Skip to main content
Vraag

Sinds de update van het V10 modem werken de wifi versterkers niet goed

• December 4, 2025
  • 2 reacties
  • 23 keer bekeken

Na update Experiabox V10 werken wifi versterkers niet meer (goed). Volgens instructies gehandeld (denk ik). Experiabox gereset. Iedere losse versterker (zijn er 4) met pin gereset. Aangesloten met kabel op Experiabox. Gewacht op een continue brandend groen lichtje. 

Twee versterkers (waarvan 1 bekabeld als centraal punt)  doen het prima. 1 redelijk (snelheid neemt sterk wel af van 200 Mbps naar 51/89)

Een andere draadloze versterker springt steeds weer op rood. Vreemde is ook dat wanneer deze bekabeld op de Experiabox is aangesloten en hij lampje groen brand, hij in de app niet Netwerk staat maar onder Mijn apparaten. 

Afstand onderling vanaf centraal 10-20 meter. Experiabox staat op beganegrond. Alle versterkers op de 1e verdieping. Vandaar dat 1 wifiversterker bekabeld is.

Hoor graag waar het aan kan liggen en hoe ik het kan verhelpen.

2 reacties

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • December 5, 2025

Hi ​@MMO, niet hoort zeker niet zo en ik denk graag mee. 

Zo te zien heb jij een volledige reset gedaan van de modem en de SuperWifi punten, het lijkt er echter op dat de update niet goed is gegaan. Zou je tot in precisie onderstaande stappen willen uitvoeren? Begin met de punten die nu niet goed werken. Ik hoor graag van je of dit helpt. 

1. Is je SuperWifi punt bekabeld aangesloten op je modem? Haal dan de kabel uit het SuperWifi punt
  2. Druk 10-12 seconden op het resetknopje achterop het SuperWifi punt tot hij 5x rood knippert
  3. Het SuperWifi punt start nu opnieuw op en zal groen gaan knipperen. Zet dan het Superwifi punt uit met de aan/uitknop
  4. Sluit je SuperWifi punt (weer) rechtstreeks bekabeld aan op je modem.
  5. Zet hem weer aan en wacht ongeveer 5 minuten. Het lampje van het SuperWifi punt zal achter elkaar verschillende kleuren laten zien, eindigend met stabiel groen.
  6. Hierna is het SuperWifi punt weer werkzaam en kan, als je dat wilt, losgemaakt worden van het modem om ergens anders in huis neergezet te worden

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 8, 2025

Tot in de puntjes de stappen gedaan.  Helaas met lange na niet het gewenst effect. De versterker die het niet deed, doet het onbekabeld nog steeds niet (overigens wat ik niet snap dat wanneer die versterker  wel aan de kabel zit, hij niet onder “Netwerk” te vinden is maar onder”Mijn apparaten”. Nu van de kabel af, is het lampje rood en dus ook niet meer zichtbaar onder geen van beide tabs in Mijn KPN. 

De versterker die het wel doet is nu ongelofelijk langzaam. Ik heb een aansluiting voor 200 mbps. Bij het meten van de snelheid komt het bij die versterker nog niet eens op 7 mbps. Dat was eerst tegen de 40 mbps. Ook niet snel, maar snel genoeg om iets te kunnen doen.