Skip to main content
Vraag

Lampjes van de SuperWifi punten branden paars

• April 4, 2026
  • 3 reacties
  • 31 keer bekeken

Ed Hazebroek
Topper

Mijn super wifi punten zijn niet meer te vinden in de KPN app. Ook blijft het lampje paars branden, ondanks diverse resets en bekabelde aansluiting op het modem.

3 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 4, 2026

Hallo ​@Ed Hazebroek ,

Probeer dit eens:

Paars lampje

Dit betekent dat het SuperWifi punt niet geconfigureerd is.

Sluit hem rechtstreek bekabeld aan op je modem, zonder andere apparatuur ertussen (switch, draadloze verbindingsset, etc.) Na enkele minuten is de configuratie ingeladen en zal het SuperWifi punt weer groen branden.

Als dit niet zo is, volg dan de stappen voor een rood of groen knipperend lampje hieronder:

Rood lampje of groen knipperend lampje en de stappen hierboven hielpen niet

1. Is je SuperWifi punt bekabeld aangesloten op je modem? Haal dan de kabel uit het SuperWifi punt
  2. Druk 10-12 seconden op het resetknopje achterop het SuperWifi punt tot hij 5x rood knippert
  3. Het SuperWifi punt start nu opnieuw op en zal groen gaan knipperen. Zet dan het Superwifi punt uit met de aan/uitknop
  4. Sluit je SuperWifi punt (weer) rechtstreeks bekabeld aan op je modem.
  5. Zet hem weer aan en wacht ongeveer 5 minuten. Het lampje van het SuperWifi punt zal achter elkaar verschillende kleuren laten zien, eindigend met stabiel groen.
  6. Hierna is het SuperWifi punt weer werkzaam en kan, als je dat wilt, losgemaakt worden van het modem om ergens anders in huis neergezet te worden

Bron:

Ed Hazebroek
Topper
  • Auteur
  • Topper
  • April 5, 2026

Ik moest zoeken naar een goede ethernet kabel, maar het is gelukt! Ook in de app kan ik nu weer alles zien. Goed advies! 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 5, 2026

Wat fijn! 👍 En graag geholpen natuurlijk.