Skip to main content
Beantwoord

Superwifi 2 blijft bedraad groen knipperen

• May 15, 2025
  • 30 reacties
  • 914 keer bekeken

Toon eerste bericht

30 reacties

• Deelnemer
  • May 28, 2025

Ik had hier ook problemen, maar na super fijn contact met de klantenservice, en alle stappen doorgenomen te hebben werken de superwifi punten weer zoals het hoort. 

Na een reset blijft je netwerknaam etc gewoon ongewijzigd.

• Topper
  • June 3, 2025

Ik ervaar ook deze problemen. Waarom geeft KPN niet toe dat er iets mis is gegaan met een update? Reset van superwifi is blijkbaar niet voldoende?

• Nieuwkomer
  • June 3, 2025

Ik ervaar ook deze problemen. Waarom geeft KPN niet toe dat er iets mis is gegaan met een update? Reset van superwifi is blijkbaar niet voldoende?

Nee, helaas. Het enigste wat helpt is het modem te resetten en terug te zetten naar fabrieksinstellingen.
Gelukkig worden de wifi instellingen naar de reset weer automatisch terug gezet en kun je daarna meteen weer met al je apparaten het internet op.
Na de reset worden de superwifi punten weer herkend en verbonden met het modem en werkt alles weer.

• Topper
  • June 6, 2025

Nou we zijn een paar uur verder. Uiteindelijk de instructies via dit forum gevolgd. Dus eerst een voor een de wifi punten resetten zonder de netwerkkabel ‘s. Daarna het modem resetten, met een kwartier wachten. Daarna elk wifi punt bekabeld aan het modem gehangen en een half uur wachten per wifi punt. Daarna alles weer bekabeld aangesloten.

Grootste probleem is uiteindelijk een dag vinden dat er niemand thuis hoeft te werken. 

Uiteindelijk blijken alle netwerknamen en wachtwoorden hersteld te zijn. Alleen het wachtwoord van het modem is wel terug gezet naar de fabrieksinstellingen. Bijna alle devices kamen weer online. Behalve een thermostaat (maar dat probleem bestond al langer).

Uiteindelijk vermoed ik dat deze update toch wat uitgebreider getest had kunnen worden voordat deze uitgerold werd. Impact is op deze manier best groot. En tot op heden weet ik niet zeker wat ik er beter van ben geworden?

Forum|alt.badge.img+1
  • Deelnemer
  • November 4, 2025

Nou we zijn een paar uur verder. Uiteindelijk de instructies via dit forum gevolgd. Dus eerst een voor een de wifi punten resetten zonder de netwerkkabel ‘s. Daarna het modem resetten, met een kwartier wachten. Daarna elk wifi punt bekabeld aan het modem gehangen en een half uur wachten per wifi punt. Daarna alles weer bekabeld aangesloten.

Grootste probleem is uiteindelijk een dag vinden dat er niemand thuis hoeft te werken. 

Uiteindelijk blijken alle netwerknamen en wachtwoorden hersteld te zijn. Alleen het wachtwoord van het modem is wel terug gezet naar de fabrieksinstellingen. Bijna alle devices kamen weer online. Behalve een thermostaat (maar dat probleem bestond al langer).

Uiteindelijk vermoed ik dat deze update toch wat uitgebreider getest had kunnen worden voordat deze uitgerold werd. Impact is op deze manier best groot. En tot op heden weet ik niet zeker wat ik er beter van ben geworden?

Modem naar fabrieksinstelling gereset? Of alleen een reset. Ik heb ook het V12 modem gereset en de SW2's naar fabrieks instellingen. Maar zonder success. De SW2's blijven groen knipperen.