Skip to main content
Vraag

SuperWifi 2 kan niet verbinden met Box 12

• December 14, 2025
  • 1 reactie
  • 3 keer bekeken

Ik heb sinds kort klagende bewoners. Voornamelijk kinderen die WiFi problemen hebben op hun kamer en dus automatisch op 5G zitten. Tot wanhoop van degene die de rekening daarvan moet betalen.

Na wat onderzoek heb ik gezien dat de SuperWifi2 punten allebei geen devices hebben gekoppeld. Dus lijkt het erop dat er geen apparaten zijn die zich hierop aanmelden.

Na wat zoeken op het forum waarbij dit vaker lijkt te gebeuren heb ik het volgende gedaan;

• Het hele KPN netwerk herstart (modem stond alweer 15 weken te draaien, dus was wel eens nodig)
  • Daarna zag ik dat de Superwifi punten als rood worden gemarkeerd in de router
  • Vervolgens op advies van KPN beide punten volledig gereset. (allebei losgekoppeld, gereset (paarse LED), gekoppeld aan router met UTP en een uur gewacht).

Nadat de LED weer groen branden en dus al meer dan een uur aanstaan worden de wifi punten nog steeds als rood weergegeven in de router.

Router heeft firmware versie: V12.C.25.06.06

Superwifi heeft firmware versie: SW2.C.25.05.08

Heeft iemand een idee wat ik nog kan doen?

1 reactie

JanD
Superuser
  • Superuser
  • December 14, 2025

Beste ​@Harkonnen zorg er voor dat er niet automatisch op 5G overgeschakeld wordt bij slechte wifi 

Â