Skip to main content
Update

SuperWifi 1: Update naar SW1.C.25.12.04

Categorie:SuperWifi 1
  • October 9, 2025
  • 51 reacties
  • 3413 keer bekeken
Toon eerste bericht

51 reacties

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • November 13, 2025

Ook deze vervolgstappen hielpen dus niet ​@Basko82?

Rood lampje of groen knipperend lampje en de stappen hierboven hielpen niet

1. Is je SuperWifi punt bekabeld aangesloten op je modem? Haal dan de kabel uit het SuperWifi punt
  2. Druk 10-12 seconden op het resetknopje achterop het SuperWifi punt tot hij 5x rood knippert
  3. Het SuperWifi punt start nu opnieuw op en zal groen gaan knipperen. Zet dan het Superwifi punt uit met de aan/uitknop
  4. Sluit je SuperWifi punt (weer) rechtstreeks bekabeld aan op je modem.
  5. Zet hem weer aan en wacht ongeveer 5 minuten. Het lampje van het SuperWifi punt zal achter elkaar verschillende kleuren laten zien, eindigend met stabiel groen.
  6. Hierna is het SuperWifi punt weer werkzaam en kan, als je dat wilt, losgemaakt worden van het modem om ergens anders in huis neergezet te worden

Zo niet, en als alle SuperWifi 1 punten de nieuwste software hebben dan kan ook dat niet de oorzaak zijn van het rode lampje. 

Zou je dan een eigen topic aan willen maken hiervoor? Dan kunnen we je daar verder helpen en houden we het hier overzichtelijk. Je kunt verwijzen naar dit topic zodat je alles niet dubbel hoeft te typen, of je kunt je berichten hier kopiëren en plakken in je eigen topic. Dan vragen we geen zaken dubbel uit. 🙂

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • November 14, 2025

1. Is je SuperWifi punt bekabeld aangesloten op je modem? Haal dan de kabel uit het SuperWifi punt
  2. Druk 10-12 seconden op het resetknopje achterop het SuperWifi punt tot hij 5x rood knippert
  3. Het SuperWifi punt start nu opnieuw op en zal groen gaan knipperen. Zet dan het Superwifi punt uit met de aan/uitknop
  5. Zet hem weer aan en wacht ongeveer 5 minuten. Het lampje van het SuperWifi punt zal achter elkaar verschillende kleuren laten zien, eindigend met stabiel groen.
  6. Hierna is het SuperWifi punt weer werkzaam en kan, als je dat wilt, losgemaakt worden van het modem om ergens anders in huis neergezet te worden

Zo niet, en als alle SuperWifi 1 punten de nieuwste software hebben dan kan ook dat niet de oorzaak zijn van het rode lampje. 

Zou je dan een eigen topic aan willen maken hiervoor? Dan kunnen we je daar verder helpen en houden we het hier overzichtelijk. Je kunt verwijzen naar dit topic zodat je alles niet dubbel hoeft te typen, of je kunt je berichten hier kopiëren en plakken in je eigen topic. Dan vragen we geen zaken dubbel uit. 🙂

Helaas zie ik bij mij exact hetzelfde gebeuren als bij ​@Basko82 :

- Afgelopen dinsdag op woensdag nacht de update ontvangen.
- de V10A (op V10A.C.25.08.04) 
- de draadloze SW1 (nu dus op SW1.C.25.12.04) geeft na de update een continue brandend rood lampje
- de bedrade SW1 (ook op SW1.C.25.12.04) werkt wel na de update.

Dit lijkt dus met de update te maken te hebben en ik vind het dan ook passend om het onder dit topic te melden in plaats van het aanmaken van een eigen topic.

Naast de reset stappen met de SW1’s heb ik na telefonisch contact met KPN service desk ook een reset van de V10A gedaan, en wederom een reset van de SW1’s, echter blijft bij de draadloze SW1 de led rood.

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • November 14, 2025

@Sanne van KPN Gezien het feit dat er meerdere mensen met gelijksoortige problemen zijn is het wellicht to goed dit centraal te houden. Ik hoor daarnaast graag wat de vervolgstappen zijn.

Ik ben jaren een tevreden klant geweest maar heb sinds een update een half werkende installatie in huis. De voorgestelde procedures heb ik, zonder het gewenste resultaat, gevolgd en vertrouw erop dat KPN snel met een passend vervolg komt hierop.

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • November 14, 2025

Hoi ​@Basko82 .  Het probleem hiermee is dat er tig scenario's denkbaar zijn.  En dat kunnen we niet in één verzamel topic gaan analyseren.

We hebben een generieke troubleshoot hier vermeld en blijkbaar heeft die bij jou niet geholpen. Dus dat moeten we nader bekijken. Hiervoor is een eigen topic essentieel. (hou er hierbij ook rekening mee dat we je vanuit dat topic doorverwijzen naar de telefonische helpdesk als er één op één analyse en doormeten van de lijn nodig is . Maar dat is echt afhankelijk van de situatie en wat we samen met jou concluderen in je eigen topic

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • November 14, 2025

Hoi ​@Basko82 .  Het probleem hiermee is dat er tig scenario's denkbaar zijn.  En dat kunnen we niet in één verzamel topic gaan analyseren.

We hebben een generieke troubleshoot hier vermeld en blijkbaar heeft die bij jou niet geholpen. Dus dat moeten we nader bekijken. Hiervoor is een eigen topic essentieel. (hou er hierbij ook rekening mee dat we je vanuit dat topic doorverwijzen naar de telefonische helpdesk als er één op één analyse en doormeten van de lijn nodig is . Maar dat is echt afhankelijk van de situatie en wat we samen met jou concluderen in je eigen topic

Op speciaal verzoek: 

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • December 6, 2025

Goeie dag,

Ik heb nog steeds problemen.
Er is inmiddels wel iets veranderd maar heb nog steeds problemen met uitvallende extender.

KPN BOX 12: SagemcomFast5359_KPN
Firmware versie: V12.C.25.06.06

1 Extender SW1.C.24.13.06
2 extenders SW1.C.25.14.02

Die ene extender blijft op oude software hangen.
Alles geprobeerd.
Individueel Fabrieksinstelling reset.
Complete setup terug naar Fabrieksinstellingen. Router en alle Extenders.
Direkt aansluiten Extenders op de Router (Zonder inhouse bekabeling Switches)

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • December 6, 2025

Goedemorgen ​@Mendek, dat is uitermate vervelend dus goed dat je dit ook aankaart! Ik wil je in dit geval vriendelijk verzoeken om voor dit issue een eigen topic aan te maken zodat we vanuit daar verder met je mee kunnen denken. Alvast bedankt!

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • December 6, 2025

Hi Jan,

Ik was in dit topic terecht gekomen toen ik een eigen topic opende.

De omschrijving sluit misschien niet meer helemaal aan op dit topic maar uiteindelijk wil ik gewoon dat mijn extenders gewoon aan blijven. En niet spontaan uitschakelen.

Ik weet natuurlijk niet zeker of het door de software komt maar bovenin de beschrijving van deze update Lees ik iets over ' Spontaan uitschakelende Extenders'

https://community.kpn.com/wifiversterkers-124/hoe-weet-ik-of-mijn-wifi-extender-goed-is-gereset-641432

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • December 6, 2025

Begrijp ik volledig ​@Mendek en bedankt ook voor je toelichting!

Dit topic is een zogenaamde Product Update en dus vrij algemeen. Aangezien jij een specifiek probleem ervaart, kun je daar het beste een nieuw eigen topic voor aanmaken zodat dit topic overzichtelijk (en algemeen) blijft!

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • December 6, 2025

Dank voor het aanmaken van een eigen topic, ​@Mendek. Je berichten erover heb ik hier in de Product Update verborgen aangezien die hier niets toevoegen. We zien je topic, en ik of een van mijn collega's pakt hem op zodra hij aan de beurt (is we werken in de basis op chronologische volgorde met nieuwe topics). Kan een dag of twee duren. In de tussentijd kan het wel zijn dat andere gebruikers al reageren.

• Deelnemer
  • December 8, 2025

Helaas hier ook problemen met 3 super wifi 1 punten na de update van de router en ap's.

Voor de update jarenlang geen enkele problemen nu paar keer per dag geen verbinding met het wifi en moet ik de ap's handmatig herstarten. 
Na de update al twee keer alles helemaal opnieuw geïnstalleerd maar probleem blijft terugkeren.

Vraag aan de engineers van KPN. Gaan jullie dit nog een keer oplossen aangezien wij niet de enige zijn die dit probleem ondervinden?

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Goedemorgen ​@ozdakiteman. Wat vervelend dat je nu hinder blijft ondervinden. We blijven op basis van jullie feedback, die wij terugkoppelen aan de ontwikkelaars, uiteraard doorwerken aan nieuwe product updates om problemen te verhelpen. Mocht je zelf problemen blijven houden dan wil ik je vragen om een eigen topic te openen. Dan kunnen we daar als community even over meedenken.

• Nieuwkomer
  • December 8, 2025

Ik heb na de Experia v10 upgrade een probleem met het doorstarten van interactieve TV die via een kabel aan een super wifi (wit) hangt. Blijft hangen op 85%. Verbinding tussen super wifi apparaten is groen (beter dan voor de upgrade) maar tv ontvanger start niet door. Tv ontvanger omgeruild met andere  bekabelde tv ontvanger…niks aan de hand. Terug op super wifi…niet doorstarten. Probleem ontstond vlak na upgrade.

Ik heb precies hetzelfde probleem, dus ik ben heel benieuwd of er een oplossing bekend is, zodat ik mijn niet werkende televisie ook weer aan de gang krijg.

Alvast dank!

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Probeer eens een herstart van je thuisnetwerk (wanneer je ook een huishouden hebt met een Experia Box en SuperWifi punten). Dat wil vaak de boel weer op de rit brengen na een update. Dit doe je door te gaan naar http://mijnmodem.kpn en in te loggen op de webinterface. Ga daarna naar Instellingen, Systeem en kies daar voor herstart thuisnetwerk. Mocht dat niet helpen, dan raad ik je aan een eigen topic aan te maken. Vermeld daarin welk modem je hebt, welke Wifi versterkers en tv-ontvangers. Ook fijn is om te weten of je nog switches of routers gebruikt in je netwerk. Dan kunnen we je daar gericht verder helpen. 

• Nieuwkomer
  • December 8, 2025

Probeer eens een herstart van je thuisnetwerk (wanneer je ook een huishouden hebt met een Experia Box en SuperWifi punten). Dat wil vaak de boel weer op de rit brengen na een update. Dit doe je door te gaan naar http://mijnmodem.kpn en in te loggen op de webinterface. Ga daarna naar Instellingen, Systeem en kies daar voor herstart thuisnetwerk. Mocht dat niet helpen, dan raad ik je aan een eigen topic aan te maken. Vermeld daarin welk modem je hebt, welke Wifi versterkers en tv-ontvangers. Ook fijn is om te weten of je nog switches of routers gebruikt in je netwerk. Dan kunnen we je daar gericht verder helpen. 

dat ga ik doen. Dank je wel voor de snelle reactie, ik hoop dat dit werkt. Zo niet, dan zal ik een nieuw topic starten. 

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • December 8, 2025

Hi Arjan,

Ik ben hier al maanden met jullie mee bezig 

Begonnen met individuele Factory resets van de Extenders.

10 talle keren. Met lange en korte intervallen

Volledige reset alle Extenders inclusief V12.

Een keer of drie.

Extenders via thuisnetwerk aangesloten.

Extenders direct aangesloten op de V12 

En alle varianten die daartussen zitten.

Niets lost het probleem op.

Steeds weer dezelfde procedures aandragen geven mij niet de indruk dat jullie het echt serieus nemen.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Wij dragen steeds dezelfde procedures aan omdat de grootste kans geeft op weer werkende apparatuur en verbinding 😉 Maar het kan ook voorkomen dat dat niet voor iedereen de oplossing is en dan kijken we graag even met je verder naar een oplossing. Heb je ook al eens contact gehad met de telefonische helpdesk hierover? Die kunnen je even goed 1 op 1 ondersteunen in het resetproces en anders dit voor je escaleren. Hiervoor kan je het beste een belafspraak maken. We bellen jou dan op een moment dat het jou uitkomt.

Ook mag je natuurlijk altijd een eigen topic aanmaken waarin wij samen met de Community kijken in hoeverre we jou kunnen helpen. 

• Deelnemer
  • December 10, 2025

Heel leuk van de KPN maar dit is de mensen van het kastje naar de muur sturen.
Ik heb binnen mijn vriendenkring meerdere mensen met dezelfde setup van de KPN en exacte dezelfde problemen. Net zoals de vele mensen die dit hier melden.

Probleem is simpelweg ontstaan na de update van de router en nadat deze standaard als Master is ingesteld (en helaas ook niet uit te zetten is).

Voorheen stond de wifi op de router zelf uitgeschakeld en werden alleen de superwifi punten gebruikt. Toen geen enkele problemen.

Wat is gister ook merkte is dat alle leds op de Router uitgaan behalve het power-led. 

Wij hebben de Experia Box V10.

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • December 10, 2025

Wij dragen steeds dezelfde procedures aan omdat de grootste kans geeft op weer werkende apparatuur en verbinding 😉 Maar het kan ook voorkomen dat dat niet voor iedereen de oplossing is en dan kijken we graag even met je verder naar een oplossing. Heb je ook al eens contact gehad met de telefonische helpdesk hierover? Die kunnen je even goed 1 op 1 ondersteunen in het resetproces en anders dit voor je escaleren. Hiervoor kan je het beste een belafspraak maken. We bellen jou dan op een moment dat het jou uitkomt.

Ook mag je natuurlijk altijd een eigen topic aanmaken waarin wij samen met de Community kijken in hoeverre we jou kunnen helpen. 

De telefonische helpdesk helpt bij standaard problemen.

Ik heb ze hier al drie keer over gesproken, lang in de wacht gestaan zonder oplossing 

Ze hebben geen mogelijkheid om te escaleren of weten niet hoe dat moet.

Er zijn al twee eigen topics

Kastje muur.

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20

Voorheen stond de wifi op de router zelf uitgeschakeld en werden alleen de superwifi punten gebruikt. Toen geen enkele problemen.

@ozdakiteman Je kunt kijken of het uitschakelen van wifi op het modem dan voor jou de oplossing is. Ja, het KPN modem is de master van het SuperWifi netwerk. Maar je hebt wel de mogelijkheid om alleen wifi op het modem uit te schakelen. Als je via de instellingen van jouw modem wifi uitzet, krijg je de vraag of je het hele netwerk uit wilt zetten, of alleen die op het modem.

@Mendek In dat geval stel ik voor dat we het gesprek voortzetten in jouw eigen topics.

• Deelnemer
  • December 10, 2025

@ozdakiteman Je kunt kijken of het uitschakelen van wifi op het modem dan voor jou de oplossing is. Ja, het KPN modem is de master van het SuperWifi netwerk. Maar je hebt wel de mogelijkheid om alleen wifi op het modem uit te schakelen. Als je via de instellingen van jouw modem wifi uitzet, krijg je de vraag of je het hele netwerk uit wilt zetten, of alleen die op het modem.

@Mendek In dat geval stel ik voor dat we het gesprek voortzetten in jouw eigen topics.

Het Wifi kan je volgens mij niet uitzetten op de ExperiaBox V10 met de laatste firmware.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Het Wifi signaal is wel degelijk uit te zetten op de KPN Experia Box ​@ozdakiteman. Het enige waar je dan rekening mee dient te houden is dat in ieder geval 1 Superwifi via een kabel verbonden met de KPN modem. 

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • December 11, 2025

Ik hoor graag wat het voorstel is.
Dit is de tweede post die ik onlangs heb geopend.

M.v.g

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Ik zie dat er al een moderator aanwezig is, in jouw eigen topic ​@Mendek. Het zal daar dan ook verder nu afgehandeld gaan worden. 

• Nieuwkomer
  • January 23, 2026

Ik begrijp dat het overzichtelijk is om SuperWifi te managen op 1 plek, in het modem.
Maar, voor het geval ik KPN verlaat, en mijn moden retourneer, zijn plotseling de SuperWifi-1 satelieten waardeloos geworden wegens het ontbreken van een eigen interface? 

Ja. Dan je er niets meer aan.

Wij hebben de witte SuperWiFi's jaren lang achter een 2de router gebruikt. Werkte prima. Met de nieuwe firmware dus niet meer. We hadden ook nog 2 Experia WiFi's. Die deden het nog wel prima op de oude firmware. Die zijn een paar weken geleden ook plots geupdate naar de nieuwe firmware. Doen nu ook niets meer.

Dit staat op de radar van het modemteam.

Hi, Wat betekent dit staat op de radar van het modemteam? De SW1 punten zijn gekocht als apparaten die je op zichzelf kan gebruiken. Het is geen appratuur in bruikleen waarbij je die functionaliteit zomaar mag wegnemen.