Skip to main content
Vraag

SuperWifi 2 geeft ineens aan dat het een huurmodel is

• June 11, 2026
  • 9 reacties
  • 92 keer bekeken

Rick.van.D
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2

Goedenavond,

Als ik inlog op de 1 van mijn Superwifi 2 zie ik ineens staan dat het om een huurmodel gaat terwijl ik ze toch echt zelf gekocht heb. Gisteren gesproken met de Servicedesk van KPN en bevestigd dat het geen huurmodel is. Zijn advies was om de sw2 te resetten middels de resetknop achterop. De SW2 zou zich dan opnieuw aanmelden op het platform. Dit uitgevoerd en de SW2 opnieuw laten koppelen met Box 14 maar de melding blijft bestaan. Is hier wellicht een fix voor?

Gr. Rick

9 reacties

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • June 12, 2026

Beste ​@Rick.van.D als je de SW#2 officieel bij KPN gekocht hebt, gewoon de factuur c.q. bankafschrijving heel goed bewaren, zeker als deze nog binnen de fabrieksgarantie zit.

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • June 12, 2026

Beste ​@Rick.van.D als je de SW#2 officieel bij KPN gekocht hebt, gewoon de factuur c.q. bankafschrijving heel goed bewaren, zeker als deze nog binnen de fabrieksgarantie zit.

Hoezo?? Laat kpn maar bewijzen dat er een huurovereenkomst is afgesloten, daar heb je toch echt 2 partijen voor nodig 

Maar waar precies krijg je die melding te zien ?

Rick.van.D
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • June 12, 2026

Hoezo?? Laat kpn maar bewijzen dat er een huurovereenkomst is afgesloten, daar heb je toch echt 2 partijen voor nodig 

Maar waar precies krijg je die melding te zien ?

Als je inlogt in de interface van de sw2 zie je dit staan op de inlogpagina. Tevens staat het in het beginscherm van de interface als je ingelogd bent

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • June 12, 2026

Nogmaals ​@Rick.van.D waar heb je de SW2 gekocht? Nieuw of 2e hands?

Zit er een aparte sticker achterop of sporen van verwijderen sticker ?

Rick.van.D
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • June 12, 2026

Ik heb er 4. 2 heb ik nieuw bij de KPN gekocht en 2 stuks nieuw via een reseller. De sticker achterop is origineel. Voor de goede orde ik krijg geen huur berekend hoor van de KPN dus dat zit wel goed! Het werkt verder ook prima. Het viel me alleen op toen ik ging inloggen op de sw2. De andere 3 geven dit niet aan. Vandaar dat ik het een beetje vreemd vind. 

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • June 12, 2026

Je insteek is bekend JanD, nee je mag ze niet kopen via Marktplaats dat weten we nu wel 👍

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • June 12, 2026

Je insteek is bekend JanD, nee je mag ze niet kopen via Marktplaats dat weten we nu wel 👍

Wifipunten mag je gewoon kopen via een marktplaats ​@ivo46 .

Alléén bruikleenapparatuur van KPN mag je niet kopen omdat je dan aan heling doet en dat is strafbaar.

Maar ​@Rick.van.D zou toevallig huur SW#2's gekocth kunnen hebben via MP, terwijl dat eigenlijk huurapparaten zijn.

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • June 12, 2026

Beste ​@Rick.van.D die melding die jij krijgt heeft die betrekking op de nieuw gekochte SW#2 of op de SW#2 via een ‘reseller'v???

Rick.van.D
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • June 12, 2026

Beste ​@Rick.van.D die melding die jij krijgt heeft die betrekking op de nieuw gekochte SW#2 of op de SW#2 via een ‘reseller'v???

Hoi  ​@JanD dat durf ik niet meer te zeggen. Ik weet alleen zeker dat dit in het begin er niet bijstond als ik ging inloggen op de interface. Verder werkt ook alles prima en ik krijg geen huur berekend. Vind het alleen vreemd dat dit nu tevoorschijn komt😀. Verder maak ik me er niet zo druk om hoor zolang alles maar werkt😀