Skip to main content
Vraag

SuperWifi 1 in combinatie met V10 wil niet updaten

• December 11, 2025
  • 36 reacties
  • 366 keer bekeken

Toon eerste bericht

36 reacties

Jasper van KPN
Moderator

Dank je ​@Kasperrs, jouw gegevens nemen we daarbij ook men! Als we daar een reactie op hebben laten we het hier weten.

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@Benny75, we zijn op dit moment bezig om alles door te geven en we missen nog 1 ding zo te zien. Het serienummer van de bewuste SW1 die niet bijgewerkt wil worden. Kan je die ook nog toevoegen aan je profiel, bij 'Persoonlijke opmerkingen’? Dan kunnen we daarmee gericht naar die SW1 laten kijken.

• Auteur
  • Topper
  • January 20, 2026

Dank je wel Jasper, ik heb het ingevuld.
Beide SW1's zijn nu bedraad op het modem aangesloten.

Jasper van KPN
Moderator

Dat was snel! Merci. ik geef het meteen door.

Als we daar iets op terug krijgen delen we het hier met jullie 🙂

Jasper van KPN
Moderator

Ik krijg zojuist een terugkoppeling ​@Benny75, als het goed is jouw weigeraar nu bijgewerkt naar de nieuwe software!

Voor jou wordt er nog aan gewerkt ​@Kasperrs, dus daar kom ik later nog op terug.

• Topper
  • January 27, 2026

Hi, je bent niet de enige die exact dit issue heeft.
Mijn schoonzus heeft ook 2 superwifi punten die beide niet geupdate waren. 1 heb ik zondagavond via de reset procedure kunnen updaten maar de 2de (degene die jarenlang bekabeld gekoppeld was aan de Experia v10) bleef na diverse reset pogingen weigeren om de update binnen te halen.
Bleef als een wifi bridge/ wifi extender zichtbaar in mijjnmodem.kpn

Maandagavond ter plekke een KPN medewerker aan de lijn die deze tips gaf:
Zet Superwifi punt 1 uit (want die was wel goed)
Modem reset, wacht 15 minuten en kijk in mijnmodem.kpn of de software is binnengekomen. Ja
Weigerende SuperWifi punt bekabeld aan het modem koppelen en geef dan een reset met paperclip. Ja
Controleer of blauwe lampjes gaan knipperen en wacht daarna 1 uur wanneer lampje groen brand. Ja
Koppel los en alles is in orde. Nee

Echt, niet te doen dit.
Elke KPN medewerker zegt het de procedure anders, maar niets lijkt te werken

• Auteur
  • Topper
  • January 27, 2026

Inderdaad Jasper, het werkt !
De weigeraar is nu gekoppeld en heeft dezelfde firmware versie C.25.14.02 als de al eerder bijgewerkte SW1.
Ik ben blij met deze oplossing en mogelijk hebben ook anderen met jullie methode baat.

Dank voor jouw werk en volhouden Jasper !

• Topper
  • January 27, 2026

Wat ik mij afvraag is waarom wij niet zelf firmware versie C.25.14.02 op de SW kunnen installeren. Er is wel een update mogelijkheid wanneer je op de SW inlogt.

Jasper van KPN
Moderator

Graag gedaan ​@Benny75! Het had meer voeten in de aarde dan het zou moeten hebben, maar eind goed al goed 😉

Wat ik mij afvraag is waarom wij niet zelf firmware versie C.25.14.02 op de SW kunnen installeren. Er is wel een update mogelijkheid wanneer je op de SW inlogt.

Die zou nu handmatig geïnstalleerd moeten kunnen worden, zoals collega Erik hier aangeeft: 

Als je de optie alsnog niet hebt kan je dat het beste via dat topic aangeven. Dat is het centrale topic over de update, daar past het beter dan in dit topic wat over een individuele situatie gaat.

Jasper van KPN
Moderator

@Kasperrs zou je voor me kunnen kijken of jouw SW nu ook is bijgewerkt? Ik hoor dat het mogelijk bij jou gelukt is, maar ik weet het dus niet met zekerheid.

Jasper van KPN
Moderator

Ik hoor nu dat het bij jou toch nog niet is gelukt ​@Kasperrs. De achterliggende afdeling is er nog mee bezig en je zult vanuit hun een directe terugkoppeling krijgen begrijp ik.