Skip to main content
Update

SuperWifi 2: Update naar KPN Software SW2.C.25.16.06 [uitrol gestopt]

Categorie:SuperWifi 2
  • January 21, 2026
  • 237 reacties
  • 9704 keer bekeken
Toon eerste bericht

237 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • March 3, 2026

@Erwin1976 ik heb 1 SW2 in huur (2,50 per maand) en 2x SW2 gekocht (61,50 per stuk). Omdat ze de reeds aangekochte SW2s niet konden crediteren, stelde ik voor om gewoon als compensatie die 2,50 per SW2 per maand aan te houden, totdat het weer goed werkt. 

@supernova ik heb ook alledrie bekabeld aangesloten, maar bij mij duurt het tussen de 2 tot 3 dagen voordat 1, meestal 2 en soms alle 3 offline gaan. 

Het enige wat bij mij de boel oplost, is via de MijnKPN  app bij de Box 12 te klikken op “Modem opnieuw opstarten”

De optie om via de webinterface alleen het thuisnetwerk te herstarten, werkt niet altijd. 

Ja zo die ik het ook om de zeven dagen. Hier drie sw2 draadloos kan niet anders. En die op de zolder springt om de zeven dagen op pair. Ben trouwens wel genaaid door kpn om mij tweehonderd euro voor twee sw 2 te laten betalen vind ik eigenlijk schandalig 

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • March 5, 2026

Word er bij een uitrol van een nieuwe versie ook een eventuele rollback meegenomen? of kunnen klanten zelf of handmatig een rollback doen? Ik zit persoonlijk op een V12 V12.C.25.08.16 met 3 SW2's op SW2.C.25.05.08 en heb geen grote issues. Soms gaat het roamen minder lekker, maar sowieso is roaming is een client dingetje, een AP zelf, besluit niet dat het nodig is voor een client om naar een ander AP te jumpen, dat doet de client zelf.

Jasper van KPN
Moderator

Je kunt op dat punt geen rollback doen ​@Mireck, als je overgezet bent naar de nieuw versie is dat de nieuwe versie. Deze versie is niet uitgerold, dus jouw apparatuur staat nog op de vorige (huidige) versie.

• Topper
  • March 7, 2026

Nou ben benieuwd, afwachten dan wanneer de update voor mijn 4 SW punten binnen komen

Nou je kunt lang wachten dus gezien de uitrol is stop gezet.

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • March 7, 2026

Nou ben benieuwd, afwachten dan wanneer de update voor mijn 4 SW punten binnen komen

Nou je kunt lang wachten dus gezien de uitrol is stop gezet.

Ja dat was bekend en toen ik die opmerking maakte was dat een sarcastische opmerking 

• Deelnemer
  • March 9, 2026

Ik heb er ook wel echt flink de balen van.

Ik heb 2 SW2 punten van mezelf. Had KPN al een beetje aan de kant gezet, dus ik bij BUDGET thuis internet. (KPN Netwerk, Zyxel router) SW2 op 3.00 software. Ging top! Verlang aanbod gewoonweg slecht…. Dus ik overgestapt. (Naar Youfone deze keer.) Ook KPN netwerk, maar met de KPN Box 12. Dus nu heb ik ook de nieuwe SW gekregen op mn SW2 (C25.05.08)

Sindsdien dus veel problemen. Ik kan welke dag wel resetten. (Tijdschakelaar die snachts even reset helpt ook niet, 's avonds is het toch weer raak.) 

Ik kan niet echt bij KPN aankloppen (ik zit niet bij kpn), en ook niet bij Youfone (‘eigen’ apparatuur)

Is er in ieder geval info beschikbaar dat kan helpen? Sommige mensen resetten elke week, ik elke dag. Er zijn dus wel degelijk individuele situaties welke verschil maakt. Ik kan er echt niet bij dat dit issue al zo lang loopt en er geen oplossing is.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 9, 2026

Beste ​@m7o  de SW op een verkoopsite zetten en wanneer nodig een universeel werkend AP kopen.

want de SW van KPN werkt uitsluitend goed i.c.m. met een abo en apparatuur van KPN.

Maar dat is bij alles providers hetzelfde.

Ziggo spul werkt ook niet bij KPN, YouFone of welke provider dan ook en omgekeerd idem dito.

• Helper
  • March 9, 2026

…...

Is er in ieder geval info beschikbaar dat kan helpen? Sommige mensen resetten elke week, ik elke dag. Er zijn dus wel degelijk individuele situaties welke verschil maakt.

Zonder dat er een duidelijke “root cause” (waardoor, wanneer, onder welke situaties wordt dit veroorzaakt?) bekend is, is er geen pijl op te trekken. Mensen met dezelfde setup als ik (Box 12 + 3x SW2 bedraad, allen de laatste software) hebben soms geen of minder issues. Ik moet elke 2 a 3 dagen resetten.

In een poging om te kijken of dat verschil maakt, heb ik “Spanning Tree Mode” (in de GUI van het modem onder “Thuisnetwerk”) maar aangezet. STP zorgt ervoor dat ethernet poorten geblokkeerd worden in geval van een loop. Dat is niet ter sprake bij mij, maar wellicht zit er een gekke bug in, die wanneer het uit staat, toch 1 of meerdere ethernet poorten waar de SW’s aan zitten, opeens dicht zet. Als dat zou gebeuren, verklaart het waarom de SW’s offline gaan.

@Erik van KPN  zou je een poging kunnen wagen om intern te vragen of er een “root cause” gevonden is? Als er een fix in de nieuwe software zou zitten, dan zou men ook moeten weten wat het probleem is, lijkt me.

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • March 9, 2026

Na alle negatieve berichten hierbove, heb ik een positieve ervaring. Ik heb momenteel een V12 met  firmware 08.16  en 5 sw2 met firmware 05.08 en 3 sw1 met firmware 14.02. Deze apparaten werken op dit ogenblik enorm stabiel. Ik heb geen last meer van haperende wifi. Zijn er nog meer deelnemers die dit ook ervaren. Ik ben benieuwd

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • March 9, 2026

Na alle negatieve berichten hierbove, heb ik een positieve ervaring. Ik heb momenteel een V12 met  firmware 08.16  en 5 sw2 met firmware 05.08 en 3 sw1 met firmware 14.02. Deze apparaten werken op dit ogenblik enorm stabiel. Ik heb geen last meer van haperende wifi. Zijn er nog meer deelnemers die dit ook ervaren. Ik ben benieuwd

Dat is heel mooi voor je, maar de v12 en voor de Sw2 is het gewoon de huidige software, niks nieuws.

En ja daar hebben andere dus wel “problemen “mee en dat kan je dus ook gewoon hier steeds terug lezen.

• Deelnemer
  • March 9, 2026

…...

Is er in ieder geval info beschikbaar dat kan helpen? Sommige mensen resetten elke week, ik elke dag. Er zijn dus wel degelijk individuele situaties welke verschil maakt.

Zonder dat er een duidelijke “root cause” (waardoor, wanneer, onder welke situaties wordt dit veroorzaakt?) bekend is, is er geen pijl op te trekken. Mensen met dezelfde setup als ik (Box 12 + 3x SW2 bedraad, allen de laatste software) hebben soms geen of minder issues. Ik moet elke 2 a 3 dagen resetten.

In een poging om te kijken of dat verschil maakt, heb ik “Spanning Tree Mode” (in de GUI van het modem onder “Thuisnetwerk”) maar aangezet. STP zorgt ervoor dat ethernet poorten geblokkeerd worden in geval van een loop. Dat is niet ter sprake bij mij, maar wellicht zit er een gekke bug in, die wanneer het uit staat, toch 1 of meerdere ethernet poorten waar de SW’s aan zitten, opeens dicht zet. Als dat zou gebeuren, verklaart het waarom de SW’s offline gaan.

@Erik van KPN  zou je een poging kunnen wagen om intern te vragen of er een “root cause” gevonden is? Als er een fix in de nieuwe software zou zitten, dan zou men ook moeten weten wat het probleem is, lijkt me.

Ik heb 2 SW2's 

1 bedraad. (Geeft geen problemen) en 1 draadloos. (veel problemen.)

Ik heb mijn Box 12 en bedrade SW redelijk dicht bij elkaar staan. (Solide gewapende muur er tussen... zonder de SW2 heb ik aan die kant van de muur beroerd wifi)

Maakt mijn draadloze SW2 soms verbinding via de andere SW2 en soms BOX 12? Geeft dit schakelen problemen? 

Ik ben er nog niet achter hoe ik de wifi van enkel de Box 12 uit kan zetten.

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • March 9, 2026

…...

Ik heb 2 SW2's 

1 bedraad. (Geeft geen problemen) en 1 draadloos. (veel problemen.)

Ik heb mijn Box 12 en bedrade SW redelijk dicht bij elkaar staan. (Solide gewapende muur er tussen... zonder de SW2 heb ik aan die kant van de muur beroerd wifi)

Maakt mijn draadloze SW2 soms verbinding via de andere SW2 en soms BOX 12? Geeft dit schakelen problemen? 

Ik ben er nog niet achter hoe ik de wifi van enkel de Box 12 uit kan zetten.

Nou dat schakelen geeft volgens mij precies het probleem , althans dat is mijn ervaring hier.