Skip to main content
Beantwoord

SuperWifi 1 extenders werken niet meer goed na update met Experiabox v10

  • April 25, 2025
  • 8 reacties
  • 200 keer bekeken

Rond November 2024 met de oude ZTE software v10 met SuperWifi 1 stabiel toen zijn de updates met de nieuwe software gekomen en WiFI onstabiel nu software V10.C.25.05.

Heb 2x superwifi 1 (SW1) punten bekabeld aangesloten alles groen en blijft ook groen bij problemen,  IPv6 disabled, soms werkt het 1 dag of 2 dagen en moet ik een van de punten uitzetten deze ziet 0 apparaten, na uit/aan en reset klopt het weer even. Instellingen gedaan als op forum te vinden is, naar mijn SW1 connecten apparaten op 5G en ook 2G zolang het duurt. Van ellende nu WiFI nu nu aan op de experiabox V10 (hoort volgens mij niet) maar is de oplossing om het enigszins stabiel te houden. Beide SW1 ook al gewisseld door een ander exemplaar dus het is geen hardware, dit is echt het gevolg van de updates. Als je KPN bel moet je maar superwifi 2 aanschaffen, betaal rond de 80,= dus niet niks. is er inmiddels al een oplossing, software updates?
Martin

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@brommetje ,

Jij bent één van de velen met dit probleem.

 

Check nog wat zaken om te controleren. Ik weet niet wat je allemaal precies doorlopen hebt dus het kan zijn dat ik in herhaling val: 

  • Check in het modem wat de WPA instelling is. Als deze op WPA 3 staat, zet hem terug op WPA 2. De SuperWifi 1 ondersteunen alleen WPA 2, en als deze instelling in je modem overeenkomt met de SuperWifi kan de performance verbeteren. Je vindt dit onder Wifinetwerk bij de optie Beveiliging.
  • Als je in de webinterface van het modem naar het Thuisnetwerkoverzicht gaat, klik dan op een SuperWifi en ga naar het tabje WiFi-Radio. Pas deze aan naar deze instellingen, als het punt op dit moment niet zo ingesteld is: 
  • Sluit het SuperWifi punt dat nu niet goed meedraait rechtstreeks bekabeld aan op je modem. Werkt hij dan wel?

 

 

Meer informatie: 

 

 

In dit topic staan meer tips om jouw WiFi te verbeteren: 

 

 

Werkt het dan nog steeds niet? Volg dan de instructie van moderator Erik: 

Erik van KPN schreef:

Ja, SuperWifi 1 kan wifiproblemen geven na de update. Hier zijn verschillende oorzaken voor. En voor een groot deel van de problemen hebben we gewoon oplossingen.

Als dat niet zo is, dan kun je het beste contact opnemen met onze telefonische collega's. Plan hiervoor makkelijk zelf een terugbelafspraak. Dan bellen we je terug op een moment dat jou uitkomt. De collega die je spreekt zal met jou nogmaals de boel even doorlopen. Mocht dat niet tot resultaat leiden kan er een melding worden aangemaakt voor de achterliggende afdeling. Die nemen dan weer contact met je op voor verdere afhandeling. En die verdere afhandeling kan betekenen dat je SuperWifi 1 vervangen worden door SuperWifi 2. Maar dat is geen garantie

 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8 reacties

Leen59
Wijsgeer
  • April 25, 2025

Ja er komt een update voor SW1, maar het is nog niet bekend wanneer.

Je moet WiFi 5 protocol aanzetten onder wifisignaal ipv IPv6 disabelen.


  • Auteur
  • Deelnemer
  • April 26, 2025

Bedankt ​@Leen59  WiFI 5 protocol compatibiliteit staat aan al en IPv6 disabled omdat ik eigen DHCP draai en anders problemen heb i.v.m dns 6 nameserver die de router V10 uitgeeft. Is dus helaas wachten op de 5 of 6e update, is wel experimenteel zeg en niet verwacht van de KPN.


Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • April 26, 2025

Hallo ​@brommetje ,

Jij bent één van de velen met dit probleem.

 

Check nog wat zaken om te controleren. Ik weet niet wat je allemaal precies doorlopen hebt dus het kan zijn dat ik in herhaling val: 

  • Check in het modem wat de WPA instelling is. Als deze op WPA 3 staat, zet hem terug op WPA 2. De SuperWifi 1 ondersteunen alleen WPA 2, en als deze instelling in je modem overeenkomt met de SuperWifi kan de performance verbeteren. Je vindt dit onder Wifinetwerk bij de optie Beveiliging.
  • Als je in de webinterface van het modem naar het Thuisnetwerkoverzicht gaat, klik dan op een SuperWifi en ga naar het tabje WiFi-Radio. Pas deze aan naar deze instellingen, als het punt op dit moment niet zo ingesteld is: 
  • Sluit het SuperWifi punt dat nu niet goed meedraait rechtstreeks bekabeld aan op je modem. Werkt hij dan wel?

 

 

Meer informatie: 

 

 

In dit topic staan meer tips om jouw WiFi te verbeteren: 

 

 

Werkt het dan nog steeds niet? Volg dan de instructie van moderator Erik: 

Erik van KPN schreef:

Ja, SuperWifi 1 kan wifiproblemen geven na de update. Hier zijn verschillende oorzaken voor. En voor een groot deel van de problemen hebben we gewoon oplossingen.

Als dat niet zo is, dan kun je het beste contact opnemen met onze telefonische collega's. Plan hiervoor makkelijk zelf een terugbelafspraak. Dan bellen we je terug op een moment dat jou uitkomt. De collega die je spreekt zal met jou nogmaals de boel even doorlopen. Mocht dat niet tot resultaat leiden kan er een melding worden aangemaakt voor de achterliggende afdeling. Die nemen dan weer contact met je op voor verdere afhandeling. En die verdere afhandeling kan betekenen dat je SuperWifi 1 vervangen worden door SuperWifi 2. Maar dat is geen garantie

 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • April 26, 2025

Hallo ​@Noordzee in princiepe staan mijn SW1 al zo ingesteld kan alleen niet de wifistandaard aanpassen op a,n,ac maar dit staat al zo ingesteld omdat ik op de V10 waarschijnlijk WiFI heb aan staan om het een beetje stabiel te houden, onder wifisignal staat wel a,n,ac aan , loopt ook enkele dagen dan valt een van de SW1 uit, heb er twee en zitten direct (kabel) aangesloten, ook al gewisseld met 3e die ik nu even niet gebruik.

Workaround is uit/aan/reset en met de V10 wifi aan geeft het in het gezin het minste gezeur van waarom loopt weer niet, bij een ander altijd wel.😜


Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@brommetje, welkom op onze community, ik zie dat er al goed meegedacht wordt en er een paar goede tips gegeven worden. Je hebt het eerste superwifi punt niet té dicht bij je experiabox staan toch?


  • Auteur
  • Deelnemer
  • April 29, 2025

Hallo ​@Thomas van KPN experiabox in meterkast en er zit een muur tussen, meter of 5 verwijderd is ook altijd zo geweest totdat ergens in November de updates begonnen zijn, met ZTE zelden problemen.


  • Auteur
  • Deelnemer
  • April 29, 2025

@Thomas van KPN wanneer komt de update voor de V10 om dit probleem op te lossen?


Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Ah dat scheelt, dit moet in principe op te lossen zijn, ook zonder update. Wanneer de volgende update komt kan ik niet veel over zeggen maar houd vooral onze product updates pagina in de gaten, je kunt je daar ook abonneren op deze updates.

Als het met de tips van Noordzee hierboven niet verbeterd, wil je dan nog eens met ons bellen? Dan denken mijn collega's even mee! Je kunt daarvoor ook een belafspraak maken