Skip to main content
Vraag

Problemen met de wifi na update van de KPN Experia Box V10 en Superwifi

• December 15, 2025
  • 4 reacties
  • 15 keer bekeken

Ik heb een modem V10 en twee superwifi punten. Na de update is de wifi niet meer wat het geweest is. Bij mijn weten werden alle apparaten met een van deze wifipunten verbonden. Nu zijn ze ook verbonden met het modem. Het wifi bereik op zolder is bijvoorbeeld een stuk minder. Moet ik iets aanpassen in de instellingen?

Admin: eigen topic voor de vraag aangemaakt

4 reacties

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • December 15, 2025

Er is na de update met KPN software een probleem met de draadloze backhaul. Daardoor komen de superwifi’s in paired status ipv sync. Gevolg is dat het roamen tussen de punten niet meer werkt en je op het punt verbonden blijft waar het apparaat zich bevond. Consequentie is dat je wifi dan minder goed kan werken. Met name voor de mobilele apparaten die juist voordeel van het roamen moeten hebben.

de komende update voor Box12 moet da gaan verhelpen.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 15, 2025

Ik heb een modem V10 en twee superwifi punten. Na de update is de wifi niet meer wat het geweest is. Bij mijn weten werden alle apparaten met een van deze wifipunten verbonden. Nu zijn ze ook verbonden met het modem. Het wifi bereik op zolder is bijvoorbeeld een stuk minder. Moet ik iets aanpassen in de instellingen?

Ik denk dat je beter een eigen topic kunt maken hiervoor. Dit topic gaat over de Experia wifi.

Inhoudelijk: er is na de update met KPN software een probleem met de draadloze backhaul. Daardoor komen de superwifi’s in paired status ipv sync. Gevolg is dat het roamen tussen de punten niet meer werkt en je op het punt verbonden blijft waar het apparaat zich bevond. Consequentie is dat je wifi dan minder goed kan werken. Met name voor de mobilele apparaten die juist voordeel van het roamen moeten hebben.

de komende update voor Box12 moet da gaan verhelpen.

Het probleem is ontstaan na de update van het modem. Maar ik snap je antwoord. Ik heb geen box 12 maar een V10. Gaat dat dan wel goed komen? 

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • December 15, 2025

Ik vermoed dat v10 hetzelfde probleem heeft want die is ook over naar de KPN software.

De v10 zal vast ook een update ontvangen om dit probleem op te lossen.

jimny
Wijsgeer
  • Wijsgeer
  • December 15, 2025

@Bouwe Wierdsma wellicht heb je hier iets aan ;