Skip to main content
Beantwoord

Sonos speakers niet meer te groeperen na SuperWifi 2 update naar 26.04.04

• September 18, 2026
  • 32 reacties
  • 481 keer bekeken

Toon eerste bericht

32 reacties

• Deelnemer
  • September 24, 2026

Bij mij werkt alles nog stabiel door gebruik te maken van het 2.4Ghz WiFi netwerk dat je kan aanzetten via de KPN app.Ā 
Ā 

Dit zijn de stappen:

1. Extra 2.4Ghz netwerk aanzetten in KPN app
  2. Alle sonos speakers verbinden met dat netwerk. Start het proces in de Sonos app en volg de stappen. Best wat werk voor veel speakers.Ā 
  3. Verwijder de oude SSID van de speakers via de Sonos app

Bij mij werkt alles dan zoals het moet. Het extra netwerk is ook beschikbaar via de SW punten.Ā 
Ā 

Telefoon kan gewoon op normale SSID blijven.Ā 
Ā 

Soms laat een speaker het extra netwerk niet zien. Je kunt dan kiezen voor ander netwerk en de SSID naam zelf invullen.Ā 

Dit is nogal veel werk als je tien Sonos speakers hebt en geen technische kennis. EnĀ ze het eerst gewoon goed deden maar door de update van KPN ineens niet meer. Ik ben net drie dagen overgestapt naar KPN:Ā het abonnementsgeld wordt direct afgeschreven maar de problemen beginnen ook direct. Bij Odido nooit problemen met mijn Sonos netwerk gehad.

Ā 

ik vermoed ook een licht ander probleem dan sommige anderen hier, want telefoon verbind ook niet met SW2 punten. Verder kan ik in de app geen herstart van het netwerk vinden? Dan wil hij de hele tijd mijn netwerk checken en dat lijkt volgens die app in orde te zijn.Ā 

Snap ik helemaal.Ā 
Ā 

Ik werk niet voor KPN ben gewoon een klant. Heb dit gedeeld omdat het voor mij werkt en iemand anders er misschien ook iets aan heeft.Ā 

​@JohanCotnelisĀ Netwerk herstarten staat onder modem in de KPN app

Ā 

Dank! Gevonden en geprobeerd. Helaas zonder succes. Sonos weigert nog steeds boxen te pairen die met de SW zijn verbonden

• Topper
  • September 25, 2026

Bij mij werkt alles nog stabiel door gebruik te maken van het 2.4Ghz WiFi netwerk dat je kan aanzetten via de KPN app.Ā 
Ā 

Dit zijn de stappen:

2. Alle sonos speakers verbinden met dat netwerk. Start het proces in de Sonos app en volg de stappen. Best wat werk voor veel speakers.Ā 

Bij mij werkt alles dan zoals het moet. Het extra netwerk is ook beschikbaar via de SW punten.Ā 
Ā 

Ā 

Soms laat een speaker het extra netwerk niet zien. Je kunt dan kiezen voor ander netwerk en de SSID naam zelf invullen.Ā 

ā˜¹ļøInteressant dat je deze workaround hebt gevonden, maar is het probleem onderkend door KPN en wanneer wordt dit opgelost? Ik kreeg een vaag verhaal over oude Sonos apparatuur, maar dat gaatĀ niet op, mijn apparatuur heeft altijd op 5 GHz gewerkt, het gaat nu na de update van Super Wifi mis...Ā 

Villalobos
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • September 25, 2026

Ā 

Dit zijn de stappen:

Ā 

Ā 

Helaas is dit hier de oplossing niet. Ik krijg of audio op de speakers op het draadloze netwerk rechtstreeks van Box 12, of op de speaker die verbonden is met het Super WifiPunt. Maar beide tegelijk werkt niet. Dan geeft alles aan dat er muziek speelt, maar het blijft stil op de speakers die ik toevoeg die verbonden zijn met de andere fysieke antenne.

Box 12: V12.C.26.04.02

SuperWifi:Ā SW2.C.26.04.04

Ā 

Villalobos
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • September 25, 2026

Toevoeging voor de volledigheid; ik heb alle speakers nu in dezelfde ruimte gezet, weg van SuperWifi, en het werkt weer.

Ze zitten ook nu allemaal netjes op het 2.4 netwerk speciaal voor Sonos. Het is dus echt een probleem sinds de update van SuperWifi lijkt het.

• Deelnemer
  • September 26, 2026

Het probleem is hier ook nog steeds niet opgelost. Heb met KPN gebeld. Die hebben mij alle super wifi’s laten updaten en de wachtwoord beveiliging naar wps-2 laten zetten van het hele netwerk maar nog altijd geen effect. ZeĀ waren overigens niet bekend met dit probleem dus ik vraag me af of KPN hier wel mee aan de slag is.

Villalobos
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • September 26, 2026

Naast de problemen met IPv6 DNS configuratie in Box 12 nu ook problemen met SuperWifi,Ā is pijnlijk. Ik heb er vertrouwen in dat KPN voor beide apparaten snel een update uitbrengt met oplossingen.