Skip to main content
Vraag

Sinds de laatste modem update valt wifi regelmatig weg

• December 24, 2025
  • 52 reacties
  • 560 keer bekeken

Toon eerste bericht

52 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • February 5, 2026

Als dat ook niet helpt dan raad ik je toch aan om opnieuw telefonisch contact op te nemen. Als het probleem ook met hulp van de collega's niet op te lossen is, dan is er de optie om een melding aan te maken. Ook dat garandeert geen oplossing. Maar dan is het in ieder geval geregistreerd.

@Jason1988 

Ik lees hier al een flinke tijd mee omdat ik dezelfde problemen had. 

Uiteindelijk contact opgenomen met KPN en wat bleek: Ergens achter de schermen was er toch iets niet goed meegegaan in de software-update ondanks dat in MijnKPN wel de huidige software-versie te zien was bij de SuperWiFi-punten. 

Ik kreeg toen per e-mail onderstaande oplossing:

Dit lost u makkelijk op met de volgende stappen. Zorg er wel voor dat u voordat u 1 van de onderstaande handelingen doorloopt, de witte Superwifi 1.0 schotel bekabeld met een internetkabel op het modem aansluit. De rest van alle gele vlakjes achterop het modem moeten leeg zijn, dus geen internetkabels in het modem. Dan loopt de update binnen 30 minuten door en moeten de wifi problemen opgelost zijn:

Stap 1: Sluit het Superwifi 1.0 schotel met serienummer ……… met een internetkabel aan op het modem. Dit serienummer kunt u op de sticker achterop de Superwifi 1.0 schotel vinden. Hiervoor moet u het klepje achterop de Superwifi 1.0 schotel omhoog doen. 

Stap 2: Reset de Superwifi schotel met het reset gaatje aan de achterkant. Dit doet u door een scherp voorwerp (bijvoorbeeld een paperclip of een oorbel) aan de achterzijde van de Superwifi 1.0 schotel bij het reset gaatje in te prikken. Deze houdt u vast totdat het lampje aan de voorkant uit gaat.

Stap 3: Laat de Superwifi 1.0 schotel minimaal 30 minuten bekabeld aangesloten staan op het modem. In deze 30 minuten neemt de Superwifi schotel alle gegevens van het modem over en zet deze opnieuw de verbinding met het modem op.

Stap 4: Na 30 minuten koppelt u de Superwifi 1.0 schotel los van het modem door alleen de internetkabel uit het modem en de Superwifi 1.0 schotel te halen. Daarna start de Superwifi 1.0 schotel opnieuw op, dit kan tot 5 minuten duren. Als de herstart gelukt is brandt het lampje aan de voorkant groen. U kunt de Superwifi 1.0 schotel dan verplaatsen naar een plek in uw woning waar u goede wifi wilt hebben. 

___________________________________________________________________________________

Ik mag wel zeggen dat deze procedure geholpen heeft. Het SuperWiFi-punt deed eerst helemaal niets en nu maakt dat punt wel verbinding met apparatuur in die kamer. 

Mijn advies: Maak dit weekend hier tijd voor en probeer nog één keer deze update.  

Ik heb dkt soort dingen wel al gedaan echter nog niet met alles losgekoppeld zal het eens proberen deze week.

Het blijft drama nu laptop verbonden pu t naast hem en toch maar 2 a 3 streepjes.

@Jason1988 

Is het zo gelukt? 

• Auteur
  • Helper
  • February 6, 2026

Nee maakte geen verschil nog steeds devices die willekeurig verbinden met punten op hele andere plekken ipv bijvoorbeeld 5 strepen laptop wat ik voorheen had soms 2 streepjes dan weer 4.

Dan weer 2 het is totale willekeur.