Skip to main content
Vraag

SuperWifi 2 maakt geen draadloze verbinding meer na vervangen stroomkabel

• August 7, 2026
  • 5 reacties
  • 58 keer bekeken

“Mijn SuperWifi 2 wordt rechtstreeks bekabeld aan de Box 12 groen, maar zodra de ethernetkabel eruit gaat wordt hij continu paars. Hij is gereset, Box 12 is herstart en WPS met zowel Box 12 als de andere SuperWifi is geprobeerd. In de webinterface van de Box 12 wordt deze SuperWifi alleen als ‘Wifi Hub’ gezien en niet als SuperWifi 2. De andere SuperWifi wordt wel correct als SuperWifi 2 herkend.”

Ik heb echt alles geprobeerd.

KPN, kunnen jullie het punt op afstand opnieuw kunnen provisionen of anders vervangen??

Ik ben er echt uren mee bezig geweest. Zonder resultaat. Heb echt alle stappen doorlopen.

Hij deed het eerst wel. Moest nieuwe stroomkabel hebben omdat deze kapot gebeten was.. Heb officiële kabel gehaald.. Sindsdien geen connectie meer te krijgen

5 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • August 8, 2026

Hallo ​@Bjorna ,

Wat gebeurt er als je die stroomkabel omwisselt met een ander SuperWiFi-punt?

En heb je na een reset wel 30 minuten gewacht met loskoppelen zodat het hele proces afgerond is?  

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 8, 2026

@Noordzee Bedankt voor je reactie. Stroomkabel omwisselen heb ik nog niet gedaan. Ik heb de stroomkabel bij een KPN punt gehaald. Dus een officiële.

Heb idd wel 30 min gewacht. Ruim zelfs.. Ook een keer een uur. Ik heb samen met chat alle varianten geprobeerd. Ben er meerdere uren zoet mee geweest. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • August 8, 2026

OK, dan toch maar even proberen om die stroomkabel om te wisselen. Want jij geeft zelf aan dat vanaf die nieuwe kabel de problemen ontstonden. Dan kun je dadelijk wellicht uitsluiten dat die kabel de oorzaak is. En dan kunnen we hier weer verder speuren naar oorzaak.  

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 8, 2026

@Noordzee ga ik zeker doen. Bedankt voor de tip iig. Ik ging er niet vanuit dat dit het probleem kon zijn aangezien ik hem juist bij de KPN heb gehaald. Ik laat het je weten

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 8, 2026

@Noordzee stroomadapter gewisseld.. Op andere WiFi punt doet hij t wel. Wordt gewoon groen. Dus daar ligt het ook niet aan