Skip to main content
Beantwoord

PC op de bovenverdieping houdt geen goede (Wifi) verbinding vast met SuperWifi

• February 8, 2026
  • 3 reacties
  • 28 keer bekeken

Hoi, ik heb boven op de slaapkamer een extra wifi punt voor daar te gebruiken bij de tv. Werkt goed. Kamer ernaast een pc wat ik geprobeerd heb via de wifiversterker te gebruiken, helaas is het signaal schijnbaar niet goed genoeg. Helaas vaak dat de wifi heel slecht is maar kom er niet achter wat de oorzaak is... Nu heb ik een 2e wifi punt gehuurd voor bij de pc boven, helaas nog vaak signaal slecht (staat ernaast?). Dus netwerkabel van pc naar wifipunt gedaan en eindelijk goed "vast" internet. Paar dagen later niet... het klopt toch dat ik "vast" internet verbinding kan maken door deze te verbinden? Waarom dan 1 dag wel ok en andere dag niet. Wifi is heel erg instabiel.hier. Meting gedaan aan moddm en is ok. 

Iemand? KPN zegt dat hun sterke wifi garanderen, moet ik dan een monteur laten komen? Die dan komt als wifi ok is…

Pas sinds eind december bij KPN maar wifi krijg ik niet voor mekaar. Voorheen nooit een probleem..

Sorry voor lang verhaal ☺️

Beste antwoord door JanD

Beste ​@Daisy8 6 à 7 meter is ook wel erg ver weg, probeer de afstand binnen de 5 meter te houden.

Je kunt dit eenvoudig testen met je mobiel in de wifistand.

Plaats de versterker daar waar je nog (net) goed bereik hebt.

Succes.

3 reacties

JanD
Superuser
  • February 8, 2026

Beste ​@Daisy8 hoever is/zijn het/de wifipunt(en) van het modem verwijderd?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 8, 2026

Beste ​@Daisy8 hoever is/zijn het/de wifipunt(en) van het modem verwijderd?

Op slaapkamer is recht boven het modem, die staat in de woonkamer. Werkkamer is achterkant en is ongeveer 6 of 7 meter van 1e wifiversterker.. Wifi signaal al meerdere keren gemeten, verschillende tijdstippen maar wel bij t wifipunt. Enkele keer goed signaal maar heel vaak slecht.

JanD
Superuser
  • Antwoord
  • February 8, 2026

Beste ​@Daisy8 6 à 7 meter is ook wel erg ver weg, probeer de afstand binnen de 5 meter te houden.

Je kunt dit eenvoudig testen met je mobiel in de wifistand.

Plaats de versterker daar waar je nog (net) goed bereik hebt.

Succes.