aanbieding over een jaar of 2 weer terug te keren bij KPN. (gratis monteur, nieuwe router, bijbehorende schotels). Of hebben jullie nog andere alternatieven? Privé bericht ontvang ik graag. 

Beste antwoord door Maja van KPN

Nou zeg, ik heb wel een reactie getypt maar het valt me nu pas op dat die helemaal niet geplaatst is, sorry daarvoor ​@Wundie 😑
Sinds het schrijven van mijn ‘verdwenen’ reactie is er weer een flinke batch SuperWifi 1 omgezet en ik hoop dat die van jou daar bij zaten! Zo nee, zou je de SuperWifi 1 dan een reset willen geven? De kans is aanwezig dat de software update dan alsnog geladen wordt 🤞🏼

4 reacties

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • August 18, 2025

Wat ontzettend zuur dat het ondanks als jouw inspanningen, nog steeds niet goed werkt ​@Wundie 😔

We zijn momenteel bezig met het upgraden van de SuperWifi 1 die in februari de update naar de KPN software hebben gehad. Als dit ook het moment is waarop de SuperWifi bij jou is geüpdatet, kan je binnenkort een nieuwe software uitrol verwachten waardoor de SuperWifi 1 beter gaat functioneren.

Excuus het voor het ongemak, ik hoop dat die van jou snel aan de beurt zullen zijn!

• Auteur
  • Topper
  • August 18, 2025

Wat ontzettend zuur dat het ondanks als jouw inspanningen, nog steeds niet goed werkt ​@Wundie 😔

We zijn momenteel bezig met het upgraden van de SuperWifi 1 die in februari de update naar de KPN software hebben gehad. Als dit ook het moment is waarop de SuperWifi bij jou is geüpdatet, kan je binnenkort een nieuwe software uitrol verwachten waardoor de SuperWifi 1 beter gaat functioneren.

Excuus het voor het ongemak, ik hoop dat die van jou snel aan de beurt zullen zijn!

@Maja van KPN bedankt voor je bericht. Helaas kan ik niet wachten op een update daar de wifi verbinding te slecht en onvoorspelbaar is. We hebben nu al een aantal maanden erg slechte wifi maar betalen het zelfde (onee zelf meer door de tussentijdse prijsstijging :)) best gek toch?

Is het dan echt de beste oplossing om over te stappen naar de WiFi 2 versterkers mochten we KPN willen behouden? Het is dan erg jammer dat de consument dan zelf voor de kosten op moeten draaien.

Het gaat ons niet om het geld (anders waren we al lang vaker geswitcht van provider) maar dit is voor ons wel een reden om verder te gaan kijken want in al die jaren dat we klant zijn bij KPN hebben we zoiets niet eerder mee gemaakt.

Of KPN komt met een serieuze oplossing, dit kan zijn dat de huidige WiFi versterkers kostenloos worden omgeruild voor de nieuwere versies (mist het probleem daar mee verholpen is) anders zijn we genoodzaakt een andere provider op te zoeken welke wel hun beloften na komen. Kan uiteraard niet zo zijn dat de consument moet wachten op een goed netwerk tot er weer een poging wordt gedaan om de nieuwe update uit te voeren en wanneer is dan nog maar de vraag.

Uiteraard begrijp ik dat je hier persoonlijk niets aan kan ;-). 

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • August 29, 2025

Nou zeg, ik heb wel een reactie getypt maar het valt me nu pas op dat die helemaal niet geplaatst is, sorry daarvoor ​@Wundie 😑
Sinds het schrijven van mijn ‘verdwenen’ reactie is er weer een flinke batch SuperWifi 1 omgezet en ik hoop dat die van jou daar bij zaten! Zo nee, zou je de SuperWifi 1 dan een reset willen geven? De kans is aanwezig dat de software update dan alsnog geladen wordt 🤞🏼

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • September 2, 2025

Hoe staat het er nu voor ​@Wundie? Heb je de nieuwe software nu binnen?