Skip to main content
Vraag

SuperWifi 2 firmware-update mislukt op twee punten

• July 2, 2026
  • 7 reacties
  • 106 keer bekeken

Goedemiddag,

ik heb een box 12 firmware V12.C.25.08.16

4 SuperWifi punten 2.0. 2 hebben firmware SW2.C.25.05.08 en de andere 2 hebben firmware 2.00.19. Ik krijg die laatste 2 niet geüpdatet. Wat kan ik nog doen?

7 reacties

Hierbij de technische gegevens:

• Box 12: V12.C.25.08.26
  • Oude SuperWifi's: SW2.C.25.05.08
  • Nieuwe SuperWifi's: 2.00.19
  • Nieuwe SuperWifi's >24 uur rechtstreeks op Box 12 aangesloten.
  • Geen automatische migratie naar KPN-software.
  • Eén oude SuperWifi wordt inmiddels zelfs als "Niet geconfigureerd" weergegeven.
  • Alle vier krijgen een geldig DHCP-adres.

Jasper van KPN
Moderator

Welkom op de community ​@Ruud van Dalen. Modems en wifi apparatuur met de oudere software versie kunnen sinds 1 april niet meer bijgewerkt worden. De nieuwe firmware begint met SW2 of SW1, afhankelijk van het modem dat je hebt. Als het daar niet mee begint kan dat apparaat niet meer bijgewerkt worden.

In dit geval kan je een terugbelafspraak maken via onze site, de klantenservice kan met je meekijken naar deze SuperWifi's. Via de community hebben we die mogelijkheid niet in dit geval.

Goedemiddag Jasper,

Ik heb in totaal 3 uur met de klantenservice aan de telefoon gehangen en die konden me niet verder helpen. Ze gaven als laatste mogelijkheid de community te benaderen omdat hier de echte experts zouden zijn. 

Bedankt voor je reactie, updaten gaat dus niet lukken. Nu heb ik het geluk dat ik de twee “oude” via een ethernet kabel kan plaatsen en dan de WIFI van het superpunt benader waardoor er toch hele goede wifi op elke verdieping is. Helaas geen Mesh netwerk maar daar kom ik wel overheen.

Jasper van KPN
Moderator

In dit geval zijn wij helaas niet de laatste mogelijkheid. De klantenservice heeft speciale stappen voor deze specifieke situatie kunnen doen, dat degene (of degenen) die je sprak dat niet wisten is raar. Die stappen hebben wij niet.

Via de manier waar je het nu hebt aangesloten werkt het ook, maar het zou niet nodig moeten zijn. Je kunt het nog een keer proberen via de klantenservice, en dan iemand treffen die het wel weet.

Welke vraag moet ik stellen bij de klantenservice zodat de medewerker weet wat er moet gebeuren? Heb het de vorige keren op meerdere manier gevraagd en ze hebben echt hun best gedaan maar konden niet de door u bedoelde oplossing vinden.

bedankt voor de moeite

Jasper van KPN
Moderator

Als je aangeeft dat jouw SuperWifi's nog oude software hebben en niet meer bijgewerkt kunnen worden moeten ze weten wat te doen. Als ze twijfelen hebben ze iemand bij wie ze het na kunnen vragen, ik denk dat dat laatste niet gedaan is bij de eerdere gesprekken.

Goedemiddag Jasper,

Zojuist de klantenservice weer gebeld en die konden me echt niet verder helpen. Ze kunnen de superwifi punten niet bijwerken. Dat zou alleen kunnen door het Superwifipunt direct met de Box 12 te verbinden dan het superwifipunt resetten waarna de update opgestart zou moeten worden. Dit gedaan en meerdere uren gewacht. Helaas zonder resultaat.

Gr. Ruud