Skip to main content
Vraag

Slechte wifi op zolder, SuperWifi uitbreiden?

• August 22, 2025
  • 16 reacties
  • 104 keer bekeken

Ik heb 2 superwifi schotels. Op zolder is er een belabberde wifi ontvangst. Heeft het zin om alsnog op de 1e verdieping een 3e schotel draadloos te plaatsen 

16 reacties

• August 22, 2025

Misschien een beetje. Maar verwacht geen wonderen. Kan je die SuperWiFi van zolder niet beter verplaatsen naar de eerste verdieping?

Op zolder zelf een SuperWiFi plaatsen heeft eigenlijk weinig zin. Waarom zouden daar apparaten mee verbinden? Vanaf zolder kunen ze beter rechtstreeks verbinding maken met het modem. Verbinding maken met de SuperWiFi heeft niet veel zin, want die staat net zover van het modem af als dat de apparaten zelf staan.

Een draadloze SuperWiFi moet midden tussen het apparaat en het modem in staan. Dat is bij jou de eerste verdieping voor de apparaten op zolder.

Het allerbeste zou het zijn als je die SuperWiFi gewoon bekabeld aan zou sluiten. Dat zou de echte oplossing zijn. De rest is eigenlijk maar lapwerk wat je moet zien als tijdelijke oplossing. Een kabel leggen moet op de langere termijn altijd het doel zijn als je een goed netwerk in huis wil hebben.

• Auteur
  • Topper
  • August 22, 2025

Is het anders mogelijk wifi schotels uit te breiden met extra groot bereik ?

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • August 22, 2025

De opstelling is ook niet onbelangrijk. Uitgaande van een redelijk standaard huis zou de opstelling, modem in de meterkast 1ste wifipunt op de 1ste overloop en 2de wifipunt op de 2de overloop voldoende moeten zijn. Heb je de opstelling ongeveer op deze manier?

• Auteur
  • Topper
  • August 22, 2025

Opstelling is 1 in de huiskamer en 1 in de aanbouw .

Wil de derde eigenlijk op de 1e verdieping zetten .

Maar kan je de grootte rijkte ook aanpassen bij kpn  

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • August 22, 2025

Nee dat kan niet. Het wifisignaal heeft bepaalde eigenschappen en dat is oa het bereik. Waar heb je het modem staan?

• Auteur
  • Topper
  • August 22, 2025

Modem staat naast tv ongeveer 5 meter van de eerste vandaan .

En de tweede ongeveer 10 mtr vabdaan

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • August 22, 2025

Maar heb je dan echt wifipunten nodig?? Drie wifipunten in één ruimte lijkt me wat veel. Welk type modem heb je?

• Auteur
  • Topper
  • August 22, 2025

V10 experia box wit 

En heb maar 2 schotels in woon /aanbouw  ruimte

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • August 22, 2025

En welke softwareversie staat er op het modem? Heb je daar recent een upgrade van gehad?

• Auteur
  • Topper
  • August 22, 2025

Heb hem tijdje geleden gereset na een storing dus neem aan dat dan gelijk de update is gedaan

• August 22, 2025

Heb hem tijdje geleden gereset na een storing dus neem aan dat dan gelijk de update is gedaan

Dat is bij KPN een foute aanname. Een reset betekent bij KPN niet dat je altijd meteen de nieuwste update krijgt.

• Auteur
  • Topper
  • August 22, 2025

Hoe kan ik hem update ?

JanD
Superuser
  • Superuser
  • August 22, 2025

Hoe kan ik hem update ?

Niet handmatig, kijk eerst eens welke firmwareversie je nu hebt ​@bulkie2003 

• Auteur
  • Topper
  • August 22, 2025

En waar kan ik die firmwareversie zien?

JanD
Superuser
  • Superuser
  • August 22, 2025

En waar kan ik die firmwareversie zien?

Door naar het inlogscherm van de SW#2 te gaan, als je dan een afbeelding van de SW#2 ziet, zie je als firmwareversie iets in de trand van SW2.C.25 etc

• August 22, 2025

En van het modem kun je dat zien door naar 192.168.2.254 te gaan. Zie je dan een afbeelding van het modem dan heb je de nieuwe KPN Software, en als daar het logo van de fabrikant (ZTE) ziet staan dan heb je nog de klassieke firmware.Â