Skip to main content
Vraag

Simpele wifiversterker voor in de kelder

• March 3, 2026
  • 4 reacties
  • 26 keer bekeken

Dag

Ik heb in de kelder een homewizard energy socket zitten en die klaagt over een te zwak wifisignaal. Er staat daar ook een boiler die ook op wifi zit en niet klaagt. ook de telefoon heeft daar wifi ontvangst. hoe dan ook zoek ik een eenvoudige repeater zodat het signaal daar iets sterker is. ik vind op de KPN site vooral adviezen over relatief dure repeaters maar ik hoef daar geen flinke wifi, slechts wat verbetering. Mijn idee is dan ook dat een simpele wifi repeater (zo'n stekker?) afdoende zou zijn. is dat zo en zo ja, wat zou ik dan het beste kunnen nemen? Ik heb een fritzbox.

alvast bedankt. Anjo

4 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 3, 2026

Je zou eventueel een powerline met wifi kunnen proberen, zie bijvoorbeeld TP-Link of Devolo voor dat soort apparaten, maar of je goedkoper uit bent i.p.v. een SW#2 die je voor €61,50 in de lokale KPN-winkel koopt, betwijfel ik.

Je kunt ook een KPN wifipunt SW#2 huren om te kijken of dat bevalt.

Bevalt dat goed, kun je altijd nog tot koop overgaan ​@anjoanjo 

• Auteur
  • Helper
  • March 3, 2026

..., maar of je goedkoper uit bent i.p.v. een SW#2 die je voor €61,50 in de lokale KPN-winkel koopt, betwijfel ik.

Er zijn al eenvoudige wifi repeaters (stekkers) te koop voor tegen de 20 euro. dat scheelt toch wel een slok op een borrel, temeer daar het om een socket gaat om het energieverbruik te meten.  Er hoeft verder niks met dat wifi. Geen online games spelen of zo.

groetjes, Anjo

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 3, 2026

Zo te lezen heb je zelf het antwoord al gevonden ​@anjoanjo 

• Auteur
  • Helper
  • March 3, 2026

Zo te lezen heb je zelf het antwoord al gevonden ​@anjoanjo 

Ik heb inderdaad gevonden dat ze bestaan. Mijn vraag is dan ook of dat iets is wat ik zou kunnen gebruiken voor mijn doel.

groetjes, Anjo