Skip to main content
Beantwoord

Slechte wifi op zolder: KPN SuperWifi punten en versterkers

• August 26, 2026
  • 2 reacties
  • 51 keer bekeken

Ik heb boven op zolder 2 kamers waarvan op 1 kamer een vaste ethernet verbinding is. Om TV op de andere kamer te bekijken heb ik 2 KPN versterkers (1 op elke kamer) op stopcontacten geïnstalleerd hetgeen prima werkt.

Echter, mijn WiFi op zolder is belabberd en nu begrijp ik dat deze KPN versterkers geen invloed hebben op WiFi ontvangst maar dat KPN wel gecombineerde versterkers zou hebben die het WiFi probleem zouden moeten oplossen. 

Is dat zo en zo ja hoe kom ik hieraan?

Kan ik via gereduceerd tarief aan dergelijke apparatuur komen?

Gr,

Co Mocking

Beste antwoord door Erwin van KPN

Hoi ​@coogie . Goed om te lezen dat de twee versterkers op zolder in ieder geval prima werken voor de tv. En eigenlijk heb je al een mooie uitgangspositie: op één van de kamers ligt een vaste ethernetverbinding.

Als je daar een wifi-versterker bekabeld op kunt aansluiten, is dat de meest ideale situatie. De versterker hoeft het signaal dan niet draadloos van een andere versterker over te nemen, maar krijgt het rechtstreeks via de kabel binnen. Dat zorgt voor een veel stabielere verbinding en een goede wifi-‘paraplu’ op zolder.

Er zijn inderdaad KPN-versterkers die naast de bekabelde aansluiting ook wifi uitzenden. Welke oplossing en apparatuur voor jouw aansluiting beschikbaar zijn, hangt onder andere af van je huidige abonnement en apparatuur.

Voor de mogelijkheden en eventuele kosten kun je het beste even de KPN Thuis-app en de WiFi Manager bekijken. Daar krijg je op basis van jouw aansluiting te zien welke optie voor jou beschikbaar is.

Maar als je de mogelijkheid hebt om boven bekabeld aan te sluiten, zou ik die zeker benutten. Dat is doorgaans de mooiste basis voor een goede wifi-dekking op zolder.

2 reacties

JanD
Wijsgeer
  • August 26, 2026

Beste ​@coogie de huidige SW#2 versterkers kun je het beste in de fysieke KPN-winkel kopen, daar kosten ze ongeveer €61,50 per stuk.

Of via de app en de wifimanager.

Doe dit niet via de KPN webshop, want daar betaal je de hoofdprijs omdat er geen klantzijn controle is.

Je kunt ze via de app ook eerst huren om te kijken of het bevalt, kosten ongeveer €2,99 per maand.

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • August 31, 2026

Hoi ​@coogie . Goed om te lezen dat de twee versterkers op zolder in ieder geval prima werken voor de tv. En eigenlijk heb je al een mooie uitgangspositie: op één van de kamers ligt een vaste ethernetverbinding.

Als je daar een wifi-versterker bekabeld op kunt aansluiten, is dat de meest ideale situatie. De versterker hoeft het signaal dan niet draadloos van een andere versterker over te nemen, maar krijgt het rechtstreeks via de kabel binnen. Dat zorgt voor een veel stabielere verbinding en een goede wifi-‘paraplu’ op zolder.

Er zijn inderdaad KPN-versterkers die naast de bekabelde aansluiting ook wifi uitzenden. Welke oplossing en apparatuur voor jouw aansluiting beschikbaar zijn, hangt onder andere af van je huidige abonnement en apparatuur.

Voor de mogelijkheden en eventuele kosten kun je het beste even de KPN Thuis-app en de WiFi Manager bekijken. Daar krijg je op basis van jouw aansluiting te zien welke optie voor jou beschikbaar is.

Maar als je de mogelijkheid hebt om boven bekabeld aan te sluiten, zou ik die zeker benutten. Dat is doorgaans de mooiste basis voor een goede wifi-dekking op zolder.