Skip to main content
Vraag

Oplossing voor Superwifi2 problemen na upgrade modem en andere problemen...

• December 17, 2025
  • 0 reacties
  • 7 keer bekeken

Graag zou ik willen dat door een KPN medewerker naar onderstaande problemen gekeken wordt.
r zijn drie dingen die spelen. Punt 3 is het gevolg van punt 1 en 2. Punt 2 maakt het erg lastig omdat ik niet alle informatie krijg.

1. 2 ‘oude’ superwifi2 punten werken niet (2 nieuwe wel)
  2. Krijg geen mail van bepaald KPN systeem, geen Update waarschuwing, Geen voortgang Tickets nav telefonisch contact
  3. Retouradres voor oude witte wifipunten die ik terug moet sturen.

Probleem 1:

Ik heb:

Modem, firmware:

Eind Nov             upgrade van ??? naar V12.C25.06.06. begin van wifi ellende

17-12-2025         V12.C25.06.06 op  17-12-2025 ge-upgrade naar V12.C.25.08.16.0

2x superWifi2 Zwart ‘oud’

Firmware: 3.00.31 (maakt eigen mesh, met 1 als Master en een als Slave)

2x superwifi2 zwart nieuw, die zijn opgestuurd te vervanging van oude witte

Firmware: SW2.C.25.05.08 (werkt goed in mesh met modem als master)

Het probleem is begonnen toen ik een nieuwe firmware op mijn Box12 Modem kreeg. Om onbekende reden zijn de superwifi2 punten destijds niet ge-upgrade

Probleem is dat ‘oude zwarte’ wifipunten niet in de mesh van de modem komen maar een eigen mesh vormen ZONDER internet verbinding.
Ze staan niet als Extender genoteerd in de modem bij thuisnetwerk topologie, maar als verbonden apparaat SWP2-XXXX (met P achter SW)

Ja ik heb alle stappen doorlopen om hem te koppelen, tientallen keren inmiddels.

• Volgens beschrijving in KPN APP
  • volgens beschrijving op website
  • Dicht bij de modem/ verder weg
  • Met stroom apparaten er voor X minuten af en zonder
  • Telefonisch volgens instructies medewerker KPN, 1,een keer  1:45h bezig geweest, andere keer een uur
  • Volgens instructies verstuurd door 2e lijn KPN i.v.m. nieuwe Wifipunten ipv van oude witte
  • Met modem reset.
  • Zonder modem reset
  • Met aansluiten aan modem
  • Met aansluiten aan wel werkend wifipunt( je moet wat…)
  • Avond aan laten staan om update hopelijk binnen te halen
  • Proberen handmatige update in wifipunt (Can't connect to auto upgrade server)
  • En allerlei andere probeersels om het maar aan de praat te krijgen waar ik nu even niet op kan komen…

Waarschijnlijk komt omdat de twee ‘oude zwarte wifipunten’ oude firmware hebben, zie KPN community en firmware releases dat er nieuwe firmware aanwezig moet zijn op SuperWifi2 punten als de modem is ge-upgrade. Omdat ze geen internetverbinding tot stand kunnen brengen kunnen ze ook niet ge-upgrade worden. Beetje Kip/ei verhaal…

Graag zou ik willen dat al mijn wifipunten gaan werken.
Dit kan wellicht door een geforceerde update(indien mogelijk door 2e lijn) of dat ik een vervanging van mijn ‘oude’ zwarte superwifi2 punten krijg waar de nieuwere firmware al op staat.

Probleem 2

Ik krijg geen mail als er een ticket is aangemaakt of als er een update aankomt.
Ik heb mijn e-mail adres al aangepast naar een gmail adres maar ik krijg nog steeds niets binnen.

Graag dit oplossen

Probleem 3

Graag ontvang ik instructies om de twee witte superwifi punten terug te sturen. De retourdoos heb ik ontvangen. Maar daar staat niet op waar ik het naartoe moet sturen.

Er mag natuurlijk gewoon contact met me worden opgenomen maar graag als er een oplossing voor de problemen is, niet al bellend aan de telefoon zoeken naar een oplossing.  Ik heb er al erg veel tijd in moeten steken.

alvast bedankt voor de moeite

Paul