Skip to main content
Update

SuperWifi 2: Update naar KPN Software SW2.C.25.16.06

Categorie:SuperWifi 2
  • January 21, 2026
  • 31 reacties
  • 1644 keer bekeken
Toon eerste bericht

31 reacties

• Helper
  • January 28, 2026

Ik gebruik SuperWifif 2 in combinatie met een niet-KPN modem. Werkt gast wifi van SuperWifif 2 weer met deze versie?

SuperWifi 2 gebruiken met een eigen modem noemen we stand alone modus. In de basis moet gastwifi gewoon werken in stand alone modus. In de vorige versie van de SW2 hadden we wel dit

Bedankt, maar ik heb deze versie nog niet zo te lezen moet ik nog even wachten. Ik wacht nog even geduldig af waneer ik hem kan downloaden.

• Topper
  • January 29, 2026

Uitrol werkt als volgt:

1. een nieuwe versie wordt goedgekeurd voor uitrol
  2. we selecteren een kleinere groep klanten waar wij de uitrol bij doen
  3. we wachten af of we daar gekke dingen mee zien
  4. we rollen uit bij grotere groepen klanten
  5. zodra een meerderheid van de apparaten door ons is geüpdatete zetten we de nieuwe versie óók beschikbaar voor zelf updaten
  6. we gaan door met uitrollen van ons uit

Dank je wel Erik dit helpt om de tijdsplanning beter te begrijpen.

Ik heb nu bijna dagelijks het issue van wegvallende SW2’s en moet elke keer mijn modem herstarten.

Is er een mogelijkheid om in groep 2 ingedeeld te worden?

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • January 29, 2026

@Erik van KPN 

Volgende schreef je bij de V12 modem update :

Deze week (26-30 januari) hebben we een laatste groep klanten waarbij het tot op heden nog niet gelukt is om ze om te zetten naar de KPN Software alsnog gemigreerd. Deze klanten hebben hier bericht over ontvangen.

In tegenstelling tot eerdere omzettingen hebben we in dit geval alléén het modem gemigreerd. Dit betekent dat je zelf de migratie van eventuele Wifipunten in gang zult moeten zetten. Volg hiervoor deze stappen:

• Sluit een wifipunt rechtstreeks bekabeld aan op je modem
  • Reset het wifipunt
  • Laat het wifipunt een uur lang zo bekabeld aangesloten staan. In die tijd wordt de migratie uitgevoerd.
  • Na een uur kun je het wifipunt weer op de originele plek en manier aansluiten

Herhaal deze stappen voor elk wifipunt dat je hebt.

Dus als ik vanaf nu de wifi punten bedraad aansluit en ze reset dan komt de update automatisch binnen?

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • January 29, 2026

Erik schreef dat in de context van de modem upgrades en als ik het goed interpreteer ging zijn laatste bericht vooral over de klanten die nog op de oude (niet KPN) software draaiden. Mijn ouders zijn vannacht over gegaan  naar de KPN software en dat gebeurde niet eerder vanwege de combinatie Box12 en Experia Wifi. Box12 draait daar nu op de meeste recente KPN software en Experia wifi moet bedraad worden aangesloten om ook deze te voorzien van de upgrade.

Ik heb de meest recente versies ook nog niet binnen daar het in batches wordt gedaan. Sinds de laatste updates werkt bij mij de combinatie box12 en superwifi2 ook weer perfect. De recente updates zullen vast binnenkort landen. Ik kan ze nog niet handmatig updaten.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • January 29, 2026

@Erik van KPN 

Volgende schreef je bij de V12 modem update :

Deze week (26-30 januari) hebben we een laatste groep klanten waarbij het tot op heden nog niet gelukt is om ze om te zetten naar de KPN Software alsnog gemigreerd. Deze klanten hebben hier bericht over ontvangen.

In tegenstelling tot eerdere omzettingen hebben we in dit geval alléén het modem gemigreerd. Dit betekent dat je zelf de migratie van eventuele Wifipunten in gang zult moeten zetten. Volg hiervoor deze stappen:

• Sluit een wifipunt rechtstreeks bekabeld aan op je modem
  • Reset het wifipunt
  • Laat het wifipunt een uur lang zo bekabeld aangesloten staan. In die tijd wordt de migratie uitgevoerd.
  • Na een uur kun je het wifipunt weer op de originele plek en manier aansluiten

Herhaal deze stappen voor elk wifipunt dat je hebt.

Dus als ik vanaf nu de wifi punten bedraad aansluit en ze reset dan komt de update automatisch binnen?

Nee. Dit gaat over migratie. Dus het overgaan van oude firmware naar de KPN Software. Bij de klantgroepen die we gemigreerd hebben, hebben we in het verleden meerdere pogingen gedaan om dat voor elkaar te krijgen. Dit is nu de laatste poging. En om dat makkelijker te maken hebben we alleen de modems gedaan. Betekent dat deze klanten nu een modem op KPN Software hebben, en wifipunten op oude firmware. Maar, omdat de modems wel om zijn, herkent het platform dat het een KPN Software huishouden is. Waardoor de wifipunten bij een bekabelde reset ook gaan migreren. Deze gaan naar de versie die op de updateserver staat, en dat is voor de SuperWifi 2 nog 25.05.08.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • January 29, 2026

Uitrol werkt als volgt:

<...>

Dank je wel Erik dit helpt om de tijdsplanning beter te begrijpen.

Ik heb nu bijna dagelijks het issue van wegvallende SW2’s en moet elke keer mijn modem herstarten.

Is er een mogelijkheid om in groep 2 ingedeeld te worden?

Helaas niet, Faab.