Skip to main content
Vraag

SuperWifi 1 uit 2019 met legacy firmware: valt deze onder de omruilregeling?

• September 21, 2026
  • 2 reacties
  • 61 keer bekeken

Hallo,

Ik heb twee witte SuperWifi 1-punten uit 2019. Deze zijn van mijzelf en ik gebruik momenteel een KPN Box 12b.

Eén van de punten heb ik uitgebreid getest. Bekabeld aan de Box 12b wordt hij groen en komt hij online. Zodra de ethernetkabel wordt verwijderd, wordt hij paars en maakt hij geen draadloze verbinding.

Ik heb daarna rechtstreeks de webinterface van de SuperWifi geopend. De firmwareversie is 1.00.11v1. Het punt draait dus nog op de oude legacy firmware en niet op SW1.C.

Vandaag heb ik hierover contact gehad met de KPN-klantenservice. De medewerker heeft mijn apparatuur zelfs via videobellen bekeken en met zijn manager overlegd. Uiteindelijk kreeg ik te horen dat mijn SuperWifi-punten uit 2019 te oud zijn om nog voor een omruilregeling in aanmerking te komen.

Dit begrijp ik niet helemaal in combinatie met de informatie die KPN hier op de Community heeft gegeven. Daar lees ik dat SuperWifi 1 met legacy firmware gedurende 2026 nog kan worden omgeruild en dat hiervoor ook contact opgenomen kan worden wanneer de SuperWifi ouder is dan twee jaar.

Mijn vraag aan een KPN-moderator is daarom heel concreet:

Zijn SuperWifi 1-punten uit 2019 met firmware 1.00.11v1 uitgesloten van deze legacy-omruilregeling? Zo ja, waar ligt de leeftijdsgrens? Zo nee, hoe kan ik voor mijn twee punten het juiste omruilverzoek bij de backoffice laten indienen?

Het gaat mij niet om garantie vanwege een defect. De punten functioneren bekabeld nog, maar zitten op legacy firmware die niet meer naar de huidige KPN-software gemigreerd kan worden.

Alvast bedankt voor de duidelijkheid.

2 reacties

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • September 23, 2026

Tis schijnbaar een hele moeilijke vraag

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@NS_M .  Welkom hier en goede, terechte vraag lijkt mij.

Voordat ik overhaaste uitspraken doe, wil ik graag even meekijken . Kun jij je profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven? ( ik wil even inzichtelijk krijgen hoe mijn collega's dit precies beredeneerd hebben )