Skip to main content
Vraag

SuperWifi 2 punten werken slecht na update Experia Box V10

• December 8, 2025
  • 5 reacties
  • 29 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Na het aanbrengen van de Expedia KPN software in combi met mijn Superwifi 2 punten is het een puinhoop. Meerdere keren zelf opnieuw geprobeerd de koppeling weer tot stand te brengen. Soms lukt dat maar is dat met een paar dagen weer verbroken. De afstand kan het niet zijn want alle punten zijn bedraad aangesloten. De hulp van KPN hierbij is zeer teleurstellend. Zij missen het inzicht en de kennis van de producten. Mijn V10 is al voorzien van  V10.C.25.08.15 en de Superwifi 2 punten van SW2.C.25.05.08. Dat zou, zover ik kon lezen, dé oplossing zijn van deze onderlinge verbindings problemen. Hoe nu verder, ik ga zo nog maar eens het hele riedeltje resetten en nu een harde reset geven aan het modem en niet met de ‘herstel’ knop.

5 reacties

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Paul-Freeride, welkom op onze community! 
Wat balen dat je wifi nu niet goed meer werkt! Bekabeld aansluiten is wel de manier om het t beste te laten werken. Zit daar nog iets tussen of zitten ze allebei direct op je experiabox? Hoe merk je dat de verbinding verbroken is?

In de topics hieronder kun je meer achtergrondinformatie vinden over deze softwareversies:

We hebben hier ook een handig online stappenplan voor trouwens: Je modem heeft een software update gehad | KPN

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • December 10, 2025

Hoi Thomas, fijn dat je ff reageerd. Wat bedoel je met "wat tussen in"? Ik weet het niet uit het hoofd maar ik denk niet dat de betreffende kabels rechtstreeks in de Expediabox zitten. Er zit mogelijk een netwerk switch tussen. Maar die heeft er dan ook altijd tussen gezeten. Als ik via het IP adres in de router kijk, netwerk configuratie,  dan staan beide Superwifi punten in het rood geprojecteerd. In de Mijn KPN app staat alles keurig oké, maar dan wel zonder device ' onder' een superwifi punten. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • December 10, 2025

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Ik bedoel inderdaad de switch, kun je (voor het updaten) de superwifi punten eens een factory reset geven en een uur direct bekabeld aangesloten laten staan op je experiabox (dus zonder switch er tussen)?

Als de update binnen is mag de switch er wel weer tussen.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • December 12, 2025

Hoi Thomas, ik heb gelijk maar de test uitgevoerd. Helaas zonder resultaat. Hieronder zie je de topo nadien en ja, de Superwifi punten hebben ruim een uur na de reset bedraad naast de expediabox gestaan direct aan gesloten op de expediabox. Daarna weer naar hun oude plek verhuist. In de KPN App staan ze beide online maar er zijn ook 'nul’ devices gekoppeld aan de 2 super wifi’s. In de topo van de expediabox staat ook weer dat ze niet succesvol zijn gekoppeld in tegenstelling tot de KPN app.

Â