Skip to main content
Vraag

SuperWifi 2 standalone gebruiken i.c.m. FRITZ!Box 7590

• August 28, 2026
  • 35 reacties
  • 265 keer bekeken

Toon eerste bericht

35 reacties

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • September 9, 2026

Ik herhaal even wat ik in de product update zei: als eenmaal alle SuperWifi 2 netjes geüpdatete zijn naar 26.04.04, kijk dan even hoe het gaat. Als het dan nog niet goed loopt, wil je dan de hoofd-SuperWifi 2 herstarten zodat het netwerk opnieuw opbouwt?

Als het dan nog problematisch is, laat het weten. Dan kunnen we verder meedenken, en eventueel het een en ander navragen.

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Helper
  • September 9, 2026

Ik herhaal even wat ik in de product update zei: als eenmaal alle SuperWifi 2 netjes geüpdatete zijn naar 26.04.04, kijk dan even hoe het gaat. Als het dan nog niet goed loopt, wil je dan de hoofd-SuperWifi 2 herstarten zodat het netwerk opnieuw opbouwt?

Als het dan nog problematisch is, laat het weten. Dan kunnen we verder meedenken, en eventueel het een en ander navragen.

Doe ik..

• Slimmerik
  • September 9, 2026

@ivo46 Zeker dat ding kost wat maar dan ben je ook van alles af, het werkt echt heel goed. Als ik het geweten had had ik nooit gekozen voor de superwifi punten, die punten zijn wifi 6, deze fritzbox is wifi 7. Ze moeten het liefst bedraad aangesloten worden om geen snelheid te verliezen door backhaul. Dat is de onderlinge communicatie voor de mesh. Bij de Fritzbox gebeurt dat over een extra kanaal en daardoor geen snelheidsverlies. Maar goed uiteindelijk zal kpn het betrouwbaar krijgen maar ik denk dat het nog wel even gaat duren.

• Slimmerik
  • September 9, 2026

@supernova Achteraf is het altijd makkelijk. Als ik het geweten had had ik juist niet geïnvesteerd in Superwifi. Maar goed, ik heb nog even gekeken, het zou moeten werken zoals u het heeft, wordt niet volledig ondersteund las ik en heeft niet de voorkeur bij de fritzbox. Ik hoop dat het in de toekomst wel optimaal kan werken bij u en dat kpn u kan helpen met deze opstelling.

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Helper
  • September 9, 2026

@supernova Achteraf is het altijd makkelijk. Als ik het geweten had had ik juist niet geïnvesteerd in Superwifi. Maar goed, ik heb nog even gekeken, het zou moeten werken zoals u het heeft, wordt niet volledig ondersteund las ik en heeft niet de voorkeur bij de fritzbox. Ik hoop dat het in de toekomst wel optimaal kan werken bij u en dat kpn u kan helpen met deze opstelling.

Ik hoop het.

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Helper
  • September 9, 2026

Nog steeds geen update voor de 3de SW2

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Helper
  • September 10, 2026

Na een nachtje wachten nog steeds op de laatste geen mogelijkheid om te updaten.

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Helper
  • September 10, 2026

En de master blijft nog steeds aangeven dat de andere 2 niet gevonden kan worden… Wat een klote zooitje is dit. 😡

Het lijkt er op dat alles uit elkaar ligt, ze kunnen elkaar niet vinden en eentje wil er niet updaten omdat hij de update blijkbaar niet kan vinden.

Moet ik nu alles hard resetten om het te kunnen gebruiken, of is de container de enige oplossing. 

In ieder geval heeft de update er niet voor gezorgd dat de Wifi module aan gaat. Op 2 SW2’s met de nieuwe firmware staat die nog steeds uit.

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Helper
  • September 10, 2026

Heb nu alleen die niet wilde updaten naar factory defaults gezet en nu wil hij wel verbinden. 
Tevens staat de Wifi Module aan.

Ga als alles geupdate is, alles Factory default zetten en dan kijken of alles werkt… 

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Helper
  • September 10, 2026

Alles een Factory reset gegeven, nu even afwachten wat ze gaan doen.