Skip to main content
Vraag

Software update V10A zorgt voor problemen met SuperWifi 1 versterkers

• November 28, 2025
  • 3 reacties
  • 32 keer bekeken

Helaas heeft de (ongevraagde) software update van november grote problemen met de 2 witte wifi versterkers opgeleverd. Ondanks diverse malen resetten, opnieuw koppelenen ook modem Experia box v10a resetten kunnen de wifi versterkers niet op de oude plekken worden teruggezet zonder dat ze weer rood worden. Het vreemde is dat KPN wel beide wifi versterkers als verbonden met het netwerk ziet?? Ook de mijnkpn app geeft aan dat ze verbonden zijn. De schotels zijn echter rood en de wifi snelheid boven is waardeloos en teams meetings zijn niet meer te doen. Advies van de laatste kpn medewerker die ik sprak was met de versterkers naar de kpn winkel te gaan om te kijken of ze inderdaad kapot zijn. Weet iemand raad? 

3 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Nieuwkomer
  • November 28, 2025

Beste Monique

Ik was al weken aan t stoeien met 2 punten. Voorheen werkten die draadloos, maar ineens niet meer. Ook ik heb via kpn zelfhulp de bekende stappen meermaats uitgevoerd, zonder resultaat. Vandaag het modem gereset. Na meer dan half uur wachten pleek in ieder geval 1 punt weer groen, zonder knipperen.

Ik heb drie punten waarbij op de bg bedraad. 1e etage modem op 1e etage ook bedraad geinstalleerd. 2e etage dito

Alles werkte dus pas na de modemreset.

Hopelijk wil het bij jou via het modem bedraad eerst wel lukken daar na met pairen zonder kabel proberen.

Ik moet zeggen  ik werd er ook moedeloos van.

Hopelijk gaat t jou lukken.

Mvg

Rob Vos

Dank je wel. De reset is bedraad gebeurd. Inderdaad groen. Maar na afkoppelen en nieuwe plek toch weer rood helaas. Zelfs een nacht in modem bedraad gehouden…

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • November 30, 2025

Hi ​@Monique Van Gils, welkom allereerst bij onze community. 

Ik kan me goed voorstellen dat dit frustrerend is, daarom denk ik graag mee. Zijn de SuperWifi punten op dezelfde plek geplaatst waar ze het eerst ook deden? Zo ja, zou je onderstaande stappen willen uitvoeren? Ik ben benieuwd of ze dan weer werken. Anders gaan we alles helemaal opnieuw koppelen. Het is belangrijk dat je onderstaande stappen precies volgt. 

1. Is je SuperWifi punt bekabeld aangesloten op je modem? Haal dan de kabel uit het SuperWifi punt
  2. Druk 10-12 seconden op het resetknopje achterop het SuperWifi punt tot hij 5x rood knippert
  3. Het SuperWifi punt start nu opnieuw op en zal groen gaan knipperen. Zet dan het Superwifi punt uit met de aan/uitknop
  4. Sluit je SuperWifi punt (weer) rechtstreeks bekabeld aan op je modem.
  5. Zet hem weer aan en wacht ongeveer 5 minuten. Het lampje van het SuperWifi punt zal achter elkaar verschillende kleuren laten zien, eindigend met stabiel groen.
  6. Hierna is het SuperWifi punt weer werkzaam en kan, als je dat wilt, losgemaakt worden van het modem om ergens anders in huis neergezet te worden