Skip to main content
Vraag

Oplossing gezocht voor niet werkende wifi versterkers

• November 27, 2025
  • 9 reacties
  • 107 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Is er al iemand die de oplossing heeft ?

voor de niet meer werken wifi punten na update v12 modem.

kpn helpt niet verder 

deze willen je nieuwe wifi punten verkopen 

omdat hun een update uit voeren waar door het niet meer werkt zoals daar voor .

en scheept de klant met de kosten op 

alles al gedaan zoals door gekregen via kpn maar niets is de oplossing.

zeer frustrerend 

9 reacties

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Jha hendriks, welkom op onze community,

Hoe heb je ze op elkaar aangesloten zitten?
Dit hoort namelijk gewoon te werken. Een netwerkreset in de webinterface kan een eind helpen en de superwifi punten resetten en daarna een uur bekabeld aangesloten laten is belangrijk om ze goed te updaten. We hebben er ook een handige pagina over: Je modem heeft een software update gehad | KPN

Als het daarna nog niet goed werkt kun je ook altijd even met ons bellen met een belafspraak.

Op onze product updates vind je er meer informatie over

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 28, 2025

1 is via mesh aangesloten en 1 bekabeld 

er is al meerdere keren contact geweest via de telefoon .

de laatste  gesprek was dat alles is uit gevoerd zoals voor geschreven .

dat er een monteur kan langs komen maar dat mogelijk niks op levert 

dat ik dan maar twee nieuwe wifi punten moest kopen .

er is een totale hard reset uit gevoerd van modem en wifi punten .

maar dat is nog steeds niet de oplossing 

Forum|alt.badge.img
  • Nieuwkomer
  • November 28, 2025

Ik zit met hetzelfde probleem. Althans, twee van mijn drie versterkers werken niet meer. Ze zijn wel ‘paired’ maar volgens de foutmelding niet met succes op het netwerk aangesloten.

In het topology scherm van de Experia box zijn ze rood ipv groen. Hij ‘ziet’ ze dus wel.

Al verschillende keren met een kabel op de modem aangesloten en gereset. Ze werken dan totdat ik de kabel weer verwijder.

De derde doet het wel gewoon.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 28, 2025

Klopt is hier het zelfde geval hier heb ik er twee en 1 van de twee valt uit dus geen stabiel en werkende net werk wat voor de update allemaal niet aan de orde was zeer irritant 

Forum|alt.badge.img
  • Nieuwkomer
  • November 28, 2025

De KPN app vertelt me zojuist dat de versterkers een software update nodig hadden. Die is uitgevoerd en met verbeterde consequentie doen nu alle drie de versterkers het niet meer.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 28, 2025

Nou als ik die melding ontvang doe ik even niks 

van kpn hoef je niet veel te verwachten dus ga maar eens goed nadenken wat een juiste oplossing is 

hopelijk voor u komt er welpassende oplossing 

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • November 29, 2025

De KPN app vertelt me zojuist dat de versterkers een software update nodig hadden. Die is uitgevoerd en met verbeterde consequentie doen nu alle drie de versterkers het niet meer.

Heb je na de update het modem al eens herstart?

Forum|alt.badge.img
  • Nieuwkomer
  • November 30, 2025

Heb je na de update het modem al eens herstart?

Inmiddels wel. Vóór de herstart deed een van de versterkers het weer, sinds de herstart laat hij in het topology scherm nog maar één (inactieve) versterker zien maar zegt hij wel dat er drie extenders zijn.
Alle drie de versterkers zijn te vinden in de DHCP lijst.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Als ik dit zo lees is die monteur toch misschien geen slecht idee ​@Jha hendriks

Ik snap dat dit voor jou ook niet goed werkt ​@Thelonious. Als het niet op te lossen is met de stappen die ik noem, neem dan vooral even contact met ons op of maak een eigen topic aan.
Dit moet echt goed op te lossen zijn.

Hoi ​@Jha hendriks, welkom op onze community,

Hoe heb je ze op elkaar aangesloten zitten?
Dit hoort namelijk gewoon te werken. Een netwerkreset in de webinterface kan een eind helpen en de superwifi punten resetten en daarna een uur bekabeld aangesloten laten is belangrijk om ze goed te updaten. We hebben er ook een handige pagina over: Je modem heeft een software update gehad | KPN

Als het daarna nog niet goed werkt kun je ook altijd even met ons bellen met een belafspraak.

Op onze product updates vind je er meer informatie over